
Τα ποσά των οικονομικών προγραμμάτων της 4ετίας έχουν μπει στο πεδίο της πολιτικής αντιπαράθεσης με πηγές από τη Νέα Δημοκρατία να υπολογίζουν τον λογαριασμό των παρεμβάσεων περί τα 2 δισ. ευρώ ανά έτος και αντίστοιχα στον ΣΥΡΙΖΑ περί τα 5,5 δισ. ευρώ ετησίως. Αυτό μεταφράζεται σε συνολικό κόστος περί τα 8-9 δισ. ευρώ για τη γαλάζια παράταξη και στα περίπου 20 δισ. ευρώ για το κόμμα της Κουμουνδούρου.
Φόροι: Crash test στις προεκλογικές υποσχέσεις ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ
Η ΝΔ
Ως προς τη Νέα Δημοκρατία, το κυβερνών κόμμα επιδιώκει την ανανέωση της θητείας της υποσχόμενη να προσεγγίσουν οι μισθοί τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Κεντρική ραχοκοκαλιά των εξαγγελιών είναι να επιτευχθεί μία αύξηση των μισθών κατά 25% σε βάθος τετραετίας, φοροελαφρύνσεις για οικογένειες με παιδιά και μείωση του μη μισθολογικού κόστους. Η πηγή χρηματοδότησης των παρεμβάσεων της ΝΔ έχει βασική προϋπόθεση ότι η ελληνική οικονομία θα κινείται με ρυθμούς 3% ετησίως. Αυτός ο ρυθμός είναι πρόκληση καθώς συνεπάγεται υψηλή ροή επενδύσεων. Ήδη, για το 2023 εκτιμάται ότι η οικονομία δεν θα τρέξει πάνω από 2,3%. Για να αγγίξει το 3%, για τα επόμενα έτη, θα πρέπει οι επενδύσεις και η κατανάλωση να είναι υψηλές και φυσικά να μην απειληθούν από μία νέα κρίση, όπως για παράδειγμα η εν εξελίξει αναταραχή στις διεθνείς τράπεζες.
Επομένως, για να πληρωθεί ο γαλάζιος λογαριασμός των 2 δισ. Ευρώ ετησίως, η ΝΔ βάζει ως κύρια πηγή “χρηματοδότησης” την ανάπτυξη. Σύμφωνα με τους στόχους της ΝΔ, οι επενδύσεις θα αυξηθούν κατά 70%, οι εξαγωγές έως το 2030 θα αυξηθούν 70% του ΑΕΠ και τα τουριστικά έσοδα θα εκτοξεύουν στα 30 δισ. Ευρώ. Για παράδειγμα, το κόστος της εξαγγελίας για την κατάρτιση του τέλους επιτηδεύματος για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις ανέρχεται στα 400 εκατ. Ευρώ. Το τέλος αυτό ξεκινά από 400 ευρώ και φθάνει τα 1.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η ΝΔ δεσμεύεται για σταδιακή μείωση 20% του τέλους επιτηδεύματος το 2025, 30% το 2026 και κατάργηση έως το τέλος της τετραετίας το 2027. Επομένως αυτό το ποσό μοιράζεται σε μια διάρκεια τεσσάρων ετών, όμως επίσης η εξαγγελία για μείωση εκ νέου των ασφαλιστικών εισφορών, το ύψος της οποίας θα εξαρτηθεί, σύμφωνα με τη ΝΔ, από το δημοσιονομικό χώρο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ
Από την πλευρά της η Κουμουνδούρου προτείνει πέραν από μείωση του μισθολογικού κόστους και μείωση των έμμεσων φόρων. Βασική πηγή χρηματοδότησης των μέτρων ελάφρυνσης που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ προέρχονται από έσοδα φορολογίας υψηλών εισοδημάτων, μερισμάτων κλπ. Σύμφωνα με πηγές του ΣΥΡΙΖΑ το σύνολο από την πλευρά των δαπανών κινείται στην περιοχή των 11-12 δισ. Ευρώ το έτος. Μόνο η ανάκτηση ποσοστού του Δημοσίου στη ΔΕΗ κοστίζει περίπου 400 εκατ. Ενώ η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα περίπου 1,2 δισ. Το χρόνο. Από την πλευρά των εσόδων, η Φορολόγηση, για παράδειγμα, κατά 90% υπερκερδών των εταιρειών είναι περίπου στα 5 δισ., από τη φορολόγηση μερισμάτων τα εσοδα είναι περίπου 50 εκατ. Ευρώ το χρόνο. Επομένως, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα κινείται στην περιοχή των 5,5 δισ. Ευρώ το χρόνο.
Η μάχη για την κοστολόγηση των κυβερνητικών προγραμμάτων της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία είναι πάντως σε εξέλιξη με την παρούσα κυβέρνηση να κοστολογεί το πρόγραμμα της Κουμουνδούρου σε περί τα 80 δισ. Ευρώ. Από τον ΣΥΡΙΖΑ η απάντηση ήταν ειρωνική αφήνοντας αιχμές, τονίζοντας ότι μέχρι τις εκλογές θα αυξήσουν το ποσό στα 150 δισ ευρώ.


Latest News

Τραμπ: Ο Ζελένσκι και ο «απατεώνας» Μπάιντεν, υπεύθυνοι για τον πόλεμο στην Ουκρανία
«Δεν είχα καμία σχέση με αυτόν τον πόλεμο, αλλά εργάζομαι επιμελώς για να σταματήσει ο θάνατος και η καταστροφή», είπε ο Ντόναλντ Τραμπ

Στο πλευρό 98 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σε σχολεία τυφλών η αλυσίδα Μασούτης
H οικογένεια της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. «αγκαλιάζει με αγάπη και ευαισθησία τα παιδιά με οπτική αναπηρία, αναλαμβάνοντας έναν ιδιαίτερο ρόλο: αυτόν του νονού και της νονάς»

Ξεκίνησε το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων από την ΑΑΔΕ - Όλα τα βήματα εγγραφής
Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, ξεκίνησε η εφαρμογή για το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων

Από 16 Απριλίου σε ισχύ η επιστροφή πινακίδων - Ποιοι περιπτώσεις εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Γεραπετρίτης: Να σταματήσουν οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία
«Η Ευρώπη βρίσκεται μεταξύ πρωτοφανών κρίσεων. Κρίσεων πολεμικών, κρίσεων ανθρωπιστικών, κρίσεων κλιματικών» τόνισε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Γεραπετρίτης

Τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί ταξί τη Μεγάλη Τρίτη
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία κατεβαίνει αύριο ο κλάδος – Μήλον της Έριδος η ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες

Νέα έξαρση του τουρκικού «εποικισμού»
Τα στοιχεία από Ίμερο και Ξυλαγανή Ροδόπης έως τα ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης, τη Λέρο και τη Μυτιλήνη – Προβληματισμός στην κυβέρνηση από τις αγορές που κάνουν επενδυτές από την Τουρκία

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα τη Μεγάλη Εβδομάδα
Υποτονική η κίνηση στην αγορά σε σχέση με πέρσι – Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

Ζελένσκι προς Τραμπ: Έλα να δεις τι έκανε ο Πούτιν
«Θέλουμε να έρθετε να δείτε», λέει ο Ζελένσκι σε συνέντευξή του, απευθυνόμενος στον Τραμπ, προσθέτοντας ότι «Θα καταλάβετε τι έκανε ο Πούτιν».

H Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα ανέλαβε την ευθύνη για τη βόμβα στην Hellenic Train
Εκτός από την επίθεση στην Hellenic Train, η Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα ανέλαβε την ευθύνη και για αυτή στο υπουργείο Εργασίας