Λιγότερο πρόθυμοι από τους ομολόγους τους στις ΗΠΑ, να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για να αγοράσουν μια σειρά από αγαθά,, εμφανίζονται οι καταναλωτές στην Ευρώπη, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, αναλυτές και οικονομολόγους.
Όπως γράφουν οι Financial Times, τα στοιχεία από εταιρείες όπως η Unilever και η Procter & Gamble έδειξαν ότι οι όγκοι πωλήσεων στην Ευρώπη το περασμένο τρίμηνο ήταν χαμηλότεροι από ό,τι στις ΗΠΑ. Οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών ανέβασαν τιμές σε όλο τον κόσμο για να προσπαθήσουν να αντισταθμίσουν τις ιστορικές αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών. Τόσο η Unilever όσο και η P&G αύξησαν τις τιμές κατά μέσο όρο περίπου 10% το περασμένο τρίμηνο.
Ποια μέτρα έλαβαν οι κυβερνήσεις παγκοσμίως για την ανακούφιση από τον πληθωρισμό
Η ευαισθησία των αγοραστών στις αλλαγές των τιμών — γνωστή ως ελαστικότητα — ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το προϊόν και την τοπική αγορά, και δεν έχουν αναφέρει όλες οι εταιρείες χαμηλότερους όγκους στην Ευρώπη.
Ιδιωτική ετικέτα
Ωστόσο, τα πιο αδύναμα οικονομικά των νοικοκυριών στην Ευρώπη είχαν καταστήσει γενικά πιο δύσκολες τις ανατιμήσεις χωρίς να θυσιαστεί ο όγκος, είπαν αρκετά στελέχη στους FT. Οι καταναλωτές έτειναν επίσης να είναι πιο πρόθυμοι να στραφούν σε φθηνότερες εναλλακτικές μάρκες σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη, όπου η αγορά «ιδιωτικής ετικέτας» είναι πιο ανεπτυγμένη από ό,τι στις ΗΠΑ.
ΔΝΤ: Η «μάχη» της Ευρώπης με τον πληθωρισμό για την ανάπτυξη
«Βλέπουμε υψηλότερες ελαστικότητες τιμών στην Ευρώπη», δήλωσε ο Graeme Pitkethly, οικονομικός διευθυντής της Unilever. Ο όγκος πωλήσεων στη βρετανική εταιρεία παραγωγής παγωτού Magnum και σαπουνιού Dove μειώθηκε κατά 3% στην Ευρώπη, αλλά αυξήθηκε κατά 0,6% στην Αμερική, παρά τις παρόμοιες αυξήσεις τιμών και στις δύο περιοχές.
Ο Pitkethly σημείωσε επίσης την επικράτηση εκπτωτικών αλυσίδων στην Ευρώπη, όπως το Aldi και το Lidl και πρόσθεσε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «εισβάλλουν» σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων στην ήπειρο, ιδιαίτερα τα παγωτά.
Ο Andre Schulten, οικονομικός διευθυντής της Procter & Gamble, δήλωσε ότι «οι πληθωριστικές πιέσεις στην Ευρώπη επιβάρυνε περισσότερο την κατανάλωση» κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Πιο απότομες αυξήσεις
Τα μακροοικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι τα νοικοκυριά στην Ευρώπη αντιμετώπισαν πιο απότομες αυξήσεις τιμών από ό,τι στις ΗΠΑ το περασμένο έτος. Ο συνολικός πληθωρισμός στην Ευρωζώνη κορυφώθηκε στο 10,6% τον Οκτώβριο και τον περασμένο μήνα παρέμεινε επίμονα υψηλός, στο 6,9%. Αντίθετα, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ ξεπέρασε το 9,1% τον περασμένο Ιούνιο και τώρα έχει υποχωρήσει στο 5%.
«Η Ευρώπη συνεχίζει να είναι ένα περιβάλλον υψηλής πίεσης», πρόσθεσε ο Schulten, ο οποίος είπε επίσης ότι οι ευρωπαίοι καταναλωτές «αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας».
Λιγότερα προϊόντα
Η P&G, της οποίας το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει ξυράφια Gillette και σαμπουάν Head & Shoulders, είπε ότι οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν κατά 7% στις κύριες αγορές της στη δυτική Ευρώπη, ενώ ήταν σε «μέτρια» θετική επικράτεια στις ΗΠΑ.
Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 8% σε αυτές τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης και 6% στις ΗΠΑ. Ο Schulten είπε ότι οι «καταναλωτικές αγορές της P&G παρέμειναν σχετικά ανθεκτικές» παγκοσμίως.
Ο Martin Deboo, αναλυτής καταναλωτικών αγαθών στο Jefferies, είπε ότι οι λιανοπωλητές στην Ευρώπη θα μπορούσαν επίσης να ασκήσουν «περισσότερη διαπραγματευτική πίεση» στις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών από ό,τι στις ΗΠΑ.
Ανέφερε τη διαπραγματευτική δύναμη των σούπερ μάρκετ όπως η Tesco και η J Sainsbury στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Ahold Delhaize στην Ολλανδία και η Carrefour στη Γαλλία.
Η Bruna Skarica, οικονομολόγος της Morgan Stanley, δήλωσε: «Ήταν ευκολότερο για τις εταιρείες να περάσουν μέσω των αυξήσεων των τιμών στους καταναλωτές στις ΗΠΑ», όπου η ζήτηση είναι ισχυρότερη.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη