Όταν η Jenny Nguyen υπέγραψε το μισθωτήριο συμβόλαιο για να ανοίξει το μπαρ των ονείρων της, δεν ήταν σίγουρη ότι θα έμενε ανοιχτό για περισσότερους από μερικούς μήνες.
Αλλά πριν από λίγες μέρες, η πρώτη στο είδος της εγκατάσταση στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, γιόρτασε την επέτειο ενός έτους. Ονομάζεται εύστοχα «The Sports Bra» (Το αθλητικό σουτιέν) και είναι ένα αθλητικό μπαρ όπου μόνο γυναίκες αθλήτριες εμφανίζονται στις τηλεοράσεις.
Η επιχείρηση πάει καλά, παρά το εξειδικευμένο μοντέλο και τον πληθωρισμό ρεκόρ που εκτινάσσει τις τιμές των τροφίμων και των ποτών στα ύψη. Το «Sports Bra» απέφερε έσοδα 944.000 δολάρια στους οκτώ μήνες που ήταν ανοιχτό το 2022, σύμφωνα με έγγραφα που εξετάστηκαν από το CNBC.
Ήταν κερδοφόρο τον πρώτο χρόνο της επιχείρησης, προσθέτει η Nguyen. «Αποδεικνύεται ότι είναι πολύ καθολικό – αυτό το συναίσθημα του να είσαι λάτρης των γυναικείων σπορ και να πηγαίνεις σε δημόσιο χώρο, όπως ένα αθλητικό μπαρ, και να δυσκολεύεσαι να βρεις ένα μέρος για να δεiς ένα [γυναικείο] παιχνίδι, ειδικά όταν υπάρχουν άλλα ανδρικά αθλήματα», προσθέτει.
Αρχικά, δεν ήταν σίγουρη για την ιδέα της. Η συντριπτική πλειονότητα των χρημάτων και της προσοχής ιστορικά πηγαίνει μόνο στα ανδρικά αθλήματα – ένας μεγάλος λόγος για τον οποίο το «Sports Bra» ήταν το πρώτο μπαρ της χώρας που έδειχνε μόνο γυναικεία αθλήματα στην τηλεόραση.
Δεν είναι επίσης το είδος της επένδυσης που θα έκανε η Nguyen: Περιγράφει τον εαυτό της ως «πολύ προσεκτική, με απέχθεια στο ρίσκο». Αλλά η εμμονή της με τα γυναικεία αθλήματα και η απογοήτευση με την έλλειψη εκπροσώπησης στις τηλεοπτικές οθόνες την ώθησαν να αδειάσει τις οικονομίες της ζωής της – περίπου 27.000 δολ – και να το δοκιμάσει. «Εγώ, προσωπικά, σκέφτηκα ότι η ιδέα ήταν εξαιρετική και ότι ήταν αυτό που χρειάζεται ο κόσμος. Αλλά δεν είχα ιδέα ότι ο κόσμος θα το ήθελε. Ήθελα απλώς να του δώσω μια ευκαιρία».
Πώς το «The Sports Bra» έγινε πραγματικότητα
Στην αρχή, η Nguyen είχε τις αποταμιεύσεις της και 40.000 δολάρια σε δάνεια που συγκεντρώθηκαν από φίλους και την οικογένειά της. Αυτό θα κρατούσε το μπαρ στη ζωή για τρεις μήνες, με βάση τις εκτιμήσεις του κόστους για την εργασία, τα αναλώσιμα και άλλα γενικά έξοδα.
Τον Φεβρουάριο του 2022, ξεκίνησε μια διαδικασία για να συγκεντρώσει 48.000 δολ. — αρκετά χρήματα για ένα επιπλέον οικονομικό μαξιλάρι έξι μηνών, για να δημιουργήσει το είδος της τακτικής πελατείας που χρειάζεται κάθε μπαρ ή εστιατόριο για να επιβιώσει μακροπρόθεσμα.
Προς έκπληξη της Nguyen, η καμπάνια είχε ως αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν περισσότερα από 105.000 δολάρια σε μόλις 30 ημέρες, χάρη σε ένα viral άρθρο στην ηλεκτρονική έκδοση του Eater. «Εκείνη τη στιγμή, σκέφτηκα μέσα μου: “Αυτό μπορεί να λειτουργήσει”», λέει.
Αλλά τα χρήματα, που προέρχονταν από όλη τη χώρα και τον κόσμο, δεν ήταν εγγύηση επιτυχίας. Οι πραγματικοί άνθρωποι στο Πόρτλαντ έπρεπε να συχνάζουν στο μπαρ.
Σήμερα, υπάρχει συχνά ουρά έξω από την πόρτα. Γυναίκες σταρ του μπάσκετ, όπως η Sue Bird και η Diana Taurasi, εμφανίστηκαν, σε μια εκδήλωση που χρηματοδοτήθηκε από την Buick, νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Η Ginny Gilder, συνιδιοκτήτρια του Seattle Storm του WNBA, περίμενε ακόμη και στην ουρά για να παρακολουθήσει την ομάδα της να παίζει στις τηλεοράσεις του «The Sports Bra», λέει η Nguyen.
Ακόμη και η βασική ιδέα του μπαρ ήταν ένας αγώνας: Είναι δύσκολο να βρεις αρκετά γυναικεία αθλητικά γεγονότα για να γεμίσεις τις τηλεοράσεις. Μόνο το 5% περίπου της τηλεοπτικής αθλητικής κάλυψης επικεντρώνεται σε αθλήτριες, σύμφωνα με μελέτη του 2021 του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνια.
Η Nguyen λέει ότι έχει αρχίσει να επικοινωνεί απευθείας με αθλητικά δίκτυα και υπηρεσίες ροής, μερικές από τις οποίες την έχουν συνδέσει με πρόσβαση σε περισσότερο γυναικείο αθλητικό περιεχόμενο. Ξοδεύει επίσης αμέτρητο χρόνο «ξεψαχνίζοντας» τα τηλεοπτικά προγράμματα, μια διαδικασία που την παρομοιάζει με «να παίρνει ένα μαχαίρι και να περνάει μέσα από μια ζούγκλα».
Αλλά δεν είναι πια μόνη. Ένα άλλο μπαρ που ειδικεύεται στα γυναικεία αθλήματα άνοιξε στο κοντινό Σιάτλ και η Nguyen λέει ότι βρίσκεται σε επαφή με μια χούφτα άλλους υποψήφιους επιχειρηματίες που της ζητούν συμβουλές σχετικά με το άνοιγμα παρόμοιων καταστημάτων σε άλλες πόλεις.
«Θα μου άρεσε να έχουν όσο περισσότεροι άνθρωποι το συναίσθημα που βιώνουν οι άνθρωποι όταν περνούν από αυτές τις πόρτες», λέει. «Είναι πολύ εγωιστικό να το κρατάς σε αυτό το κτίριο που φιλοξενεί 40 άτομα τη φορά».
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες