![Αεροπορικές εταιρείες: Οι 5 λόγοι για τα ακριβά εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/1480934-aerplano-2020-930-6.jpg)
Κακά μαντάτα για όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς μέσα στο επόμενο διάστημα, εν όψει και της θερινής σεζόν: Οι ήδη «τσουχτερές» τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αναμένεται να διατηρηθούν υψηλά τους επόμενους μήνες, χωρίς καμία πρόβλεψη για αποκλιμάκωση. Πού οφείλεται όμως η εκτίναξη των ναύλων;
Αεροπορικά ταξίδια: Συνεχίζονται οι απεργίες στην Ευρώπη, αντιδρούν οι αεροπορικές εταιρείες
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ένας από τους βασικούς λόγους για τα ακριβά εισιτήρια είναι ότι υπάρχει έλλειψη αεροπλάνων. Οι αεροπορικές εταιρείες αδρανοποίησαν μεγάλα τμήματα του στόλου τους επειδή η ταξιδιωτική ζήτηση ήταν εξαιρετικά υποτονική κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τώρα, παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την άρση των περιοριστικών μέτρων, εξακολουθούν να δυσκολεύονται να επαναφέρουν το σύνολο του στόλου τους σε υπηρεσία – είναι ενδεικτικό ότι χρειάζονται 100 εργάσιμες ώρες για να ετοιμαστούν τα μεγάλα αεροσκάφη να πετάξουν ξανά μετά από κάποιο διάστημα αδράνειας.
Έλλειψη αεροσκαφών
Μέχρι και 16.000 αεροσκάφη – περίπου τα δύο τρίτα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – είχαν καθηλωθεί στο έδαφος στο αποκορύφωμα της πανδημίας. Το να επανέλθουν τα αεροσκάφη αυτά σε πτητική κατάσταση, απαιτεί τον έλεγχο κάθε εξαρτήματος για να διασφαλιστεί ότι είναι ασφαλή. Πολλά από αυτά φυλάσσονταν σε ερήμους στις ΗΠΑ και την Αυστραλία, όπου είναι λιγότερο εκτεθειμένα στη φθορά, ωστόσο εξακολουθούν να παρουσιάζουν προβλήματα όπως κατεστραμμένο εσωτερικό και κινητήρες.
Στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία έχουν καταστήσει δυσκολότερη την πρόσβαση των Airbus και Boeing σε πολύτιμες πρώτες ύλες όπως το τιτάνιο. Η έλλειψη ανταλλακτικών κρατά επίσης καθηλωμένα πολλά αεροσκάφη.
Εξοικείωση με τα υψηλότερα ναύλα
Ένας άλλος λόγος είναι ότι πολλοί ταξιδιώτες εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν ακριβότερα εισιτήρια για να ταξιδέψουν, μετά από δύο ή και τρία χρόνια περιοριστικών μέτρων. Η προθυμία αυτή αποτελεί αντικίνητρο για τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων. Είναι ενδεικτικό ότι ο CEO της Ryanair, Μάικλ ο Λίρι, έχει προειδοποιήσει ότι οι τιμές των εισιτηρίων μπορεί να παραμείνουν υψηλές για αρκετά χρόνια.
Ελλείψεις προσωπικού
Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν ζημίες ύψους σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού και δεκάδες εκατομμύρια θέσεις εργασίας στις αερομεταφορές χάθηκαν. Τώρα, ο κλάδος αγωνίζεται να επαναπροσλάβει επαρκή αριθμό υπαλλήλων. Πολλοί καλά εκπαιδευμένοι πρώην εργαζόμενοι αποφάσισαν να αλλάξουν εντελώς καριέρα, μετακινούμενοι σε πιο σταθερές θέσεις εργασίας.
Οι ελλείψεις έχουν επιδεινώσει τις καθυστερήσεις στα γκισέ και έχουν επίσης αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να εργαστούν σκληρότερα για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν προσωπικό, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να προσφέρουν καλύτερους μισθούς, ένα κόστος που οι εταιρείες μετακυλίουν στους επιβάτες.
Ακριβά καύσιμα
Οι τιμές των καυσίμων έχουν υποχωρήσει εσχάτως, όμως το αργό πετρέλαιο εξακολουθεί να κινείται πάνω από 50% υψηλότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στις αεροπορικές εταιρείες καθώς τα καύσιμα αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος τους. Το ήδη αυξημένο κόστος αναμένεται να εκτοξεύσουν οι προσπάθειες μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία, με χρήση εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων που όμως αυτή τη στιγμή κοστίζουν έως και πέντε φορές περισσότερο από τα παραδοσιακά καύσιμα των αεροσκαφών.
Το κόστος απανθρακοποίησης του κλάδου εκτιμάται σε 2 τρισ. δολάρια ως το 2050, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, με σημαντικό μέρος του κόστους να μετακυλίεται στους επιβάτες.
Η αργή επιστροφή της Κίνας
Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο και πηγή σχεδόν 280 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ετήσια τουριστική δαπάνη πριν από την πανδημία, εξακολουθεί να ανακάμπτει από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά με αργούς ρυθμούς. Η αργή αυτή επανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης από την αχανή ασιατική χώρα κάνει τις αεροπορικές εταιρείες νευρικές ως προς το εάν και με ποια ταχύτητα πρέπει να επανενεργοποιήσουν τον στόλο τους.
Προσοχή στους πόντους
Τέλος, φαίνεται ότι διεθνώς έχει δημιουργηθεί ένα πρόβλημα με τη χρήση των εκπτωτικών πόντων που συγκέντρωσαν οι καταναλωτές μέσω των διαδικτυακών αγορών που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν ολοένα και λιγότερες θέσεις με εξαργύρωση πόντων, με τους αναλυτές να καλούν τους επιβάτες να μη χάσουν την ευκαιρία να κλείσουν μια θέση, αν τους δοθεί η δυνατότητα έκπτωσης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κίνα: Οι μάρκες ειδών πολυτελείας προσφέρουν εκπτώσεις 50%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
![Ντίμον: Μήνυμα ενότητας και εναντίωσης σε πράξεις μίσους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
![Ιαπωνία: Έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι – Αφήστε τις να αποτύχουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kishida-japan-600x340.png)
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;
![Ημιαγωγοί: Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/asml1-600x400.jpg)
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
![Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-06T123655Z_1251059174_RC2OP8A2AKUL_RTRMADP_5_BRITAIN-POLITICS-STARMER-600x400.jpg)
Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ
Η νέα κυβέρνηση στη Βρετανία αναμένεται να προωθήσει πιο μετριοπαθείς μεταρρυθμίσεις και σε πιο ζεστό τόνο με τις Βρυξέλλες
![Macy’s: Γιατί έθεσε τέλος στις θεωρίες εξαγοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/macys-2-600x360.png)
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
![Ενοίκια: Πλαφόν 5% στις αυξήσεις υπόσχεται ο Μπάιντεν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/build-a-house-4503738_1280-600x450.jpg)
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις