Η Γερμανία, η Ολλανδία και η Γαλλία μαζί με τρεις άλλες χώρες ζητούν από την ΕΕ να υιοθετήσει δεσμευτικούς κανόνες προκειμένου να περιοριστούν τα μικροπλαστικά που μολύνουν το περιβάλλον και τα οποία έχουν εντοπιστεί στον ανθρώπινο οργανισμό, τους πολικούς πάγους και τα βάθη των ωκεανών.
Μικροπλαστικά: 171 τρισεκατομμύρια σωματίδια επέπλεαν στους ωκεανούς το 2019
Αυτά τα μικρά πλαστικά σωματίδια χρησιμοποιούνται σε διάφορα προϊόντα, όπως καλλυντικά και βαφές ή δημιουργούνται ακούσια όταν σπάνε μεγαλύτερα κομμάτια πλαστικών απορριμμάτων.
Νομοθετική πρωτοβουλία
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταρτίζει νομοθεσία, η οποία πρόκειται να υποβληθεί στους ευρωβουλευτές και τις 27 χώρες μέλη τον επόμενο μήνα, με στόχο να υιοθετήσει μέτρα για τη μείωση του όγκου των μικροπλαστικών που απελευθερώνονται στο περιβάλλον κατά 30% ως το 2030.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Χημικών Προϊόντων (ECHA) επισημαίνει ότι στην Ευρώπη περίπου 42.000 τόνοι μικροπλαστικών που περιέχονται σε προϊόντα απελευθερώνονται στο περιβάλλον μαζί με άλλους 176.000 τόνους μικροπλαστικών που δημιουργούνται ακούσια από το σπάσιμο μεγαλύτερων απορριμμάτων.
Η παρέμβαση
«Τα μέτρα σε εθελοντική βάση δεν αρκούν», τονίζουν οι έξι χώρες – στις οποίες περιλαμβάνονται η Δανία, το Λουξεμβούργο, καθώς και η Νορβηγία, που δεν είναι μέλος της ΕΕ – σε κοινό τους έγγραφο το οποίο εστάλη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτή την εβδομάδα.
«Ζητάμε από τον Κομισιόν να υιοθετήσει προληπτικά μέτρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να αποτρέψει και να περιορίσει τα μικροπλαστικά στο περιβάλλον», προσθέτουν.
Επίσης ζητούν από την ΕΕ να δημιουργήσει ένα κοινό σύστημα για να παρακολουθεί την ύπαρξη μικροπλαστικών στον αέρα, το νερό και το έδαφος σε όλη την Ευρώπη και για να ελέγχει αν οι χώρες τηρούν και εφαρμόζουν τους κανόνες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε πέρυσι νομοθεσία η οποία προβλέπει την επιβολή περιορισμών στα μικροπλαστικά που προστίθενται σκοπίμως σε διάφορα προϊόντα που πωλούνται στην Ευρώπη. Το νέο νομοσχέδιο που θα παρουσιάσει αναμένεται να αφορά και τα μικροπλαστικά που απελευθερώνονται ακούσια στο περιβάλλον, όπως αυτά που προέρχονται από τη χρήση και τη φθορά των ελαστικών αυτοκινήτων και από το πλύσιμο των ρούχων που είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες