Ηλεκτρικό αναμένεται να είναι ένα πέντε αυτοκίνητα που θα πουληθούν φέτος στην παγκόσμια αγορά. Αυτό προκύπτει από την έκθεση προοπτικής του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) που δόθηκε σήμερα Τετάρτη στη δημοσιότητα, σύμφωνα με την οποία οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αυξηθούν κατά 35% φέτος και θα ανέλθουν στα 14 εκατομμύρια, ενώ ήδη αποτελούν το 18% της αγοράς, από μόλις 4% το 2020.
Ηλεκτροκίνηση: Μπαίνει στην «πρίζα» η Jaguar Land Rover
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ακόμη ότι η στροφή από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειώσει την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατά τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Πάνω από τα μισά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μέχρι στιγμής παγκοσμίως βρίσκονται στην Κίνα, η οποία επίσης κυριαρχεί στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών, ενώ πούλησε το 60% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2022.
Τα SUV και τα μεγάλα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα δύο τρίτα των μοντέλων με ηλεκτρική μπαταρία στην Κίνα και στην Ευρώπη και ακόμη περισσότερα στις ΗΠΑ.
«Εκτός της Κίνας, είναι ανάγκη οι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM) να προσφέρουν προσιτές επιλογές σε ανταγωνιστικές τιμές προκειμένου να καταστεί δυνατή η μαζική υιοθέτηση των EV», αναφέρεται στην έκθεση.
Στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες, τα ηλεκτρικά οχήματα με δύο ή τρεις τροχούς είναι περισσότερα από τα αυτοκίνητα. Πάνω από τις μισές ταξινομήσεις τρίτροχων στην Ινδία το 2022 ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με τη μελέτη.
Απόβαση της Κίνας στην Ευρώπη
Σε ό, τι αφορά τα μερίδια αγοράς στην ηλεκτροκίνηση, η Fitch Solutions έχει εκτιμήσει ότι το μερίδιο των κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί στο 15% το 2025, με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να έχουν κατά νου τη συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ ως προς τις εκπομπές CO2.
Προηγούμενες προσπάθειες που έγιναν από την Κίνα και αφορούσαν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα sedan και SUV έπεσαν στον κενό. Τώρα θα προσπαθήσουν να διεισδύσουν με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας την πολιτική που εφάρμοσε πριν 20 χρόνια η Hyundai και η Kia οι οποίες έδιναν εντυπωσιακές εγγυήσεις για να ενισχύσουν τις αρχικές αμφιβολίες. Σήμερα οι κορεατικές μάρκες έχουν πλέον ανταποκριθεί και πολύ συχνά υπερβαίνουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών στην ποιότητα και το στυλ.
Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, μετά την Κίνα και πρόκειται να γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη την επόμενη δεκαετία, κυρίως λόγω των αυστηρών στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Ειδικά μετά τις αποφάσεις να μην επιτρέπονται πωλήσεις αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, πλην αυτών που θα μπορούν να κινηθούν με συνθετικά καύσιμα. Ο αναλυτής της Fitch Solutions, κ. Arieu αναφέρει ότι τα κινέζικα αυτοκίνητα θα βρουν πρόσφορο έδαφος στην Ευρώπη λόγω της χαμηλής τιμής, την ίδια στιγμή που τα αυτοκίνητα των παραδοσιακών κατασκευαστών συνεχώς ανεβάζουν την τιμή κτήσης τους.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023