Αντιμέτωποι με σοβαρή συμφόρηση στα ναυπηγεία βρίσκονται εκατοντάδες πλοιοκτήτες που έχουν κλείσει παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και επιθυμούν άμεση παράδοση από εγκαταστάσεις στην Ασία, μια κατάσταση που αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες.
Οι αναλύσεις δείχνουν ότι οι διαθέσιμες θέσεις παράδοσης έχουν σχεδόν στερέψει για το 2025 και εξαφανίζονται γρήγορα και για το 2026. Η Maersk Broker αναφέρει ότι δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμες θέσεις νέας κατασκευής στα ναυπηγεία για το 2025 και το μεγαλύτερο μέρος των αρχών του 2026. «Συνεπώς, δεν βλέπουμε τα ναυπηγεία να είναι πολύ ευέλικτα ως προς την τιμή ή τους όρους πληρωμής βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα», ανέφερε ο ναυλομεσιτικός οίκος σε πρόσφατη έκθεση.
Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG, που οδήγησαν την έκρηξη των παραγγελιών των τελευταίων δύο ετών, ελάχιστα εμπόδισαν την αυξημένη τάση. Το Splash έφερε ως παράδειγμα την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή Evergreen που εξέδωσε διαγωνισμό για 21 containerships μεθανόλης – διπλού καυσίμου χωρητικότητας 16.000 teu.
Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και ξηρού φορτίου χύδην που επιθυμούν να παραγγείλουν αντιμετωπίζουν μεγάλες αναμονές και υψηλές τιμές, εν μέσω μιας εποχής όπου η ικανότητα των ναυπηγείων έχει μειωθεί δραματικά, 15 χρόνια μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Να αυξηθεί η χωρητικότητα
Ο Μαρκ Γουίλιαμς, ο οποίος ηγείται της εταιρείας συμβούλων Shipping Strategy του Ηνωμένου Βασιλείου, προέτρεψε τα ναυπηγεία να αυξήσουν μαζικά τη χωρητικότητα για να εξασφαλίσουν ότι η ναυτιλία εκπληρώνει τους πράσινους στόχους, όπως ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).
«Εάν ο παγκόσμιος στόλος πρόκειται να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων για το 2050, τότε όλα τα πλοία χρειάζονται αντικατάσταση», δήλωσε ο Γουίλιαμς σε πρόσφατο άρθρο που εξετάζει την παγκόσμια χωρητικότητα των ναυπηγείων. Περισσότερα από 3.500 πλοία ετησίως πρέπει να ναυπηγούνται ή να αλλάζουν μέσο πρόωσης, κάθε χρόνο, μέχρι το 2050, σύμφωνα με ανάλυση της Shipping Strategy. Στο αποκορύφωμά της το 2010, η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ήταν σε θέση να καθελκύζει 2.700 πλοία ετησίως.
«Η ικανότητα ναυπηγικής θα πρέπει να επανέλθει μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας», είπε ο Γουίλιαμς, συνεχίζοντας να προβλέπει μια άνθηση σε νέα πλοία που θα μπορούσε να διαρκέσει για δεκαετίες.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%