
Με θετικό πρόσημο συνεχίζουν να κινούνται οι πωλήσεις του ομίλου Σκλαβενίτη, και το 2023, διατηρώντας το προβάδισμά του στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Σούπερ μάρκετ: Γιατί πάνε όλοι Καλαμάτα – Η εξαγορά της Κρητικός και η «έφοδος» της Σκλαβενίτης
Κατά το πρώτο τρίμηνο εφέτος, η αλυσίδα Σκλαβενίτης, σύμφωνα με πληροφορίες, καταγράφει υψηλότερα ποσοστά πωλήσεων συγκριτικά με τη συνολική πορεία της αγοράς, καθώς αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό, όταν το ίδιο διάστημα η αύξηση του τζίρου στον κλάδο φθάνει στο 7,8%.
Με τις ομιλικές πωλήσεις για το 2022 να εκτιμάται ότι άγγιξαν τα 4,5 δισ. ευρώ (ανάπτυξη +12% σε σχέση με το 2021), η Σκλαβενίτης αυτή τη στιγμή κατέχει άνω του 1/3 του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ πανελλαδικά.
Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της Nielsen το μερίδιο αγοράς της Σκλαβενίτης διαμορφώθηκε το Δεκέμβριο του 2022 στο 34,4%, αυξημένο κατά 2,5 μονάδες σε σχέση με το 31,9% που εμφάνισε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022.
Πού κερδίζει
Εκτός του γεγονότος ότι έρχεται πρώτη στο μυαλό του καταναλωτή όταν θέλει να πραγματοποιήσει τις αγορές του, σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας Βraincandy, η Σκλαβενίτης «βγαίνει» μπροστά και στα δύο δημοφιλή trends της εποχής, ήτοι την προτίμηση των νοικοκυριών στα hyper markets και το «καλάθι του καταναλωτή».
Σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον που οι καταναλωτές βάζουν «μαχαίρι» ακόμη και στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης, η προτίμηση στα hyper markets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) εστιάζεται στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, μια εμπορική πρακτική που σ’ αυτή την κατηγορία καταστημάτων είναι πιο έντονη.
Υπό αυτές τις συνθήκες, στους κερδισμένους συγκαταταλέγεται η αλυσίδα Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, καθώς διαθέτει τα περισσότερα καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ., συγκεκριμένα 33 hyper market, όταν η εν λόγω κατηγορία «μετράει» 60 στην εγχώρια αγορά.
Τα νέα hyper market
Λίγους μήνες πριν ο leader της οργανωμένης λιανικής άνοιξε το 33ο hyper market μετατρέποντας τον «κόμβο Ρενό» σε «κόμβο Σκλαβενίτη».
Η νέα μεγάλη «σάλα» στη Νέα Φιλαδέλφεια, στο κτίριο της πρώην Renault, διαθέτει εκθεσιακό χώρο άνω των 4.700 τ.μ. σε συνολική έκταση 16.500 τ.μ., όπου απασχολούνται περισσότεροι από 230 εργαζόμενοι.
Οι επενδύσεις της ΕΥΣ διαμορφώθηκαν πέρυσι στο επίπεδο των 60-65 εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογα θα κυμανθούν φέτος.
Κατά τη διάρκεια του έτους θα ολοκληρωθούν δύο νέα μεγάλα καταστήματα, το ένα στην Γλυφάδα (εκεί που παλαιότερα βρισκόταν οι κινηματογράφοι Novacinema Odeon) και το δεύτερο στη Μυτιλήνη (στην περιοχή Καρά Τεπέ).
Την ίδια ώρα, όλα δείχνουν ότι θα δοθεί συνέχεια στις εξαγορές τοπικών αλυσίδων, «μετρώντας» ήδη τρεις τους τελευταίους 12 μήνες, με τελευταία την απόκτηση της AS Αγορά στη Λάρισα.
Το «καλάθι»
Παράλληλα, με βάση τα στοιχεία σχετικής έρευνας της NielsenIQ, η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shopper Trends Event, το «καλάθι του νοικοκυριού» έγινε η αιτία για να επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα ορισμένες από τις γνωστές αλυσίδες.
Κερδισμένη αλυσίδα από τη πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης αναδεικνύεται η Σκλαβενίτης που συγκεντρώνει ποσοστό 61%, ενώ οι δύο επόμενοι παίκτες ακολουθούν με ποσοστό 50% έκαστος.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου