
Μέχρι και 10,8 εκατ. ευρώ είναι τα οικονομικά οφέλη της οικονομίας της Θεσσαλονίκης από τις 70 περίπου προσεγγίσεις που θα έχουν φέτος στην πόλη τα κρουαζιερόπλοια, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum που ολοκληρώθηκε στη νύμφη του Θερμαϊκού.
Η έρευνα υλοποιείται από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Πειραιώς και Αιγαίου και ξεκίνησε τον Νοέμβριο 2022 ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί τον προσεχή Οκτώβριο 2023.
Κρουαζιέρα: Θετική εκκίνηση με τάση να ξεπεράσει το 2019
Οπως είπε ο επιστημονικός υπεύθυνος και καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Θάνος Πάλλης, παρουσιάζοντας τα πρώτα ευρήματα που αφορούν όμως στις ελάχιστες χειμωνιάτικες κρουαζιέρες οι δαπάνες ανά επιβάτη κρουαζιέρας στην πόλη της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 54,5 ευρώ. Επιπρόσθετα, οι επιβάτες δαπανούν 15,1 ευρώ κατά τη διάρκεια των οργανωμένων εκδρομών ενώ στα 98,8 ευρώ ανέρχονται οι δαπάνες αγοράς εκδρομής.
Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και οι σημαντικές δαπάνες των πληρωμάτων, οι οποίες ανέρχονται σε 105,4 ευρώ ανά μέλος του πληρώματος.
Οι εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη σε ετήσια βάση, βάσει εναλλακτικών σεναρίων, αναφέρουν ότι οι άμεσες θετικές επιπτώσεις κυμαίνονται μεταξύ €5,23 εκατ. (σενάριο βάσης) και €6,49 εκατ. (θετικό σενάριο), οι έμμεσες θετικές επιπτώσεις κυμαίνονται μεταξύ €3,43 εκατ. (σενάριο βάσης) και €4,33 εκατ. (θετικό σενάριο) και οι συνολικές θετικές επιπτώσεις κυμαίνονται μεταξύ €8,56 εκατ. (σενάριο βάσης) και €10,82 εκατ. (θετικό σενάριο).


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»