Χαμηλότερο μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα για τα πλοία που διέρχονται από τη Διώρυγα του Παναμά ανακοίνωσε πρόσφατα η Αρχή της Διώρυγας, λόγω της πτώσης της στάθμης των υδάτων σε κοντινές λίμνες που αποτελούν μέρος της πλωτής οδού.
Οι περιορισμοί, που τέθηκαν σε ισχύ στις 19 Απριλίου, επιβάλλουν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων neo-Panamax που θέλουν να διασχίσουν το κανάλι που συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό πρέπει να έχουν μέγιστο βύθισμα τα 14,48 μέτρα. Επιπλέον, επισημαίνεται πως περαιτέρω μειώσεις αναμένεται να εφαρμοστούν στις 27 Απριλίου, καθώς και στις 5 και 12 Μαΐου, με αποτέλεσμα το βύθισμα να μειωθεί στα 14,02 μέτρα.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Αυτό σημαίνει ότι τα containerships που διασχίζουν τη διώρυγα θα πρέπει να μεταφέρουν μικρότερο φορτίο, προκειμένου να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα νέα μέτρα οφείλονται στις πρόσφατες συνθήκες ξηρασίας, ενώ πρόκειται για την πέμπτη προσαρμογή αυτού του είδους από την αρχή του έτους.
Οι αξιωματούχοι δεν έδωσαν ημερομηνία λήξης του μέτρου, το οποίο προς το παρόν περιγράφεται ως προσωρινό, αλλά είπαν ότι ελπίζουν ότι μπορεί «να αρθεί το συντομότερο δυνατό» μόλις ξεκινήσει η περίοδος των βροχών στην Κεντρική Αμερική.
Τα 108 χρόνια ζωής και τα ρεκόρ
Σημειώνεται πως αυτό που έχει χαρακτηριστεί ως θαύμα της μηχανικής και ένα από τα σημαντικότερα δημόσια έργα του 20ου αιώνα, άνοιξε στην κυκλοφορία στις 15 Αυγούστου 1914 με τη διέλευση του «SS Ancon».
Σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1600, όμως οι πραγματικές κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν για πρώτη φορά από μια γαλλική εταιρεία το 1880. Η Γαλλία άρχισε να εργάζεται στο κανάλι το 1881, αλλά έπρεπε να σταματήσει λόγω προβλημάτων μηχανικής και υψηλής θνησιμότητας λόγω ασθενειών.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ανέλαβαν το έργο το 1904 και χρειάστηκαν μία δεκαετία για να ολοκληρώσουν τη διώρυγα, η οποία άνοιξε επίσημα στις 15 Αυγούστου 1914. Ενα από τα μεγαλύτερα και πιο δύσκολα τεχνικά έργα που έχουν αναληφθεί ποτέ, η συντόμευση της Διώρυγας του Παναμά, μείωσε σημαντικά τον χρόνο που χρειάζονται τα πλοία για να ταξιδεύουν μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού Ωκεανού.
Τον Ιούλιο του 2022, η Διώρυγα του Παναμά καλωσόρισε το μεγαλύτερο σε όρους μεταφορικής ικανότητας πλοίο που διήλθε ποτέ. Συγκεκριμένα, το «Zephyr» της CMA CGM, με μεταφορική ικανότητα 16.285 TEUs, στον δρόμο της επιστροφής προς το Qingdao και αφού προηγουμένως είχε δέσει στα λιμάνια της Νέας Υόρκης και της Σαβάνα, πέρασε από τη Διώρυγα του Παναμά.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη