Στα… ψιλά της επικαιρότητας πέρασε μια σημαντική εξέλιξη για τη λειτουργία των Ανεξάρτητων Αρχών

·      Κυρίως λόγω της «αναμπουμπούλας των ημερών» (βλ. προκήρυξη εκλογών).

·      Όπως μας πληροφορεί φίλος της στήλης, στο παρά πέντε της διάλυσης της Βουλής ψηφίστηκαν μέτρα που θα διευκολύνουν την προσέλκυση ικανών στελεχών από την αγορά.

·      Σε διάταξη που εντάχθηκε στο τελευταίο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών θεσπίστηκε μεταξύ άλλων η επίσπευση των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και η παροχή bonus (σε όσους υπαλλήλους αποδεδειγμένα φέρνουν αποτελέσματα).

·      Πρόκειται, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν για μέτρα που θα βοηθήσουν στη στελέχωση των Αρχών με προσωπικό υψηλών εργασιακών προσόντων.

·      Αυτό φυσικά μετά τις εκλογές και τον σχηματισμό κυβέρνησης, αφού τώρα απαγορεύονται οι προσλήψεις…

————————————-

Η αγωνία για τα μεγάλα έργα της AVAX και ο κίνδυνος απώλειας της Αττικής Οδού

·      Προβληματισμός για τη δυσχερή οικονομική θέση της AVAX

·      Προβληματισμό κι ερωτηματικά για την ικανότητα της AVAX να παραδώσει εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού τα πολλά και σημαντικά έργα που έχει αναλάβει προκαλούν η οικονομική κατάσταση της εταιρείας.

·      Ειδικά εάν αυτό συνδυαστεί με το ιστορικό σημαντικών καθυστερήσεων που κατεγράφησαν σε έργα που πρόσφατα τελικά παραδόθηκαν.

·       Την ίδια στιγμή, μία σημαντική πηγή εσόδων της AVAX βρίσκεται στον… αέρα.

·       Και αυτή δεν είναι άλλη από τις συμμετοχές της σε παραχωρήσεις οδικών υποδομών.

·       Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού είναι μία τέτοια παραχώρηση, στην οποία ο όμιλος συμμετέχει με ποσοστό 34,25%.

·       Η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και το ΤΑΙΠΕΔ έχει σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία για την ανανέωση της σύμβασης.

·       Η AVAX συμμετέχει στη διεκδίκηση της με την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις και τη γαλλική ADRIAN INFRASTRUCTURE.

·       Οι πληροφορίες θέλουν την τελευταία εταιρεία που είναι και επικεφαλής της κοινοπραξίας να βρίσκεται προς αποχώρηση, αν δεν το έχει κάνει ήδη.

·       Πάντως, οι δύο ελληνικές εταιρείες δηλώνουν πως δεν έχουν τέτοια ενημέρωση.

·       Η AVAX αν δεν πετύχει τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό χάνει μία σημαντική πηγή εσόδων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την οικονομική της ευρωστία.

·       Μερίσματα ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ ετησίως από την Αττική Οδό, επί της ουσίας κρατούν όρθια την εταιρεία χρόνια τώρα.

·       Ο ίδιος όμιλος έχει συμμετοχή (ως επί το πλείστον μειοψηφική) και σε άλλες παραχωρήσεις κυρίως οδικών αξόνων.

·       Ενδεχόμενη απόπειρα του, να από-επενδύσει, εκτιμάται ότι δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα ως προς την αποκόμιση κέρδους.

·       Και αυτό καθώς είναι δεσμευμένος με ρήτρες έναντι των εταίρων του παραχωρησιούχων ώστε πρώτα να διερευνήσει την πώληση της συμμετοχής του σε εκείνους.

·       Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την σημαντική κατασκευαστική εμπειρία που διαθέτει ο όμιλος υπάρχουν σημαντικά εμπόδια λόγω της οικονομικής του κατάστασης σε ό,τι αφορά την διεκδίκηση νέων μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης χωρίς την υποστήριξη άλλων εταιρειών με αυξημένες δυνατότητες χρηματοδότησης.

Latest News