![Phishing: Το 75% των Ελλήνων έχουν αποτελέσει στόχο επίθεσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/Phishing.jpg)
Παρότι γνωρίζουν τους κινδύνους, οι περισσότεροι ενήλικοι χρήστες του διαδικτύου παραμένουν ευάλωτοι απέναντι στις διαδικτυακές απειλές, ενώ οι περισσότεροι χρήστες που δέχονται επίθεση phishing δεν προχωρούν σε δημοσιοποίηση της επίθεσης.
Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της νέας διεθνούς έρευνας που πραγματοποίησε η Kaspersky με τη συμμετοχή ενηλίκων και ανήλικων χρηστών από 7 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Πώς κακόβουλες εφαρμογές καταλήγουν «νόμιμα» στις συσκευές μας
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι γνωρίζουν τι είναι το phishing και σχεδόν 7 στους 10 (68%) θεωρούν ότι έχουν επαρκείς γνώσεις στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας. Την ίδια στιγμή, 3 στους 4 Έλληνες χρήστες (75,54%) δήλωσαν ότι έχουν αποτελέσει στόχο επίθεσης phishing, ενώ το 32% δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα επίθεσης phishing.
Στο σύνολο του δείγματος, το 67,8% των χρηστών δήλωσε ότι έχει βρεθεί στο στόχαστρο επίθεσης phishing, ενώ το 19,17% έχει πέσει θύμα επίθεσης phishing. Όπως προκύπτει από την έρευνα, σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων χρηστών ανέφερε ότι έπεσε θύμα επίθεσης phishing σε σύγκριση με το συνολικό δείγμα, αναδεικνύοντας έτσι ένα πιθανό έλλειμα επαρκούς προστασίας από τη μεριά των Ελλήνων χρηστών.
Διαχείριση των επιθέσεων
Στόχο της έρευνας αποτέλεσε επίσης η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους οι χρήστες ανταποκρίνονται στις επιθέσεις phishing. Όπως προέκυψε από την έρευνα, 1 στους 4 Έλληνες χρήστες που πέφτουν θύματα επίθεσης phishing μοιράζεται το γεγονός αυτό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να ενημερωθεί και να προετοιμαστεί κατάλληλα ο κοινωνικός του κύκλος. Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων χρηστών (62,93%) μπλοκάρει απλώς το email ή τον αριθμό τηλεφώνου από όπου προήλθε ο σύνδεσμος phishing, το 49,69% αναζητά τη διεύθυνση ή τον αριθμό προέλευσης του phishing μηνύματος στο Google, ενώ μόλις το 31,16% του δείγματος στέλνει αναφορά στην εταιρεία ή τον οργανισμό που ο σύνδεσμος phishing επιχειρεί να μιμηθεί.
Στο σύνολο του δείγματος, οι περισσότεροι ενήλικες (ηλικίας 16-55+) δηλώνουν ότι διαθέτουν γνώσεις σχετικά με τα ζητήματα κυβερνοασφάλειας (60%). Ωστόσο, όπως προκύπτει, επικρατεί μια γενικευμένη στάση εφησυχασμού μεταξύ των συμμετεχόντων, με 1 στους 5 (22%) να έχει πέσει θύμα επίθεσης phishing, αλλά μόνο το 21% να έχει λάβει μέτρα ακόμη και αφού έχει υποστεί παραβίαση.
Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Ντέιβιντ Εμ, Principal Security Researcher στην Kaspersky, δήλωσε: «Είναι σαφές ότι, παρά την κατανόηση των κινδύνων του κυβερνοεγκλήματος, πολλοί ενήλικες εξακολουθούν να παίζουν με τη φωτιά λόγω αφελούς στάσης απέναντι στα ζητήματα κυβερνοασφάλειας. Η κοινοποίηση προσωπικών πληροφοριών στο διαδίκτυο και η χρήση κωδικών πρόσβασης που είναι εύκολο να μαντέψει κανείς, είναι μόνο δύο παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο οι ενήλικες αφήνουν τους εαυτούς τους ευάλωτους απέναντι σε κυβερνοεπιθέσεις. Ένα πράγμα που όλοι μας διδαχθήκαμε όταν ήμασταν νεότεροι είναι πως κάθε μας ενέργεια επιφέρει συνέπειες. Αυτό είναι κάτι που ισχύει σε μεγάλο βαθμό για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Εάν η στάση σας περιορίζεται στο να ελπίζετε πως κάτι απλώς θα περάσει από μόνο του ή ότι δεν θα συμβεί σε εσάς, τότε λυπάμαι αλλά είναι απλώς θέμα χρόνου να πέσετε θύματα κυβερνοεπίθεσης. Είναι πολύ σημαντικό οι χρήστες του διαδικτύου να εκπαιδευτούν σχετικά με τις εν δυνάμει συνέπειες των κυβερνοεπιθέσεων και των απατών στο διαδίκτυο».
Αφελείς στη διαχείριση προσωπικών πληροφοριών
Επιπλέον, στο σύνολο του δείγματος, η πλειονότητα των συμμετεχόντων μοιράζεται αφελώς προσωπικές πληροφορίες στο διαδίκτυο παρότι γνωρίζει τους κινδύνους. Σχεδόν 3 στους 4 (74%) που παραδέχονται ότι έχουν πέσει θύμα επίθεσης phishing, δηλώνουν ότι κοινοποιούν δημόσια στους λογαριασμούς τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσωπικές πληροφορίες, όπως το όνομα και ο τόπος διαμονής τους. Αντίστοιχα υψηλός είναι ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών που μοιράζεται κρίσιμες προσωπικές πληροφορίες, με 6 στους 10 (61,8%) να δηλώνουν ότι οι πληροφορίες για το όνομα και τον τόπο διαμονής τους περιλαμβάνονται δημόσια στον λογαριασμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσής τους. Ταυτόχρονα, εξίσου ανησυχητικό είναι το ότι το 69% των ενηλίκων χρηστών του δείγματος που έχει πέσει θύμα phishing εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ως κωδικούς προσωπικές πληροφορίες, όπως η αγαπημένη τους ομάδα ποδοσφαίρου και το όνομα του πρώτου κατοικίδιου ζώου, προκειμένου να τους θυμούνται με ευκολία. Όσον αφορά το ελληνικό δείγμα, πάνω από 1 στους 2 Έλληνες χρήστες (54,77%) χρησιμοποιoύν ευαίσθητες πληροφορίες για τη δημιουργία των κωδικών πρόσβασής τους.
Σχολιάζοντας σχετικά, ο Ντέιβιντ Εμ συμπλήρωσε: «Το έγκλημα στον κυβερνοχώρο γίνεται όλο και πιο περίπλοκο και οι χρήστες δεν έχουν την πολυτέλεια να παραμένουν εφησυχασμένοι σχετικά με τις πρωτοβουλίες που οφείλουν να αναλάβουν. Όλοι οι χρήστες πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τη δραστηριότητα των εγκληματιών του κυβερνοχώρου, διαφορετικά τόσο οι ίδιοι όσο και η επόμενη γενιά χρηστών θα υποστούν τις συνέπειες».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΗΠΑ: Ξεχάστε τις Magnificent 7… έρχονται οι Magnificent 47 και είναι στην Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot_europe_markets55-600x352.png)
Ξεχάστε τις Magnificent 7… έρχονται οι Magnificent 47 και είναι στην Ευρώπη
Οι τράπεζες απέδωσαν το 2022 για τον ίδιο λόγο που οι μετοχές τεχνολογίας έπεσαν εκείνο το έτος - τα επιτόκια άρχισαν να ανεβαίνουν
![Apple – Alibaba: Συνεργασία για το λανσάρισμα λειτουργιών τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/apple-alibaba-600x453.jpg)
Η Apple επιλέγει την Alibaba για να λανσάρει λειτουργίες AI στην Κίνα
Η Apple εξέτασε κινεζικές εταιρείες ΑΙ όπως οι DeepSeek, Baidu, ByteDance και Tencent πριν επιλέξει τελικά την Alibaba
![Blue Origin: Ο Μπέζος απολύει 1 στους 10 υπαλλήλους στη διαστημική εταιρεία του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/blue-origin.jpg)
Ο Μπέζος... εκτοξεύει τις απολύσεις στην Blue Origin - Διώχνει 1 στους 10 εργαζόμενους
Η Blue Origin στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή του πυραύλου New Glenn, ο οποίος έκανε το πρώτο ντεμπούτο του τον περασμένο μήνα
![Cosmote: Εγκατάσταση κινητών σταθμών βάσης σε Σαντορίνη , Αμοργό, Ίο και Ανάφη – Το Plan B σε περίπτωση κρίσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/COSMOTE-Αμοργός-600x400.jpg)
Με κινητούς σταθμούς θωρακίζει τις τηλεπικοινωνίες στις Κυκλάδες η Cosmote
Στην ενίσχυση του δικτύου κινητής σε Σαντορίνη, Αμοργό και Ανάφη προχωρά η Cosmote εξοπλισμό για την κάλυψη πιθανών αναγκών των δικτύων
![Ίντερνετ: Χαμηλές ταχύτητες καταγράφει για το ελληνικό δίκτυο η Ookla](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/laptop-2-600x392.jpg)
Χαμηλές... πτήσεις για τις ταχύτητες στο ελληνικό ίντερνετ - Η έρευνα της Ookla
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Ookla, η Ελλάδα έχει μέση ταχύτητα download της τάξης των 57,9 Mbps, επίδοση που την κατατάσσει στην 96η θέση μεταξύ 154 χωρών
![Baidu: Θα κυκλοφορήσει φέτος μοντέλο AI επόμενης γενιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/2024-02-09T054552Z_105199907_RC27S1AV8U7D_RTRMADP_5_BAIDU-AI-SMARTPHONES-600x400.jpg)
Η Baidu θα κυκλοφορήσει μοντέλο AI επόμενης γενιάς φέτος
Η προγραμματισμένη κυκλοφορία της Baidu έρχεται εν μέσω εντεινόμενου ανταγωνισμού στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης της Κίνας
![Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Sam-Altman-1-600x400.jpg)
Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο
Ο Σαμ Άλτμαν, Διευθύνων Σύμβουλος της OpenAI, λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιείται συχνότερα καθώς το κόστος της θα συνεχίζει να πέφτει κατακόρυφα.
![Τεχνητή νοημοσύνη: Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον Christie’s](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AI-art-600x338.jpg)
Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον οίκο Christie's
Οι δημιουργικές βιομηχανίες ανησυχούν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντιγράψει ή ακόμα και να αντικαταστήσει τα πρωτότυπα έργα τους
![Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/macron-600x400.jpg)
Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν για AI
Ο Γάλλος πρόεδρος μιλά πριν από τη σύνοδο κορυφής AI στο Παρίσι για το 109 δισ. ευρώ όραμα του
![InvestAI: Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν