![Αεροπορικές εταιρείες: Οι 5 λόγοι για τα ακριβά εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/1480934-aerplano-2020-930-6.jpg)
Κακά μαντάτα για όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς μέσα στο επόμενο διάστημα, εν όψει και της θερινής σεζόν: Οι ήδη «τσουχτερές» τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αναμένεται να διατηρηθούν υψηλά τους επόμενους μήνες, χωρίς καμία πρόβλεψη για αποκλιμάκωση. Πού οφείλεται όμως η εκτίναξη των ναύλων;
Αεροπορικά ταξίδια: Συνεχίζονται οι απεργίες στην Ευρώπη, αντιδρούν οι αεροπορικές εταιρείες
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ένας από τους βασικούς λόγους για τα ακριβά εισιτήρια είναι ότι υπάρχει έλλειψη αεροπλάνων. Οι αεροπορικές εταιρείες αδρανοποίησαν μεγάλα τμήματα του στόλου τους επειδή η ταξιδιωτική ζήτηση ήταν εξαιρετικά υποτονική κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τώρα, παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την άρση των περιοριστικών μέτρων, εξακολουθούν να δυσκολεύονται να επαναφέρουν το σύνολο του στόλου τους σε υπηρεσία – είναι ενδεικτικό ότι χρειάζονται 100 εργάσιμες ώρες για να ετοιμαστούν τα μεγάλα αεροσκάφη να πετάξουν ξανά μετά από κάποιο διάστημα αδράνειας.
Έλλειψη αεροσκαφών
Μέχρι και 16.000 αεροσκάφη – περίπου τα δύο τρίτα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – είχαν καθηλωθεί στο έδαφος στο αποκορύφωμα της πανδημίας. Το να επανέλθουν τα αεροσκάφη αυτά σε πτητική κατάσταση, απαιτεί τον έλεγχο κάθε εξαρτήματος για να διασφαλιστεί ότι είναι ασφαλή. Πολλά από αυτά φυλάσσονταν σε ερήμους στις ΗΠΑ και την Αυστραλία, όπου είναι λιγότερο εκτεθειμένα στη φθορά, ωστόσο εξακολουθούν να παρουσιάζουν προβλήματα όπως κατεστραμμένο εσωτερικό και κινητήρες.
Στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία έχουν καταστήσει δυσκολότερη την πρόσβαση των Airbus και Boeing σε πολύτιμες πρώτες ύλες όπως το τιτάνιο. Η έλλειψη ανταλλακτικών κρατά επίσης καθηλωμένα πολλά αεροσκάφη.
Εξοικείωση με τα υψηλότερα ναύλα
Ένας άλλος λόγος είναι ότι πολλοί ταξιδιώτες εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν ακριβότερα εισιτήρια για να ταξιδέψουν, μετά από δύο ή και τρία χρόνια περιοριστικών μέτρων. Η προθυμία αυτή αποτελεί αντικίνητρο για τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων. Είναι ενδεικτικό ότι ο CEO της Ryanair, Μάικλ ο Λίρι, έχει προειδοποιήσει ότι οι τιμές των εισιτηρίων μπορεί να παραμείνουν υψηλές για αρκετά χρόνια.
Ελλείψεις προσωπικού
Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν ζημίες ύψους σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού και δεκάδες εκατομμύρια θέσεις εργασίας στις αερομεταφορές χάθηκαν. Τώρα, ο κλάδος αγωνίζεται να επαναπροσλάβει επαρκή αριθμό υπαλλήλων. Πολλοί καλά εκπαιδευμένοι πρώην εργαζόμενοι αποφάσισαν να αλλάξουν εντελώς καριέρα, μετακινούμενοι σε πιο σταθερές θέσεις εργασίας.
Οι ελλείψεις έχουν επιδεινώσει τις καθυστερήσεις στα γκισέ και έχουν επίσης αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να εργαστούν σκληρότερα για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν προσωπικό, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να προσφέρουν καλύτερους μισθούς, ένα κόστος που οι εταιρείες μετακυλίουν στους επιβάτες.
Ακριβά καύσιμα
Οι τιμές των καυσίμων έχουν υποχωρήσει εσχάτως, όμως το αργό πετρέλαιο εξακολουθεί να κινείται πάνω από 50% υψηλότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στις αεροπορικές εταιρείες καθώς τα καύσιμα αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος τους. Το ήδη αυξημένο κόστος αναμένεται να εκτοξεύσουν οι προσπάθειες μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία, με χρήση εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων που όμως αυτή τη στιγμή κοστίζουν έως και πέντε φορές περισσότερο από τα παραδοσιακά καύσιμα των αεροσκαφών.
Το κόστος απανθρακοποίησης του κλάδου εκτιμάται σε 2 τρισ. δολάρια ως το 2050, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, με σημαντικό μέρος του κόστους να μετακυλίεται στους επιβάτες.
Η αργή επιστροφή της Κίνας
Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο και πηγή σχεδόν 280 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ετήσια τουριστική δαπάνη πριν από την πανδημία, εξακολουθεί να ανακάμπτει από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά με αργούς ρυθμούς. Η αργή αυτή επανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης από την αχανή ασιατική χώρα κάνει τις αεροπορικές εταιρείες νευρικές ως προς το εάν και με ποια ταχύτητα πρέπει να επανενεργοποιήσουν τον στόλο τους.
Προσοχή στους πόντους
Τέλος, φαίνεται ότι διεθνώς έχει δημιουργηθεί ένα πρόβλημα με τη χρήση των εκπτωτικών πόντων που συγκέντρωσαν οι καταναλωτές μέσω των διαδικτυακών αγορών που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν ολοένα και λιγότερες θέσεις με εξαργύρωση πόντων, με τους αναλυτές να καλούν τους επιβάτες να μη χάσουν την ευκαιρία να κλείσουν μια θέση, αν τους δοθεί η δυνατότητα έκπτωσης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου
![Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για δασμούς Τραμπ: Θα απαντήσουμε με αντίμετρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-18T130711Z_147724729_RC2PX8A4VN9I_RTRMADP_5_EU-VONDERLEYEN-PARLIAMENT-600x400.jpg)
«Σκληραίνει» τη στάση της η ΕΕ για τους δασμούς - Έρχονται αντίμετρα
Η πρόεδρος της Κομισιόν προειδοποίησε: «Οι αδικαιολόγητοι δασμοί στην ΕΕ δεν θα μείνουν αναπάντητοι» για να σημειώσει με νόημα ότι «θα προκαλέσουν αποφασιστικά και αναλογικά αντίμετρα»
![Novartis: Εξαγοράζει την Anthos Therapeutics έναντι 3,1 δισ. δολ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/novartis-600x364.jpg)
Στη Novartis για 3,1 δισ. δολ. η Anthos Therapeutics
Νέο deal στην Υγεία - Τι αναφέρει η Novartis
![Ίλον Μασκ: Κάτω από τα 400 δισ. δολάρια η καθαρή περιουσία του – Για πρώτη φορά το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Elon-Musk-1024x682-1-600x400.jpg)
Η περιουσία του Μασκ κατρακυλά... έπεσε κάτω από τα 400 δισ. δολάρια
Η περιουσία του Μασκ μειώθηκε από το ιστορικό υψηλό των 486 δισεκατομμυρίων δολαρίων - Οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει 27% από τότε που κορυφώθηκαν τον Δεκέμβριο
![Τραμπ: Δασμοί 25% στις εισαγωγές χάλυβα, αλουμινίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/trump-2-600x410.jpg)
O Τράμπ τράβηξε τη σκανδάλη - Δασμούς 25% σε αλουμίνιο και χάλυβα, χωρίς εξαιρέσεις
Σε νέα φάση πέρασε ο εμπορικός πόλεμος που είχε προαναγγείλει ότι θα εξαπέλυε ο Τραμπ
![Shein: Πώς σχεδιάζει να αποφύγει τους δασμούς Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shein-600x400.jpg)
Πώς η Shein σχεδιάζει να αποφύγει τους δασμούς Τραμπ
Η στρατηγική της Shein στοχεύει να αποφύγει την τιμωρητική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ για τα αγαθά που προέρχονται από την Κίνα
![Marks & Spencer: Δεν είμαστε κουμπαράς – Σταματήστε την αύξηση των φόρων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Marks-and-Spencer-600x422.jpg)
Marks & Spencer: Δεν είμαστε κουμπαράς – Σταματήστε την αύξηση των φόρων
Το αφεντικό της Marks & Spencer αντιτίθεται στην πρόθεση του βρετανικού υπουργείο Οικονομικών να επιβάλει σειρά νέων φόρων
![Αμερικανικά Ομόλογα: Ποιοι κατέχουν και πόσα – Τι ψάχνει ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_trump_agores-1024x600-1-600x300.png)
Ποιοι κατέχουν το αμερικανικό χρέος και τι ψάχνει ο Τραμπ στα ομόλογα
To αμερικανικό χρέος ξεπερνά τα 36 τρισ. δολάρια
![Ισπανία: Πώς έφτασε να είναι το «καμάρι» της οικονομίας της Ευρώπης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/spain-flag-600x400.jpg)
Πώς η Ισπανία έφτασε να είναι το «καμάρι» της οικονομίας της Ευρώπης
Η Ισπανία ως χώρα προσέλκυσης επενδύσεων σε τουρισμό και νέες τεχνολογίες
![Τραμπ 2.0: Γιατί αναθεωρούν οι οικονομολόγοι – Καμπανάκι για την ανάπτυξη το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/trump3-scaled-1-600x396.jpg)
Ο fast and furious ρυθμός του Trump 2.0 - Τι προβληματίζει τους οικονομολόγους
Η προτίμηση των εμπορικών πολέμων και των απελάσεων έναντι των φορολογικών ελαφρύνσεων δημιουργεί κινδύνους για την οικονομία το 2025.