
Οι ολλανδοί έμποροι πλούτισαν από το εμπόριο μπαχαρικών με την ανατολική Ασία τον 17ο αιώνα. Οι τελευταίες εισαγωγές της χώρας έχουν πιο απωθητικό άρωμα, αλλά ακόμα μυρίζουν χρήμα.
Το πρόβλημα των απορριμμάτων της Ρώμης έχει γίνει η επιχειρηματική ευκαιρία του Άμστερνταμ, καθώς οι Ολλανδοί εκμεταλλεύονται την ενιαία αγορά απορριμμάτων της ΕΕ.
Ο Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι, ο δήμαρχος της ιταλικής πρωτεύουσας που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Οκτώβριο του 2021, απαρνήθηκε τους τοπικούς εμπόρους απορριμμάτων και υπέγραψε νέα πολυετή συμβόλαια με επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, ανάμεσά τους και προερχόμενων από την Ολλανδία, για να βοηθήσει στον καθαρισμό των «βουνών σκουπιδιών» που συσσωρεύονται συχνά στους δρόμους της Ρώμης.
Απορρίμματα: Καμπανάκι Κομισιόν για τις καθυστερήσεις στους Σταθμούς Μεταφοράς της Ηπείρου
Οι κανονισμοί της ΕΕ αναγκάζουν τις αρχές των ευρωπαϊκών πόλεων να μην οδηγούν τα απορρίμματα σε χωματερές, αλλά σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης και αποτεφρωτήρες, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η ρύπανση στη Γηραιά Ήπειρο.
Στο πλαίσιο της πολιτικής περιβαλλοντικής αειφορίας, οι Βρυξέλλες περιορίζουν την ταφή των σκουπιδιών σε ΧΥΤΑ. Μέχρι το 2035, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα επιτρέπεται να θάβουν το πολύ το 10% των αστικών απορριμμάτων τους — έναν στόχο που μόνο εννέα από τα 27 κράτη μέλη είχαν επιτύχει έως το 2020.

Η Ολλανδία έχει αυξήσει την ανακύκλωση και έχει κατασκευάσει αποτεφρωτήρες. Εκτός από τη λήψη απορριμμάτων από την Ιταλία, εισάγει επίσης σκουπίδια από το Βέλγιο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αντίθετα, όταν ο ιδιόκτητος χώρος υγειονομικής ταφής της Malagrotta της Ρώμης – ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη – έκλεισε μετά από μια περιβαλλοντική καταστροφή το 2013 – οι αξιωματούχοι της πόλης αγωνίστηκαν να βρουν λήπτες για τα απορρίμματα της πόλης αλλά χωρίς να το πράξουν με οργανωμένο και μακροπρόθεσμο σχέδιο.
🔴ITALY :#VIDEO FIRE AT A WASTE TREATMENT IN THE MALAGROTTA LANDFILL NEAR ROME!
Dioxin gas risk is reported.#BreakingNews #Malagrotta #Rome #Roma #Fire #Incendio #Incendie #FactoryFire pic.twitter.com/x8c5q5zcfn
— LoveWorld (@LoveWorld_Peopl) June 15, 2022
«Αλλάζουμε ένα σύστημα όπου κάποιοι κέρδισαν πολλά σε βάρος της ποιότητας της καθαριότητας της πόλης», είπε ο Γκουαλτιέρι από το γραφείο του δημαρχείου του, με θέα τα ερείπια του αρχαίου ρωμαϊκού φόρουμ. «Δεν θα είναι μόνο πιο οικολογικό, αλλά θα είναι και πιο οικονομικό».
Ο δήμαρχος της Ρώμης υπέγραψε μακροπρόθεσμες συμβάσεις εξαγωγής απορριμμάτων αξίας 100 εκατ. ευρώ ετησίως
Η Ρώμη έχει υποστεί επαναλαμβανόμενες κρίσεις τα τελευταία χρόνια, όταν έμποροι απορριμμάτων, ύποπτοι για διασυνδέσεις με την ιταλική μαφία, αρνούνταν ξαφνικά να μεταφέρουν τα σκουπίδια της πόλης σε χώρους υγειονομικής ταφής, αποτεφρωτήρες ή χώρους ανακύκλωσης σε λογική τιμή, επικαλούμενοι βλάβες εξοπλισμού, έλλειψη χώρου ή άλλα προβλήματα.
Επιστολή στην Unesco
Η οργή των πολιτών έχει αυξηθεί, με περίπου 150 επιφανείς Ρωμαίους να αποστέλλουν επιστολή στην Unesco το περασμένο καλοκαίρι για να υπενθυμίσουν στους αξιωματούχους της πόλης το καθήκον τους να διατηρούν την καθαριότητα του ιστορικού κέντρου της Ρώμης, που αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από το 1980.
Σήμερα, ο Γκουαλτιέρι έχει υπογράψει μακροπρόθεσμα συμβόλαια με επιχειρήσεις κοινής ωφελείας στο Άμστερνταμ και τη Μπολόνια «άρα έχουμε βεβαιότητα». . . διαφάνεια, ξέρουμε πόσο κοστίζει και δεν κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς κάποιον [να τα παραλάβει]». Συνολικά, η Ρώμη σχεδιάζει να δαπανά 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως προκειμένου να απομακρύνει περίπου 460.000 τόνους σκουπιδιών.
Τα συμβόλαια αναμένεται να ισχύουν μέχρι το 2026. Μέχρι τότε, ο Γκουαλτιέρι ελπίζει ότι η Ρώμη θα έχει μια νέα εγκατάσταση αποτέφρωσης απορριμμάτων και παραγωγής ενέργειας, κόστους 800 εκατομμυρίων ευρώ, και επιπλέον πολλά εργοστάσια ανακύκλωσης, για να επεξεργάζεται πλήρως τα απορρίμματά της και να τερματίσει την κρίση που διαρκεί μια δεκαετία. «Η Ρώμη δεν μπορεί να εξάγει όλα τα απόβλητά της», είπε ο Γκουαλτιέρι.
Αλλά σε αντίθεση με την Ολλανδία, η κατασκευή ενός εργοστασίου αποτέφρωσης στη Ρώμη είναι ένα πολιτικά ευαίσθητο σχέδιο, το οποίο έπαιξε ακόμη και ρόλο στην κατάρρευση της κυβέρνησης του Μάριο Ντράγκι πέρυσι. Τότε, το Κίνημα Πέντε Αστέρων, το οποίο συμμετείχε στην κυβέρνηση Ντράγκι και συνεχίζει να αντιτίθεται στην εν λόγω επένδυση για περιβαλλοντικούς λόγους, μποϊκόταρε την ψήφο εμπιστοσύνης που περιλάμβανε αναφορά στα σχέδια καύσης απορριμμάτων.
Οι 2,8 εκατομμύρια κάτοικοι της Ρώμης – και οι περίπου 24 εκατομμύρια επισκέπτες την περσινή χρονιά – παράγουν περίπου 1,7 δισεκατομμύρια τόνους σκουπιδιών ετησίως. Από αυτό το σύνολο, λίγο λιγότερο από το μισό ταξινομήθηκε και εστάλη για ανακύκλωση, κυρίως σε τοπικό επίπεδο, είπε ο δήμαρχος. Σύμφωνα με τα νέα συμβόλαια, 250.000 τόνοι μεικτών απορριμμάτων της Ρώμης θα αποστέλλονται κάθε χρόνο στην Ολλανδία, τη Γερμανία και πιθανώς σε άλλες χώρες της ΕΕ, για αποτέφρωση.
Το παράδειγμα της Ολλανδίας
Επί του παρόντος, το 57 % των τοπικών απορριμμάτων της Ολλανδίας ανακυκλώνεται ή κομποστοποιείται ενώ το 33 % αποτεφρώνεται. Αυτό αφήνει περιθώριο σε αποτεφρωτήρες όπως το AEB του Άμστερνταμ, που ανήκει στον τοπικό δήμο και έχει άδεια να χειρίζεται 1,4 δισεκατομμύρια τόνους απορριμμάτων ετησίως, να εισάγει σκουπίδια από άλλες χώρες.
«Η πλεονάζουσα χωρητικότητα είναι κυρίως αποτέλεσμα επιτυχημένων πολιτικών ανακύκλωσης στην Ολλανδία», δήλωσε η εκπρόσωπος του AEB Esther Sloots. «Οι προσπάθειες ανακύκλωσης τα τελευταία 15 χρόνια οδήγησαν σε αυξανόμενους όγκους ανακυκλωμένων υλικών και μείωση του όγκου των υπολειμματικών αποβλήτων».
Το AEB ξεκίνησε για πρώτη φορά να εισάγει απορρίμματα το 2010 και τώρα περίπου το ένα τρίτο της συνολικής κατανάλωσής του – περισσότεροι από 400.000 τόνοι – προέρχεται από χώρες όπως η Ιταλία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η συμφωνία της Ρώμης με το Άμστερνταμ δεν έχει λύσει όλα τα προβλήματα της ιταλικής πρωτεύουσας. Η AMA, η δημοτική εταιρεία περισυλλογής απορριμμάτων, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τους υπαλλήλους της που δεν προσέρχονταν στην εργασία τους, είπε ο Γκουαλτιέρι, ενώ οι παραγγελίες νέων κάδων συλλογής έχουν καθυστερήσει λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Αλλά ο δήμαρχος της Ρώμης είναι βέβαιος ότι η πόλη «ξεπερνά» το χάος του παρελθόντος. «Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να φτάσουμε στην τελειότητα, αλλά έχουμε βγει από την κρίση».


Latest News

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα