· Κυρίως λόγω της «αναμπουμπούλας των ημερών» (βλ. προκήρυξη εκλογών).
· Όπως μας πληροφορεί φίλος της στήλης, στο παρά πέντε της διάλυσης της Βουλής ψηφίστηκαν μέτρα που θα διευκολύνουν την προσέλκυση ικανών στελεχών από την αγορά.
· Σε διάταξη που εντάχθηκε στο τελευταίο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών θεσπίστηκε μεταξύ άλλων η επίσπευση των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και η παροχή bonus (σε όσους υπαλλήλους αποδεδειγμένα φέρνουν αποτελέσματα).
· Πρόκειται, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν για μέτρα που θα βοηθήσουν στη στελέχωση των Αρχών με προσωπικό υψηλών εργασιακών προσόντων.
· Αυτό φυσικά μετά τις εκλογές και τον σχηματισμό κυβέρνησης, αφού τώρα απαγορεύονται οι προσλήψεις…
————————————-
Η αγωνία για τα μεγάλα έργα της AVAX και ο κίνδυνος απώλειας της Αττικής Οδού
· Προβληματισμός για τη δυσχερή οικονομική θέση της AVAX
· Προβληματισμό κι ερωτηματικά για την ικανότητα της AVAX να παραδώσει εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού τα πολλά και σημαντικά έργα που έχει αναλάβει προκαλούν η οικονομική κατάσταση της εταιρείας.
· Ειδικά εάν αυτό συνδυαστεί με το ιστορικό σημαντικών καθυστερήσεων που κατεγράφησαν σε έργα που πρόσφατα τελικά παραδόθηκαν.
· Την ίδια στιγμή, μία σημαντική πηγή εσόδων της AVAX βρίσκεται στον… αέρα.
· Και αυτή δεν είναι άλλη από τις συμμετοχές της σε παραχωρήσεις οδικών υποδομών.
· Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού είναι μία τέτοια παραχώρηση, στην οποία ο όμιλος συμμετέχει με ποσοστό 34,25%.
· Η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και το ΤΑΙΠΕΔ έχει σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία για την ανανέωση της σύμβασης.
· Η AVAX συμμετέχει στη διεκδίκηση της με την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις και τη γαλλική ADRIAN INFRASTRUCTURE.
· Οι πληροφορίες θέλουν την τελευταία εταιρεία που είναι και επικεφαλής της κοινοπραξίας να βρίσκεται προς αποχώρηση, αν δεν το έχει κάνει ήδη.
· Πάντως, οι δύο ελληνικές εταιρείες δηλώνουν πως δεν έχουν τέτοια ενημέρωση.
· Η AVAX αν δεν πετύχει τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό χάνει μία σημαντική πηγή εσόδων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την οικονομική της ευρωστία.
· Μερίσματα ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ ετησίως από την Αττική Οδό, επί της ουσίας κρατούν όρθια την εταιρεία χρόνια τώρα.
· Ο ίδιος όμιλος έχει συμμετοχή (ως επί το πλείστον μειοψηφική) και σε άλλες παραχωρήσεις κυρίως οδικών αξόνων.
· Ενδεχόμενη απόπειρα του, να από-επενδύσει, εκτιμάται ότι δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα ως προς την αποκόμιση κέρδους.
· Και αυτό καθώς είναι δεσμευμένος με ρήτρες έναντι των εταίρων του παραχωρησιούχων ώστε πρώτα να διερευνήσει την πώληση της συμμετοχής του σε εκείνους.
· Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την σημαντική κατασκευαστική εμπειρία που διαθέτει ο όμιλος υπάρχουν σημαντικά εμπόδια λόγω της οικονομικής του κατάστασης σε ό,τι αφορά την διεκδίκηση νέων μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης χωρίς την υποστήριξη άλλων εταιρειών με αυξημένες δυνατότητες χρηματοδότησης.