Ο 67χρονος Τζέιμι Ντίμον, αφεντικό της JPMorgan, δεν θεωρείται τυχαία ο κορυφαίος τραπεζίτης στις ΗΠΑ.

JPMorgan: Γιατί εξαγοράσαμε την First Republic Bank

Αυτό απέδειξε και με τη στρατηγική την οποία εφάρμοσε στην περίπτωση της εξαγοράς της περιφερειακής τράπεζας των πλουσίων, First Republic Bank, μετά την κατάρρευσή της που προκάλεσε έντονους κλυδωνισμούς στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Ικανοποίηση επενδυτών

Όπως φαίνεται από τα πρώτα μηνύματα που στέλνουν οι αγορές, ο Ντίμον έκανε για άλλη μια φορά μια επικερδή συναλλαγή προς όφελος των μετόχων της τράπεζάς του.

Οι μετοχές της JPMorgan σημείωσαν άνοδο 2,5% το απόγευμα της Δευτέρας στα 141,68 δολάρια, υψηλότερα από τις μετοχές των Bank of America, Morgan Stanley και Goldman Sachs Group.

Απλά μαθηματικά

Το Barron ‘s ανέλυσε σε απλά μαθηματικά το deal για την ανάληψη της μέχρι πρότινος 14ης μεγαλύτερης περιφερειακής τράπεζας των ΗΠΑ από τη JPMorgan δίνοντας μια ιδέα για το εύρος της επιτυχίας του Τζέιμι Ντίμον.

Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η JPMorgan ανέλαβε περίπου 186 δισεκατομμύρια δολάρια ενεργητικού και υποχρεώσεις 168 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθαρά περιουσιακά στοιχεία 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ πληρώνει 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην Federal Deposit Insurance Corp. Αυτό ισοδυναμεί με κέρδος σχεδόν 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αν και η τράπεζα θα αναγνωρίσει αρχικά μόλις 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και θα απορροφήσει 2 δισεκατομμύρια δολάρια από το κόστος αναδιάρθρωσης το 2023 και το 2024.

Επιπλέον, η JPMorgan αγοράζει το μεγαλύτερο μέρος των περιουσιακών στοιχείων —περίπου 173 δισεκατομμύρια δολάρια δανείων— για μόλις 87% της αξίας τους. Πληρώνει, δηλαδή, 150 δισεκατομμύρια δολάρια για το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο δανείων, 23 δισεκατομμύρια δολάρια λιγότερο από τη λογιστική του αξία. Τα περισσότερα από τα δάνεια είναι στεγαστικά για μονοκατοικίες υψηλών προδιαγραφών που εκδίδονται σε βασικούς πελάτες και η τράπεζα λαμβάνει σημαντική κάλυψη από το FDIC για να την προστατεύσει από ζημίες. Ο κύριος λόγος για την μειωμένη τιμή στα στεγαστικά δάνεια είναι ότι έχουν μέσο επιτόκιο περίπου 3%, το μισό από αυτό που ισχύει σήμερα μετά τις αυξήσεις των επιτοκίων από τη Fed.

Η JPMorgan θα απορροφήσει επίσης ένα ελκυστικό δίκτυο διαχείρισης πλούτου. Η επέκταση των δραστηριοτήτων της στη διαχείριση περιουσίας ήταν καιρό τώρα μεταξύ των στόχων της τράπεζας. Η First Republic έχει περίπου 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία διαχείρισης πλούτου και περισσότερα από 800 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα από αυτά.

Εκτίμηση για τη μετοχή της JPMorgan

Ο αναλυτής της Wells Fargo, Mike Mayo, σε σημείωμά του νωρίτερα τη Δευτέρα, αναβάθμισε τις προβλέψεις του για την τιμή της μετοχής το 2023 κατά 15 σεντς ανά μετοχή στα 14,50 δολάρια και αύξησε την πρόβλεψή του για το 2024 κατά 10 σεντς στα 13,80 δολάρια. Δίνει overweight rating στη JPMorgan με τιμή στόχο τα 174 δολάρια, την οποία μάλιστα θεωρεί συντηρητική. Η μετοχή βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση πλέον για 10 φορές τα αναμενόμενα κέρδη ανά μετοχή για φέτος και η απόδοσή της ανέρχεται περίπου στο 3%.

Μια πρόκληση που αντιμετωπίζει η JPMorgan είναι η διατήρηση της πελατειακής βάσης υψηλών εισοδημάτων της First Republic. Σύμφωνα με τον ίδιο, μένει να φανεί πώς η JPMorgan θα μπορέσει να το πετύχει αυτό χωρίς ελκυστικά χαμηλά επιτόκια, που ήταν η πρακτική της περιφερειακής τράπεζας που κατέρρευσε.

Η JPMorgan ανακοίνωσε ότι η συμφωνία θα προσθέσει 500 εκατομμύρια δολάρια στα ετήσια κέρδη της, τα οποία αναμένεται να ανέλθουν συνολικά σε 40 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Αυτό το νούμερο θα μπορούσε να αποδειχθεί συντηρητικό δεδομένου ότι η First Republic κέρδιζε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια ως αυτόνομη τράπεζα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»