![Ηλεκτροκίνηση: Πόσες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν από τον ανταγωνισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/electric-car1-scaled.jpg)
Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα συρρικνωθεί την επόμενη δεκαετία, προειδοποιεί ο αντίπαλος της Tesla, Xpeng, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας διαχέεται στην παγκόσμια σκηνή, σύμφωνα με τους Financial Times.
Μόνο 10 αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν στην παγκόσμια μάχη της ηλεκτροκίνησης, αναφέρει ο αντιπρόεδρος του ομίλου, Brian Gu.
Ηλεκτροκίνηση: Κινεζική εισβολή στην Ευρώπη [Γράφημα]
Πωλήσεις πάνω από 3 εκατ. οχήματα
Ο αντιπρόεδρος της Xpeng που εδρεύει στο Guangzhou, δήλωσε ότι για να είναι οι κινεζικές εταιρείες μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων που θα επιβιώσουν, θα πρέπει να έχουν ετήσιες πωλήσεις τουλάχιστον 3 εκατομμυρίων οχημάτων, με βάση τις παγκόσμιες εξαγωγές. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο Toyota πούλησε 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2022, ενώ η Tesla πούλησε 1,3 εκατομμύρια.
Η προειδοποίηση έρχεται σε μια ιστορική συγκυρία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η Κίνα βρίσκεται στο κατώφλι να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο σε όγκο, αφού πέρασε τη Γερμανία πέρυσι. Ταυτόχρονα, η επιβράδυνση της ανάπτυξης και ο έντονος πόλεμος τιμών ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλού κόστους στο χείλος της κατάρρευσης στην Κίνα.
«Για να είσαι σε αυτό το «κλειστό κλαμπ των 3 εκατομμυρίων» δεν μπορείς να είσαι παίκτης μόνο για την Κίνα, πρέπει να είσαι παγκόσμιος παίκτης.
Λιγότεροι από 10 μεγάλοι παίκτες
«Σε πέντε έως δέκα χρόνια, θα είναι μια πολύ πιο συγκεντρωμένη αγορά. Νομίζω ότι ο [αριθμός] των παικτών πιθανότατα θα μειωθεί σε λιγότερους από 10 στην παγκόσμια σκηνή».
Η Xpeng, η οποία ιδρύθηκε το 2014 και συγκέντρωσε 1,5 δισ. δολάρια σε μια αρχική δημόσια προσφορά το 2020 στη Νέα Υόρκη, έχει πληγεί από έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα.
Κατατάχθηκε στη 12η θέση σε πωλήσεις μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Η εταιρεία, η οποία πούλησε περισσότερα από 120.000 οχήματα το 2022, έχει πληγεί από μείωση σχεδόν 50% στις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου φέτος μετά τη μείωση των τιμών της Tesla. Τον Ιανουάριο, η Xpeng αναγκάστηκε να ακολουθήσει το παράδειγμά της, μειώνοντας τις τιμές τριών από τα τέσσερα μοντέλα της έως και 13%.
Ο Gu, πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της JPMorgan στην Ασία, «υπερασπίστηκε» την πτώση των πωλήσεων, κατηγορώντας το χρονοδιάγραμμα της κυκλοφορίας του νέου μοντέλου της εταιρείας. Ωστόσο, προέβλεψε ότι η αγορά θα σταθεροποιηθεί το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
«Φέτος, νομίζω ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα πολύ ανταγωνιστικό τοπίο», είπε. «Υπάρχει προφανώς πίεση [περικοπής των τιμών]». . . που όχι μόνο προκαλεί ανταγωνισμό αλλά δημιουργεί και δισταγμό στους καταναλωτές».
Ο Gu αναγνώρισε ότι η επιδείνωση των σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας περιέπλεξε τα σχέδια επέκτασης της εταιρείας στο εξωτερικό.
Η Xpeng, η οποία υποστηρίζεται από την Alibaba και έχει επενδύσει πολλά στην αυτόνομη οδήγηση, στοχεύει φέτος στην ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Η στιγμή της αλήθειας
Η είσοδος στις ΗΠΑ για κινεζικές μάρκες «μπορεί να είναι δύσκολη σήμερα», είπε ο Gu. «Πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο για να το μελετήσουμε και να βρούμε έναν τρόπο πρόσβασης σε αυτήν την αγορά».
Παρά τις προκλήσεις, ο Gu είπε ότι η εταιρεία είδε «πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης εκτός Κίνας».
ΗXpeng, όπως συμβαίνει με όλους τους κινέζους παραγωγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εξαρτάται από τους σχεδιαστές τσιπ των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Nvidia και Qualcomm για προηγμένους ημιαγωγούς. Αυτό τροφοδότησε ανησυχίες ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να μείνουν πίσω στον ανταγωνισμό, καθώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ επεκτείνει τους περιορισμούς στην πρόσβαση της Κίνας στην τεχνολογία αιχμής τσιπ των ΗΠΑ.
«Μέχρι στιγμής, καμία από τις συνεργασίες μας δεν έχει επηρεαστεί από τον πολιτικό θόρυβο», είπε, προσθέτοντας ότι, εάν οι περιορισμοί αρχίσουν να έχουν αντίκτυπο στην εταιρεία, « η κινεζική βιομηχανία ενωμένη θα βρει μια λύση».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης