Το λιανικό εμπόριο παρουσιάζει συνεχή ανάπτυξη και εξέλιξη παρόλες τις προκλήσεις που αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια σύμφωνα με την έρευνα της KPMG στην Ελλάδα, «The future of Retail: A deep dive into grocery Retail in Greece».
Ειδικότερα, το οργανωμένο λιανικό εμπόριο ειδών παντοπωλείου αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους υποτομείς του λιανικού εμπορίου, ο οποίος παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η έρευνα «The future of Retail: A deep dive into grocery Retail in Greece» επικεντρώνεται στη δομή, στο μέγεθος, στην ανάπτυξη και στις χρηματοοικονομικές επιδόσεις του οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια περιγράφει σε υψηλό επίπεδο τους βασικούς ανταγωνιστές της αγοράς και τα χαρακτηριστικά τους. Επιπλέον, εστιάζει στη μελλοντική πορεία της παγκόσμιας αγοράς, τονίζοντας τις τάσεις που κυριαρχούν, τις τεχνολογίες που θα οδηγήσουν τον κλάδο, καθώς και το τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην Ελληνική αγορά.
Από τον «μπακαλόγατο»… στις παραδόσεις με drones – Πώς θα είναι τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος
Τα βασικά ευρήματα
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι τα παρακάτω:
- Παρά τις αναταραχές στην παγκόσμια οικονομία, την τελευταία 5ετια το οργανωμένο λιανικό εμπόριο ειδών παντοπωλείου στην Ελλάδα σημείωσε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης κύκλου εργασιών ίσο με 7.1%, ποσοστό αντίστοιχο με το σύνολο του λιανικού εμπορίου.
- Την ίδια περίοδο, το περιθώριο μεικτού κέρδους του οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου στην Ελλάδα παρουσιάζει ανάπτυξη με μέσο ετήσιο ρυθμό ίσο με 3%.
- Ο λόγος των χρεών σε σχέση με την κερδοφορία (Net debt / EBITDA) παρουσιάζει μείωση, φτάνοντας στο 3.9 για το 2021, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις καταφέρνουν και βελτιώνουν την κερδοφορία τους τα τελευταία χρόνια.
- Ο αριθμός των καταστημάτων οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου στην Ελλάδα έχει διαμορφωθεί στα 2,700, τα οποία ανήκουν σε 53 αλυσίδες.
- Οι έξι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές στην Ελλάδα είχαν κύκλο εργασιών περίπου ΕΥΡΩ 8.46 δις αθροιστικά για το 2021, ποσό αυξημένο κατά 61% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο κύκλο εργασιών τους για το 2017.
Οι κυρίαρχες τάσεις παγκοσμίως για τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου είναι η εισχώρηση της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, όπως το metaverse, η υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης, η αυτόνομη παράδοση των προϊόντων, οι συνεργασίες και τα οικοσυστήματα μεταξύ των επιχειρήσεων, καθώς και ο σχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας επόμενης γενιάς.
Ιδιωτική ετικέτα
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα, οι επικρατέστερες τάσεις είναι η επέκταση της φυσικής παρουσίας των μεγάλων ανταγωνιστών μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων με μικρά καταστήματα, η επιστροφή των καταναλωτών στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η εστίαση και η επένδυση σε πρωτοβουλίες ESG, καθώς και η προτίμηση των καταναλωτών στην εξαιρετικά γρήγορη παράδοση συγκεκριμένου εύρους προϊόντων μέσω του Quick commerce.
Συμπερασματικά, η αγορά του οργανωμένου λιανικού εμπορίου ειδών παντοπωλείου παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, παρόλα τα εμπόδια και τις προκλήσεις που εξελίσσονται παγκοσμίως. Η υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών τόσο στις δραστηριότητες που αφορούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις διαδικασίες back office, όσο και στην άμεση επαφή με τους καταναλωτές κατά τη διαδικασία των αγορών, θα προσφέρουν σημαντικά οφέλη και στις δύο πλευρές και θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.
Με αφορμή την έρευνα, ο Δημήτριος Τανός, Partner, Audit, ΚPMG στην Ελλάδα, δήλωσε σχετικά, «Τα ευρήματα της έρευνας μας βοηθούν να χαρτογραφήσουμε τις σημαντικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια η αγορά του οργανωμένου λιανικού εμπορίου, καθώς και τις επικρατέστερες τάσεις της αγοράς στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως. Η εστίαση και επένδυση σε πρωτοβουλίες ESG, όπως και η χρήση νέων τεχνολογιών στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην επαφή με τους καταναλωτές, θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος λειτουργεί καταλυτικά για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας γενικότερα.»
Latest News
METLEN: Εγκαινιάζει τα νέα της γραφεία στο Κάλγκαρι του Καναδά
Τα γραφεία της METLEN στην Αλμπέρτα θα λειτουργήσουν ως ένας κόμβος για μια ποικιλόμορφη ομάδα επαγγελματιών
Alter Ego Media: Πρώτο Crime Podcast στην Ελλάδα από Ειδησεογραφικό Μέσο
Μέσω του ΒΗΜΑτος, το νέο podcast με τίτλο «Το Μυστικό της Κοιλάδας» κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου και θα είναι διαθέσιμο στις πλατφόρμες Spotify και Apple Podcasts
Alpha Trust Ανδρομέδα: Κέρδη 2,11 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο
H μετοχή της ALPHA TRUST-ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ Α.Ε.Ε.Χ., διαπραγματευόταν στο Χρηματιστήριο Αθηνών με σημαντική έκπτωση
H Eurobank αυξάνει στο 69% το ποσοστό της στην Ελληνική Τράπεζα Κύπρου
Η αύξηση του ποσοστού της Eurobank στην Ελληνική Τράπεζα είναι σημαντική εξέλιξη, καθώς προϋποθέτει τη συμφωνία όλων των μετόχων
Αύξηση 7% στις πωλήσεις της Jumbo στο δεκάμηνο - Τι λέει για τον Τραμπ και τη Μέση Ανατολή
Η πορεία των πωλήσεων της Jumbo σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Από τον καφέ στα Εκπαιδευτήρια Δούκα - Ποια είναι η Jacobs Holding πίσω από την Cognita
Καταναλωτικά προϊόντα, εκπαιδευτικές και οδοντιατρικές υπηρεσίες βρίσκονται πλέον στον πυρήνα των επενδύσεων της Jacobs Holding
Αποκαλυπτήρια από Eurobank – Εθνική για κέρδη, DTC και μέρισμα τη διετία 2025-2026
Οι τράπεζες Eurobank και Εθνική παρουσιάζουν στους αναλυτές τον οδικό χάρτη για τον μηδενισμό του DTC – Τη σκυτάλη παίρει αύριο 8 Νοεμβρίου η Alpha Bank
Θεοδωρόπουλος στον ΟΤ: «Είναι ώρα να ξυπνήσει η Ευρώπη» - Το μήνυμα για την εκλογή Τραμπ
Τι δηλώνει ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος για την δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ
Διακανονισμός χρεών και επενδυτικό ενδιαφέρον για το Hydra Beach
Οι μέτοχοι του Hydra Beach διαβεβαιώνουν ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα διακανονιστούν τα χρέη προς τον πιστωτή