Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα συρρικνωθεί την επόμενη δεκαετία, προειδοποιεί ο αντίπαλος της Tesla, Xpeng, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας διαχέεται στην παγκόσμια σκηνή, σύμφωνα με τους Financial Times.
Μόνο 10 αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν στην παγκόσμια μάχη της ηλεκτροκίνησης, αναφέρει ο αντιπρόεδρος του ομίλου, Brian Gu.
Ηλεκτροκίνηση: Κινεζική εισβολή στην Ευρώπη [Γράφημα]
Πωλήσεις πάνω από 3 εκατ. οχήματα
Ο αντιπρόεδρος της Xpeng που εδρεύει στο Guangzhou, δήλωσε ότι για να είναι οι κινεζικές εταιρείες μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων που θα επιβιώσουν, θα πρέπει να έχουν ετήσιες πωλήσεις τουλάχιστον 3 εκατομμυρίων οχημάτων, με βάση τις παγκόσμιες εξαγωγές. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο Toyota πούλησε 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2022, ενώ η Tesla πούλησε 1,3 εκατομμύρια.
Η προειδοποίηση έρχεται σε μια ιστορική συγκυρία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η Κίνα βρίσκεται στο κατώφλι να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο σε όγκο, αφού πέρασε τη Γερμανία πέρυσι. Ταυτόχρονα, η επιβράδυνση της ανάπτυξης και ο έντονος πόλεμος τιμών ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλού κόστους στο χείλος της κατάρρευσης στην Κίνα.
«Για να είσαι σε αυτό το «κλειστό κλαμπ των 3 εκατομμυρίων» δεν μπορείς να είσαι παίκτης μόνο για την Κίνα, πρέπει να είσαι παγκόσμιος παίκτης.
Λιγότεροι από 10 μεγάλοι παίκτες
«Σε πέντε έως δέκα χρόνια, θα είναι μια πολύ πιο συγκεντρωμένη αγορά. Νομίζω ότι ο [αριθμός] των παικτών πιθανότατα θα μειωθεί σε λιγότερους από 10 στην παγκόσμια σκηνή».
Η Xpeng, η οποία ιδρύθηκε το 2014 και συγκέντρωσε 1,5 δισ. δολάρια σε μια αρχική δημόσια προσφορά το 2020 στη Νέα Υόρκη, έχει πληγεί από έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα.
Κατατάχθηκε στη 12η θέση σε πωλήσεις μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Η εταιρεία, η οποία πούλησε περισσότερα από 120.000 οχήματα το 2022, έχει πληγεί από μείωση σχεδόν 50% στις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου φέτος μετά τη μείωση των τιμών της Tesla. Τον Ιανουάριο, η Xpeng αναγκάστηκε να ακολουθήσει το παράδειγμά της, μειώνοντας τις τιμές τριών από τα τέσσερα μοντέλα της έως και 13%.
Ο Gu, πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της JPMorgan στην Ασία, «υπερασπίστηκε» την πτώση των πωλήσεων, κατηγορώντας το χρονοδιάγραμμα της κυκλοφορίας του νέου μοντέλου της εταιρείας. Ωστόσο, προέβλεψε ότι η αγορά θα σταθεροποιηθεί το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
«Φέτος, νομίζω ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα πολύ ανταγωνιστικό τοπίο», είπε. «Υπάρχει προφανώς πίεση [περικοπής των τιμών]». . . που όχι μόνο προκαλεί ανταγωνισμό αλλά δημιουργεί και δισταγμό στους καταναλωτές».
Ο Gu αναγνώρισε ότι η επιδείνωση των σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας περιέπλεξε τα σχέδια επέκτασης της εταιρείας στο εξωτερικό.
Η Xpeng, η οποία υποστηρίζεται από την Alibaba και έχει επενδύσει πολλά στην αυτόνομη οδήγηση, στοχεύει φέτος στην ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Η στιγμή της αλήθειας
Η είσοδος στις ΗΠΑ για κινεζικές μάρκες «μπορεί να είναι δύσκολη σήμερα», είπε ο Gu. «Πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο για να το μελετήσουμε και να βρούμε έναν τρόπο πρόσβασης σε αυτήν την αγορά».
Παρά τις προκλήσεις, ο Gu είπε ότι η εταιρεία είδε «πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης εκτός Κίνας».
ΗXpeng, όπως συμβαίνει με όλους τους κινέζους παραγωγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εξαρτάται από τους σχεδιαστές τσιπ των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Nvidia και Qualcomm για προηγμένους ημιαγωγούς. Αυτό τροφοδότησε ανησυχίες ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να μείνουν πίσω στον ανταγωνισμό, καθώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ επεκτείνει τους περιορισμούς στην πρόσβαση της Κίνας στην τεχνολογία αιχμής τσιπ των ΗΠΑ.
«Μέχρι στιγμής, καμία από τις συνεργασίες μας δεν έχει επηρεαστεί από τον πολιτικό θόρυβο», είπε, προσθέτοντας ότι, εάν οι περιορισμοί αρχίσουν να έχουν αντίκτυπο στην εταιρεία, « η κινεζική βιομηχανία ενωμένη θα βρει μια λύση».
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις