Νέα δεδομένα στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων έφεραν η ενεργειακή κρίση και η ακρίβεια, δημιουργώντας συνθήκες έντονου ανταγωνισμού αναφορικά με την κατάσταση στην αγορά για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και την εξέλιξη των προσφορών από τη βιομηχανία και τα σουπερμάρκετ στα επώνυμα.
Η ανάγκη του καταναλωτικού κοινού για καλύτερες τιμές, στην προσπάθεια να καλύψουν καθημερνές ανάγκες, ώθησε σε αύξηση της κατανάλωσης private label προϊόντων συμπαρασύροντας όμως και τα επώνυμα, καθώς οι επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να συγκρατήσουν τα μερίδιά τους αύξησαν τις προσφορές ύστερα από ένα διάστημα που η τάση αυτή στην αγορά είχε καθοδική πορεία.
Τι ανησυχεί το παγκόσμιο λιανεμπόριο
Το γεγονός ότι πλέον το ένα στα τέσσερα προϊόντα που μπαίνει το καλάθι του νοικοκυριού είναι ιδιωτικής ετικέτας φέρνει αλλαγές στις σχέσεις λιανεμπορίου και βιομηχανίας και επιστρέφουν οι προσφορές στα ράφια.
Στο σύνολο των καταναλωτικών αγαθών, τον Ιανουάριο του 2023, η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια των ελληνικών σουπερμάρκετ ήταν μεγαλύτερη κατά σχεδόν πέντε φορές σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα. Μόνο τον πρώτο μήνα του έτους, η ιδιωτική ετικέτα αύξησε το μερίδιό της στο 17,7% επί του συνολικού τζίρου, σημειώνοντας ανάπτυξη της τάξης του 21,3%.
Για το σύνολο του 2022, η ιδιωτική ετικέτα κατέγραψε ανάπτυξη 16,4%. Η αύξηση αυτή συνεχίζεται καθώς όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ ,το πρώτο τρίμηνο του 2023 τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν το μερίδιό τους από το 23,8%, που ήταν στο τέλος του 2022, στο 25,4%. Ταυτόχρονα οι κατασκευαστές επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 66,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 68,2% , σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία της NielsenIQ.
Οπως έχει δείξει έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) η συνεχιζόμενη πληθωριστική κρίση επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών με έναν στους δύο καταναλωτές να μειώνει τις αγορές του για βασικά καταναλωτικά είδη, π.χ. διατροφή, και η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων (για 2 στους 3 καταναλωτές).
Προσφορές
Πάντως οι αυξήσεις των τιμών τον τελευταίο χρόνο «γέννησαν» την ανάγκη για εξοικονόμηση χρημάτων στις αγορές και αύξησαν παράλληλα την ανάγκη για περισσότερες προσφορές. Στη λογικήαυτή οι βιομηχανίες και τα σουπερμάρκετ οδηγήθηκαν σε προσφορές προς τους καταναλωτές που προσέφεραν εξοικονόμηση της τάξης του 13% στο σύνολο των ετήσιων αγορών. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως για το 2022-23, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων.
Με δεδομένο ότι περισσότεροι από έξι στους δέκα καταναλωτές προτιμούν τις χαμηλότερες τιμές αντί των προσφορών και το 43% κυνηγούν τις προσφορές, σύμφωνα με έρευνες, η μάχη προσφορών έναντι προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας θα φουντώσει.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων
ΔΕΗ και Open Farm προωθούν τη βιώσιμη γεωργία στους μαθητές μέσω του “Carbon Farming Schools”
Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Κοζάνη, τη Φλώρινα, τη Μεγαλόπολη, την Ελευσίνα και την Αττική συμμετείχαν σε ενημερωτικές δράσεις
Τι έδειξε το ταμείο των εμπόρων τα Χριστούγεννα - Η έρευνα της ΕΣΕΕ [γραφήματα]
Τι έδειξε πανελλαδική έρευνα της ΕΣΕΕ στους εμπόρους για το ταμείο της χριστουγεννιάτικης και πρωτοχρονιάτικης αγοράς