Η ιαπωνική startup ispace ετοιμάζεται να προσεληνώσει το διαστημόπλοιό της Hakuto-R Mission 1 (M1) νωρίς την Τετάρτη, στην πρώτη αποστολή της χώρας στη Σελήνη που ολοκληρώνεται από ιδιωτική εταιρεία, εφόσον όλα πάνε καλά.

Το σκάφος M1 πρόκειται να προσεδαφιστεί στη Σελήνη γύρω στη 1:40 π.μ. ώρα Ιαπωνίας μετά την απογείωσή του από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα με πύραυλο SpaceX τον Δεκέμβριο.

Η επιτυχία θα σήμαινε μια ευπρόσδεκτη ανατροπή μετά τις πρόσφατες αποτυχίες που αντιμετώπισε η Ιαπωνία στη διαστημική τεχνολογία, όπου φιλοδοξεί να χτίσει μια εγχώρια βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένου του στόχου να στείλει Ιάπωνες αστροναύτες στο φεγγάρι μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2020.

Starship: Εξερράγη στη μέση της δοκιμαστικής πτήσης ο πύραυλος που θα μεταφέρει ανθρώπους στον Άρη

Σε ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα, η Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης (JAXA) τον περασμένο μήνα έχασε τον καινούργιο της πύραυλο H3 μεσαίας ανύψωσης καθώς αναγκάστηκε να ενεργοποιήσει την χειροκίνητη καταστροφή του αφού έφτασε στο διάστημα. Το γεγονός αυτό συνέβη σε λιγότερο από πέντε μήνες μετά από την αποτυχία που είχε με τον πύραυλο στερεού καυσίμου Epsilon της JAXA μετά την εκτόξευση τον Οκτώβριο.

Το M1 ύψους 2,3 μέτρων θα ξεκινήσει τη διαδικασία προσγείωσης από την τρέχουσα θέση του, στην τροχιά της Σελήνης περίπου 100 km πάνω από την επιφάνεια, κινούμενο με σχεδόν 6.000 km/h, όπως δήλωσε ο επιστημονικός υπεύθυνος, Ryo Ujiie, σε ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης τη Δευτέρα.

Ο Ujiie παρομοίασε το έργο της επιβράδυνσης του προσεδάφισης με τη σωστή ταχύτητα ενάντια στη βαρυτική έλξη του φεγγαριού με το «πατώντας τα φρένα σε ένα ποδήλατο που τρέχει στην άκρη ενός λόφου για άλματα σκι».

Μόνο οι Ηνωμένες Πολιτείες, η πρώην Σοβιετική Ένωση και η Κίνα έχουν επιτύχει να προσεληνώσουν διαστημόπλοιά τους στη Σελήνη, με τις προσπάθειες της Ινδίας και μιας ιδιωτικής ισραηλινής εταιρείας τα τελευταία χρόνια να καταλήγουν σε αποτυχία.

Αφού φτάσει στο σημείο προσγείωσης στην άκρη του Mare Frigoris, στο βόρειο ημισφαίριο του φεγγαριού, το M1 πρόκειται να αναπτύξει ένα δίτροχο, σε μέγεθος μπέιζμπολ ρόβερ που αναπτύχθηκε από την JAXA, την ιαπωνική εταιρεία παιχνιδιών Tomy Co και τη Sony Group, καθώς και το τετράτροχο Rover «Rashid» των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Το M1 φέρει επίσης μια πειραματική μπαταρία στερεάς κατάστασης κατασκευασμένη από την NGK Spark Plug Co, μεταξύ άλλων αντικειμένων, για να μετρήσει την απόδοσή τους στο φεγγάρι.

Στη δεύτερη αποστολή του που έχει προγραμματιστεί για το 2024, το M1 θα φέρει το δικό του rover του ispace, ενώ από το 2025 πρόκειται να συνεργαστεί με το αμερικανικό διαστημικό εργαστήριο Draper για να φέρει ωφέλιμα φορτία της NASA στη Σελήνη, με στόχο την κατασκευή μιας μόνιμα στελεχωμένης σεληνιακής αποικίας μέχρι το 2040.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Τεχνητή Νοημοσύνη: Τα οφέλη, το υψηλό κόστος και οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας
Tεχνητή νοημοσύνη |

Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο

Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»

Επιχειρήσεις: Αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή

Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη