![Ναυπηγήσεις: Συμφόρηση στα ασιατικά ναυπηγεία – Ανεβαίνει το κόστος νεότευκτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/shipyard.jpg)
Αντιμέτωποι με σοβαρή συμφόρηση στα ναυπηγεία βρίσκονται εκατοντάδες πλοιοκτήτες που έχουν κλείσει παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και επιθυμούν άμεση παράδοση από εγκαταστάσεις στην Ασία, μια κατάσταση που αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες.
Οι αναλύσεις δείχνουν ότι οι διαθέσιμες θέσεις παράδοσης έχουν σχεδόν στερέψει για το 2025 και εξαφανίζονται γρήγορα και για το 2026. Η Maersk Broker αναφέρει ότι δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμες θέσεις νέας κατασκευής στα ναυπηγεία για το 2025 και το μεγαλύτερο μέρος των αρχών του 2026. «Συνεπώς, δεν βλέπουμε τα ναυπηγεία να είναι πολύ ευέλικτα ως προς την τιμή ή τους όρους πληρωμής βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα», ανέφερε ο ναυλομεσιτικός οίκος σε πρόσφατη έκθεση.
Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG, που οδήγησαν την έκρηξη των παραγγελιών των τελευταίων δύο ετών, ελάχιστα εμπόδισαν την αυξημένη τάση. Το Splash έφερε ως παράδειγμα την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή Evergreen που εξέδωσε διαγωνισμό για 21 containerships μεθανόλης – διπλού καυσίμου χωρητικότητας 16.000 teu.
Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και ξηρού φορτίου χύδην που επιθυμούν να παραγγείλουν αντιμετωπίζουν μεγάλες αναμονές και υψηλές τιμές, εν μέσω μιας εποχής όπου η ικανότητα των ναυπηγείων έχει μειωθεί δραματικά, 15 χρόνια μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Να αυξηθεί η χωρητικότητα
Ο Μαρκ Γουίλιαμς, ο οποίος ηγείται της εταιρείας συμβούλων Shipping Strategy του Ηνωμένου Βασιλείου, προέτρεψε τα ναυπηγεία να αυξήσουν μαζικά τη χωρητικότητα για να εξασφαλίσουν ότι η ναυτιλία εκπληρώνει τους πράσινους στόχους, όπως ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).
«Εάν ο παγκόσμιος στόλος πρόκειται να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων για το 2050, τότε όλα τα πλοία χρειάζονται αντικατάσταση», δήλωσε ο Γουίλιαμς σε πρόσφατο άρθρο που εξετάζει την παγκόσμια χωρητικότητα των ναυπηγείων. Περισσότερα από 3.500 πλοία ετησίως πρέπει να ναυπηγούνται ή να αλλάζουν μέσο πρόωσης, κάθε χρόνο, μέχρι το 2050, σύμφωνα με ανάλυση της Shipping Strategy. Στο αποκορύφωμά της το 2010, η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ήταν σε θέση να καθελκύζει 2.700 πλοία ετησίως.
«Η ικανότητα ναυπηγικής θα πρέπει να επανέλθει μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας», είπε ο Γουίλιαμς, συνεχίζοντας να προβλέπει μια άνθηση σε νέα πλοία που θα μπορούσε να διαρκέσει για δεκαετίες.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά