
Η ελληνική ναυτιλία είναι η υπεροπλία της Ευρώπης, η ναυτοσύνη μας είναι είναι η ιστορία μας, η δύναμή μας. Αυτό τόνισε η Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, εκπροσωπώντας θεσμικά τον ηγετικό κλάδο της εθνικής οικονομίας, την ελληνική ναυτιλία, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ανοίγει τις πόρτες της στη νέα γενιά Nαυτελλήνων
Ένα στα τέσσερα πλοία είναι ελληνικό. Η ελληνική ναυτιλία είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Είναι εθνικός, οικονομικός εταίρος. Τροφοδότης δισεκατομμυρίων ευρώ ναυτιλιακού συναλλάγματος, εργοδότης εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων άμεσης και έμμεσης εργασίας και σταθερός επενδυτής και σε άλλους κλάδους της εθνικής μας οικονομίας, υπογράμμισε η κα Τραυλού.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας της υπογράμμισε ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο, ταυτισμένο με την εθνική υπερηφάνεια. Η εθνική ευεργεσία και η κοινωνική αλληλεγγύη προς την πατρίδα, προς την Ελληνίδα και τον Έλληνα πολίτη, είναι συνεπής, αθόρυβη, ευρύτατη. Η ναυτοσύνη μας είναι η ιστορία μας, τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Επίσης αναφέρθηκε και στις νέες προκλήσεις για τις κοινωνίες, τις οικονομίες και τη ναυτιλία λέγοντας ότι η νέα τάξη πραγμάτων έχει μία καινούρια πρόκληση, μία νέα φιλοσοφία. Αυτή, όπου το «επιχειρείν» και το «ευ-ζην» συνυπάρχουν. Αυτή, όπου το κέντρο είναι ο άνθρωπος. Αυτή, όπου το «εγώ» υποχωρεί και παίρνει την θέση του και πάλι το «εμείς». Η βιώσιμη ανάπτυξη συνέχισε η κα. Τραυλού, προϋποθέτει βιώσιμο άνθρωπο. «Ας επανατοποθετήσουμε το ευ ζην στο επίκεντρο της ανάπτυξης και των νέων δεδομένων. Η προστασία της ανθρώπινης αξίας και συνύπαρξης είναι η πρόκληση, αλλά και η μόνη λύση. Το μέλλον μας, το μέλλον του ανθρώπου, είναι μόνον ο ίδιος ο άνθρωπος. Είμαστε εμείς!»
Η ομιλία
Ολόκληρη η ομιλία της Πρόεδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνας Τραυλού, κατά την έναρξη των εργασιών του φετινού Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών έχει ως εξής:
«Με ιδιαίτερη χαρά συμμετέχω στην έναρξη των εργασιών του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Με ιδιαίτερη τιμή, εκπροσωπώ εδώ στους Δελφούς, στον ομφαλό της γης, την ελληνική ναυτιλία, τον ομφαλό της παγκόσμιας ναυτιλίας, της παγκόσμιας οικονομίας.
Είμαστε εδώ, με περιέργεια και ενδιαφέρον για να ανταλλάξουμε σκέψεις, εμπειρίες, γνώση, να συζητήσουμε προβληματισμούς. Το φετινό Φόρουμ πραγματεύεται μια ισχυρή πρόκληση. Την πρόκληση της θεμελιώδους αναθεώρησης των δεδομένων, των προτύπων μας.
Βρισκόμαστε εδώ, γιατί ουσιαστικά αντιλαμβανόμαστε ότι ο τρόπος που έως σήμερα δημιουργούσαμε, επιχειρούσαμε, εργαζόμασταν και αλληλοεπιδρούσαμε, έχει αλλάξει. Η νέα τάξη πραγμάτων έχει μία καινούρια πρόκληση, μία νέα φιλοσοφία. Αυτή, όπου το «επιχειρείν» και το «ευ-ζην» συνυπάρχουν. Αυτή, όπου το κέντρο είναι ο άνθρωπος. Αυτή, όπου το «εγώ» υποχωρεί και παίρνει την θέση του και πάλι το «εμείς».
Κυρίες και Κύριοι,
Η τεχνολογική επανάσταση μεταβάλλει χρονικά, ποιοτικά και ταχύτατα τα δεδομένα. Στη σύγχρονη, περίπλοκη καθημερινότητα, η αστάθεια και η αβεβαιότητα κυριαρχούν. Η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα είναι η πρόβλεψη. Και όταν λέμε πρόβλεψη, ερμηνεύοντας τους διττούς χρησμούς του μαντείου των Δελφών, εννοούμε έλεγχο. Πόσο πραγματικά, όμως, μπορούμε να προβλέψουμε και να ελέγξουμε το μέλλον; Οι μνήμες μας είναι ακόμα πρόσφατες. 3 χρόνια πριν, η πανδημία ανέτρεψε τα πάντα. Η ναυτιλία, σε αυτό το πρωτόγνωρο περιβάλλον, αναδείχτηκε, για ακόμα μία φορά, ως η σταθερά που προσαρμόστηκε, ανταποκρίθηκε και αντιμετώπισε την πρωτοφανή αυτή κρίση. Όταν όλα σταμάτησαν να κινούνται στον πλανήτη, καύσιμα, τρόφιμα και κυρίως φαρμακευτικά και υγειονομικά υλικά παρέμειναν διαθέσιμα. Μοναδική επικοινωνία ανάμεσα στις 5 ηπείρους ήταν τα πλοία και οι ναυτικοί που κράτησαν τη μεταφορική αλυσίδα ανοιχτή, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Τα εκατομμύρια ναυτικών, σε ολόκληρο τον κόσμο, οι αφανείς αυτοί πρωταγωνιστές, με δύναμη ψυχής ανταποκρίθηκαν στις σκληρές καταστάσεις που ζήσαμε.
Είναι γεγονός ότι ο ρόλος της ναυτιλίας είναι καταλυτικός και αναντικατάστατος. Αποτελεί θεματοφύλακα της ευημερίας και της εύρυθμης λειτουργίας των κρατών και των οικονομιών τους. Συμβάλλει τόσο στην επιβίωση, όσο και στην διαβίωση των λαών. Αποτελεί λύση στα προβλήματα της παγκόσμιας κοινότητας. Η ναυτιλία ήταν, είναι και θα είναι πάντα εδώ, για να ενώνει τον κόσμο.
Κυρίες και Κύριοι,
Ζούμε στην εποχή της υπερπληροφόρησης αλλά και της παραπληροφόρησης. Θα ήθελα, λοιπόν, να μοιραστώ μαζί σας ορισμένες πραγματικότητες της ναυτιλίας. Δεν ξέρω πόσοι γνωρίζουν ότι το 90% του παγκοσμίου εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης, 365 ημέρες τον χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο. Το πλοίο αποτελεί το οικονομικότερο μέσο μεταφοράς αγαθών και πρώτων υλών. Η ναυτιλία στη σύγχρονη, συνεχώς μεταβαλλόμενη γεωπολιτική σκακιέρα, αποτελεί τη λύση και στην ενεργειακή επάρκεια του πλανήτη και ειδικά στις μέρες μας, της Ευρώπης.
Όσον αφορά στην περιβαλλοντική μας επίδοση, λίγοι γνωρίζουν ότι η ναυτιλία αποτελεί μακράν το πιο φιλικό για το περιβάλλον σύστημα μεταφοράς. Αν και μεταφέρουμε το 90% του παγκοσμίου εμπορίου, εκπέμπουμε το 1,9% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ποσοστό εντυπωσιακά μικρότερο από ό,τι εκπέμπουν μεμονωμένα οι μεγαλύτερες εθνικές οικονομίες του κόσμου. Σε σχέση δε με τους άλλους τρόπους μεταφοράς, οι θαλάσσιες μεταφορές είναι, έως 32 φορές πιο φιλικές προς το περιβάλλον από τις χερσαίες και έως 200 φορές πιο φιλικές από τις εναέριες. Αυτό, δεν αναιρεί τον απαράβατο κανόνα της ναυτιλίας να προσαρμόζεται και να αυτοβελτιώνεται διαρκώς. Δεν επαναπαυόμαστε ποτέ. Η ναυτιλία επενδύει σταθερά στο στόχο της πράσινης, αλλά και βιώσιμης μετάβασης του κλάδου. Η πλήρης απανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι μία δύσκολη εξίσωση, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του κλάδου. Επιπλέον, εξαρτάται από άλλα εμπλεκόμενα μέρη, όπως πρωτίστως τους παραγωγούς ενέργειας και τους κατασκευαστές μηχανών και πλοίων. Οφείλουμε, όλοι μαζί, να λειτουργήσουμε συλλογικά και με νέα μοντέλα συνεργασίας, ώστε να οδηγηθούμε σε ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες, οικουμενικές και ασφαλείς λύσεις.
