![Κρουαζιέρα: Θετική εκκίνηση με τάση να ξεπεράσει το 2019](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/krouaziera-768x461-1.jpg)
Ολα τα κρουαζιερόπλοια που είχαν προγραμματίσει επίσκεψη σε κάποια περιοχή στη χώρα μας είναι ήδη εδώ. Η Ελλάδα εξελίσσεται σε σημαντική πύλη για την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο και την Ευρώπη και έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί περαιτέρω, ιδίως αν επενδύσει στο homeporting και σε περισσότερες υποδομές εξυπηρέτησης επιβατών στα λιμάνια. Την εκτίμηση αυτή εξέφρασε από τη Θεσσαλονίκη ο Πιερφραντσέσκο Βάγκο, πρόεδρος της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας – κολοσσού του κλάδου MSC Cruises.
Μιλώντας στο 7o Posidonia Sea Tourism Forum, που για πρώτη φορά φιλοξενείται στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Βάγκο τόνισε ότιο κλάδος ξεπέρασε την καταιγίδα της πανδημίας και μία τριετία έπειτα από την πανδημική κρίση επανήλθε στην κανονικότητα, με 33 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας ν’ αναμένονται φέτος διεθνώς και την Ανατολική Μεσόγειο να «ανεβαίνει» κατά 11% σε σύγκριση με το 2019.
Ευοίωνες οι προοπτικές για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε μια σειρά στοιχείων που αφορούν την κρουαζιέρα και πιστοποιούν τα οφέλη του κλάδου προς τις τοπικές οικονομίες. Οπως είπε, κάθε επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει κατά μέσο όρο 400 ευρώ σε εστιατόρια και καταστήματα των τόπων όπου ελλιμενίζεται ένα κρουαζιερόπλοιο, ενώ ειδικά στα μικρότερα ελληνικάνησιά ο κάθε επιβάτης ξοδεύει τουλάχιστον 100 ευρώ. Ανέφερε για μία ακόμη φορά ότι η Ελλάδα κατόρθωσε πέρυσι να ξεπεράσει το ορόσημο του 1 δισ. ευρώ στα έσοδα από την κρουαζιέρα, δημιουργώντας 15.000 (άμεσες και έμμεσες) θέσεις εργασίας, ενώ συμπλήρωσε ότι και η Θεσσαλονίκη είναι πλέον ορατή στον «χάρτη» διεθνώς, με το homeporting στην πόλη (η χρήση της ως λιμανιού αφετηρίας για κυκλικά ταξίδια) να έχει αυξηθεί κατά 54% σε ετήσια βάση πέρυσι.
Ο πρόεδρος της CLIA έκανε ιδιαίτερη μνεία και στην αυξανόμενη σημασία του ανθρώπινου ταλέντου στον κλάδο της κρουαζιέρας, επισημαίνοντας ότι η εκπαίδευση στις δεξιότητες της επόμενης γενιάς εργαζομένων στη θάλασσα αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για ένα ναυτικό έθνος όπως η Ελλάδα.
Οι προκρατήσεις
Στις ευοίωνες προοπτικές για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, τόσο σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά όσο και εκείνο της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ) Γιου Ζενγκάνγκ. Ο πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ ανακοίνωσεότι για το 2023 οι προκρατήσεις από κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη ξεπεράσει τις 800 για το λιμάνι του Πειραιά, εκ των οποίων το 80%, δηλαδή περίπου 630-650 πλοία, θα αποτελεί homeporting (το 2022 είχαν γίνει 670 προσεγγίσεις με 880.000 επιβάτες και το ποσοστό του homeporting διαμορφώθηκε στο 60%).
Ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ και διευθύνων σύμβουλος κ. Αθανάσιος Λιάγκος τόνισε από την πλευρά του ότι η Θεσσαλονίκη ως προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας, με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και σχεδόν τις μισές από αυτές να είναι homeporting.
Μεγάλη ζήτηση
Πολύ θετική εκτιμάται ότι είναι πλέον η εικόνα της βιομηχανίας της κρουαζιέρας, με προοπτική ο κλάδος να υπερβεί φέτος τα αποτελέσματα του 2019, όπως εκτίμησε ο CEO της Celestyal Cruises Κρις Θεοφιλίδης, o οποίος πρόσθεσε πως το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών να συμμετάσχουν σε μια κρουαζιέρα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο, «πολύ περισσότερο από ό,τι προπανδημικά». Μεγάλη ζήτηση για την κρουαζιέρα, «ακόμα μεγαλύτερη από ό,τι στο παρελθόν», αναμένει για φέτος το καλοκαίρι και η Βίμπκε Μέγερ, CEO της TUI Cruises GmbH.
Την ανθεκτικότητα και τον δυναμισμό της κρουαζιέρας, που υπερβαίνει τα αντίστοιχα – συνολικά – του τουρισμού, υπογράμμισε η Μαρί – Καρολίν Λορέν, γενική διευθύντρια της CLIA Europe, ενώ επεσήμανε ακόμα ότι από 1ης Ιανουαρίου του 2024 τίθενται σε ισχύ και τα νέα μέτρα για το περιβάλλον στην ΕΕ, που θα επηρεάσουν και τις εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς «δεν μιλάμε πλέον για LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) αλλά για συνθετικά βιοκαύσιμα». «Το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση επενδύει σε πράσινο υδρογόνο αποτελεί εξαιρετικό νέο, αλλά το καύσιμο αυτό χρειάζεται να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον ναυτιλιακό τομέα και να υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσής του στα λιμάνια», είπε.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024