
Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα συρρικνωθεί την επόμενη δεκαετία, προειδοποιεί ο αντίπαλος της Tesla, Xpeng, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας διαχέεται στην παγκόσμια σκηνή, σύμφωνα με τους Financial Times.
Μόνο 10 αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν στην παγκόσμια μάχη της ηλεκτροκίνησης, αναφέρει ο αντιπρόεδρος του ομίλου, Brian Gu.
Ηλεκτροκίνηση: Κινεζική εισβολή στην Ευρώπη [Γράφημα]
Πωλήσεις πάνω από 3 εκατ. οχήματα
Ο αντιπρόεδρος της Xpeng που εδρεύει στο Guangzhou, δήλωσε ότι για να είναι οι κινεζικές εταιρείες μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων που θα επιβιώσουν, θα πρέπει να έχουν ετήσιες πωλήσεις τουλάχιστον 3 εκατομμυρίων οχημάτων, με βάση τις παγκόσμιες εξαγωγές. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο Toyota πούλησε 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2022, ενώ η Tesla πούλησε 1,3 εκατομμύρια.
Η προειδοποίηση έρχεται σε μια ιστορική συγκυρία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η Κίνα βρίσκεται στο κατώφλι να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο σε όγκο, αφού πέρασε τη Γερμανία πέρυσι. Ταυτόχρονα, η επιβράδυνση της ανάπτυξης και ο έντονος πόλεμος τιμών ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλού κόστους στο χείλος της κατάρρευσης στην Κίνα.
«Για να είσαι σε αυτό το «κλειστό κλαμπ των 3 εκατομμυρίων» δεν μπορείς να είσαι παίκτης μόνο για την Κίνα, πρέπει να είσαι παγκόσμιος παίκτης.
Λιγότεροι από 10 μεγάλοι παίκτες
«Σε πέντε έως δέκα χρόνια, θα είναι μια πολύ πιο συγκεντρωμένη αγορά. Νομίζω ότι ο [αριθμός] των παικτών πιθανότατα θα μειωθεί σε λιγότερους από 10 στην παγκόσμια σκηνή».
Η Xpeng, η οποία ιδρύθηκε το 2014 και συγκέντρωσε 1,5 δισ. δολάρια σε μια αρχική δημόσια προσφορά το 2020 στη Νέα Υόρκη, έχει πληγεί από έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα.
Κατατάχθηκε στη 12η θέση σε πωλήσεις μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Η εταιρεία, η οποία πούλησε περισσότερα από 120.000 οχήματα το 2022, έχει πληγεί από μείωση σχεδόν 50% στις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου φέτος μετά τη μείωση των τιμών της Tesla. Τον Ιανουάριο, η Xpeng αναγκάστηκε να ακολουθήσει το παράδειγμά της, μειώνοντας τις τιμές τριών από τα τέσσερα μοντέλα της έως και 13%.
Ο Gu, πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της JPMorgan στην Ασία, «υπερασπίστηκε» την πτώση των πωλήσεων, κατηγορώντας το χρονοδιάγραμμα της κυκλοφορίας του νέου μοντέλου της εταιρείας. Ωστόσο, προέβλεψε ότι η αγορά θα σταθεροποιηθεί το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
«Φέτος, νομίζω ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα πολύ ανταγωνιστικό τοπίο», είπε. «Υπάρχει προφανώς πίεση [περικοπής των τιμών]». . . που όχι μόνο προκαλεί ανταγωνισμό αλλά δημιουργεί και δισταγμό στους καταναλωτές».
Ο Gu αναγνώρισε ότι η επιδείνωση των σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας περιέπλεξε τα σχέδια επέκτασης της εταιρείας στο εξωτερικό.
Η Xpeng, η οποία υποστηρίζεται από την Alibaba και έχει επενδύσει πολλά στην αυτόνομη οδήγηση, στοχεύει φέτος στην ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Η στιγμή της αλήθειας
Η είσοδος στις ΗΠΑ για κινεζικές μάρκες «μπορεί να είναι δύσκολη σήμερα», είπε ο Gu. «Πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο για να το μελετήσουμε και να βρούμε έναν τρόπο πρόσβασης σε αυτήν την αγορά».
Παρά τις προκλήσεις, ο Gu είπε ότι η εταιρεία είδε «πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης εκτός Κίνας».
ΗXpeng, όπως συμβαίνει με όλους τους κινέζους παραγωγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εξαρτάται από τους σχεδιαστές τσιπ των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Nvidia και Qualcomm για προηγμένους ημιαγωγούς. Αυτό τροφοδότησε ανησυχίες ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να μείνουν πίσω στον ανταγωνισμό, καθώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ επεκτείνει τους περιορισμούς στην πρόσβαση της Κίνας στην τεχνολογία αιχμής τσιπ των ΗΠΑ.
«Μέχρι στιγμής, καμία από τις συνεργασίες μας δεν έχει επηρεαστεί από τον πολιτικό θόρυβο», είπε, προσθέτοντας ότι, εάν οι περιορισμοί αρχίσουν να έχουν αντίκτυπο στην εταιρεία, « η κινεζική βιομηχανία ενωμένη θα βρει μια λύση».


Latest News

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας

Συνεργασία Schneider Electric-Dimand για πιο βιώσιμα και ενεργειακά αποδοτικά κτίρια
Μέχρι σήμερα, οι δύο εταιρείες έχουν συνεργαστεί, τόσο σε νέα κτίρια, όσο και σε ανακαινισμένες εμβληματικές δομές που αναβαθμίζουν το αστικό τοπίο της Αθήνας και του Πειραιά