
Αντιμέτωποι με σοβαρή συμφόρηση στα ναυπηγεία βρίσκονται εκατοντάδες πλοιοκτήτες που έχουν κλείσει παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και επιθυμούν άμεση παράδοση από εγκαταστάσεις στην Ασία, μια κατάσταση που αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες.
Οι αναλύσεις δείχνουν ότι οι διαθέσιμες θέσεις παράδοσης έχουν σχεδόν στερέψει για το 2025 και εξαφανίζονται γρήγορα και για το 2026. Η Maersk Broker αναφέρει ότι δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμες θέσεις νέας κατασκευής στα ναυπηγεία για το 2025 και το μεγαλύτερο μέρος των αρχών του 2026. «Συνεπώς, δεν βλέπουμε τα ναυπηγεία να είναι πολύ ευέλικτα ως προς την τιμή ή τους όρους πληρωμής βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα», ανέφερε ο ναυλομεσιτικός οίκος σε πρόσφατη έκθεση.
Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG, που οδήγησαν την έκρηξη των παραγγελιών των τελευταίων δύο ετών, ελάχιστα εμπόδισαν την αυξημένη τάση. Το Splash έφερε ως παράδειγμα την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή Evergreen που εξέδωσε διαγωνισμό για 21 containerships μεθανόλης – διπλού καυσίμου χωρητικότητας 16.000 teu.
Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και ξηρού φορτίου χύδην που επιθυμούν να παραγγείλουν αντιμετωπίζουν μεγάλες αναμονές και υψηλές τιμές, εν μέσω μιας εποχής όπου η ικανότητα των ναυπηγείων έχει μειωθεί δραματικά, 15 χρόνια μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Να αυξηθεί η χωρητικότητα
Ο Μαρκ Γουίλιαμς, ο οποίος ηγείται της εταιρείας συμβούλων Shipping Strategy του Ηνωμένου Βασιλείου, προέτρεψε τα ναυπηγεία να αυξήσουν μαζικά τη χωρητικότητα για να εξασφαλίσουν ότι η ναυτιλία εκπληρώνει τους πράσινους στόχους, όπως ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).
«Εάν ο παγκόσμιος στόλος πρόκειται να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων για το 2050, τότε όλα τα πλοία χρειάζονται αντικατάσταση», δήλωσε ο Γουίλιαμς σε πρόσφατο άρθρο που εξετάζει την παγκόσμια χωρητικότητα των ναυπηγείων. Περισσότερα από 3.500 πλοία ετησίως πρέπει να ναυπηγούνται ή να αλλάζουν μέσο πρόωσης, κάθε χρόνο, μέχρι το 2050, σύμφωνα με ανάλυση της Shipping Strategy. Στο αποκορύφωμά της το 2010, η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ήταν σε θέση να καθελκύζει 2.700 πλοία ετησίως.
«Η ικανότητα ναυπηγικής θα πρέπει να επανέλθει μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας», είπε ο Γουίλιαμς, συνεχίζοντας να προβλέπει μια άνθηση σε νέα πλοία που θα μπορούσε να διαρκέσει για δεκαετίες.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»