Είναι εμφανές ότι η ναυτιλία είναι ο οικονομικός, στρατηγικός εταίρος που προασπίζει τη λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Ειδικότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι κομβικής σημασίας οι θεσμοί να αναγνωρίζουν το στρατηγικό αυτό ρόλο της ναυτιλίας και να λαμβάνουν υπόψη τους την παράμετρο της βιωσιμότητας του κλάδου απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό εκτός Ευρώπης. Θεμελιακός εγγυητής της παγκόσμιας και, ιδιαίτερα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είναι η ναυτιλία των Ελλήνων. Η ηγέτιδα ναυτιλία με τα πεντέμισι χιλιάδες πλοία.
Ο στόλος των Ελλήνων αντιπροσωπεύει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 60% της Ευρωπαϊκής. Ειδικότερα σε παγκόσμιο επίπεδο ελέγχουμε το 25% των φορτηγών πλοίων, το 31% των δεξαμενοπλοίων, το 23% του στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο το 80% των φορτηγών πλοίων, το 73% των δεξαμενοπλοίων, το 85% του στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και το 20% του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ένα στα τέσσερα πλοία είναι ελληνικό.
Είμαστε ένας σύγχρονος και νέας ηλικίας στόλος που συνεχώς αναβαθμίζεται και ανανεώνεται. Η θετική περιβαλλοντική μας απόδοση είναι δεδομένη. Μέχρι να φτάσουμε στο στόχο της αναγκαίας για όλο τον πλανήτη απανθρακοποίησης, επενδύουμε σταθερά σε όλες τις νέες διαθέσιμες τεχνολογίες, δίνοντας έμφαση και στην ψηφιοποίηση, βελτιώνοντας έτσι, δραστικά το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
Κυρίες και κύριοι,
Η ελληνική ναυτιλία είναι εθνικός, οικονομικός εταίρος. Τροφοδότης δισεκατομμυρίων ευρώ ναυτιλιακού συναλλάγματος, εργοδότης εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων άμεσης και έμμεσης εργασίας και σταθερός επενδυτής και σε άλλους κλάδους της εθνικής μας οικονομίας.
Η ελληνική ναυτιλία είναι η υπεροπλία της Ευρώπης. Η πρωτοκαθεδρία μας, αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα της πατρίδας μας και ενισχύει καθοριστικά την διαπραγματευτική μας δύναμη ως χώρα, εντός και εκτός της Ευρώπης.
Αποτελεί εθνικό κεφάλαιο, ταυτισμένο με την εθνική υπερηφάνεια. Η εθνική ευεργεσία και η κοινωνική αλληλεγγύη προς την πατρίδα, προς την Ελληνίδα και τον Έλληνα πολίτη, είναι συνεπής, αθόρυβη, ευρύτατη.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία πορεύεται με την εμπειρία και την ικανότητά της να αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και αποτελεσματικότητα κάθε νέα πρόκληση. Αυτή είναι η ιστορική υπεροχή μας. Η ναυτοσύνη μας είναι η ιστορία μας. Η δύναμη μας, ως Έλληνες, ως η μεγαλύτερη εθνική ένωση πλοιοκτητών στον κόσμο, είναι οι άνθρωποι μας. Είναι η δύναμη του «εμείς».
Οι ημέρες που ακολουθούν, εδώ στους Δελφούς, είναι ημέρες δημιουργικής σκέψης και διαλόγου, για την επανατοποθέτηση του τρόπου αντίληψης και δράσης μας.
Η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει βιώσιμο άνθρωπο. Ας επανατοποθετήσουμε το «ευ ζην» στο επίκεντρο της ανάπτυξης και των νέων δεδομένων. Η προστασία της ανθρώπινης αξίας και συνύπαρξης είναι η πρόκληση, αλλά και η μόνη λύση. Το μέλλον μας, το μέλλον του ανθρώπου, είναι μόνον ο ίδιος ο άνθρωπος. Είμαστε εμείς!»


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