![Μπουτάρης: Επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ και στο βάθος νέες εξαγορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/boutari.jpeg)
Με επιθετικό business plan διπλής στόχευσης, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις 4-5 εκατ. ευρώ μέχρι το 2025, ο Θωμάς και ο Ηλίας Γεωργιάδης μαζί με την επενδυτική ομάδα της Sterner Stenhus στοχεύουν να φέρουν τη Boutari ξανά στην κορυφή.
Μπουτάρης: Αλλάζει το όνομα σε «Παλαιοί Οίνοι Ναούσης Holding Α.Ε.»
«Έχει σημασία να μένουν ιστορικές εταιρείες στο τόπο μας. Στόχος μας να ξαναφέρουμε τα οινοποιεία Μπουτάρη εκεί που πρέπει, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό», τόνισε ο κος Ηλίας Γεωργιάδης, CEO του ομίλου Sterner Stenhus, στη χθεσινή εκδήλωση για την επόμενη μέρα της εταιρείας.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/Elias-Thomas-Georgiadis-1.jpg)
Τι περιλαμβάνει το business plan
Βασικός πυλώνας του στρατηγικού πλάνου για τη «νέα Boutari» είναι η ανάπτυξη του κωδικολογίου της εταιρείας έτσι ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των καταναλωτών με κρασί χαμηλής, μεσαίας και πολύ υψηλής τιμής, ενώ έμφαση θα δοθεί στην ανανέωση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων και στον εκσυγχρονισμό συστημάτων και οργανωτικών δομών.
Όσον αφορά τους αμπελώνες εξετάζεται η αγορά νέων εκτάσεων, ενώ δρομολογείται και η εφαρμογή πρακτικών συμβολαιακής καλλιέργειας. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κος Νίκος Σπέντζας, σχεδιάζεται η εκμετάλλευση του κελαριού της Boutari όπου υπάρχουν πολύ ποιοτικά και πολύ παλιά κρασιά. Τα κρασιά αυτά θα βγουν στην αγορά numéroté.
Εκτός από τη βασική δραστηριότητα της οινοποιίας, ο στόχος είναι η παράλληλη ανάπτυξη του τουριστικού βραχίονα. Ήδη έχει ανανεωθεί η εγκατάσταση φιλοξενίας και το εστιατόριο στο επισκέψιμο οινοποιείο της εταιρείας στο Σκαλάνι της Κρήτης, ενώ ακολουθούν τα επισκέψιμα οινοποιεία σε Σαντορίνη και Νάουσα.
Εξαγορές και αποστάγματα
Οι νέοι ιδιοκτήτες της ιστορικής οινοποιίας και βασικοί μέτοχοι της εισηγμένης ΑΕΕΑΠ Premia, στο περιθώριο της εκδήλωσης στην οποία το παρόν έδωσε και ο Κωνσταντίνος Μπουτάρης, πρώην ιδιοκτήτης της εταιρείας, δεν έκρυψαν το ενδιαφέρον τους να επεκταθούν περαιτέρω στον κλάδο του κρασιού, αποκτώντας και άλλα οινοποιεία.
Ήδη μέσα σε λίγους μήνες μετά από την εξαγορά της οινοποιίας με υπερεκατονταετή παρουσία στην αγορά, αποκτήθηκε η μάρκα παραγωγής εμφιαλωμένου νερού ΙΟΛΗ και των εγκαταστάσεις παραγωγής που αυτή διαθέτει.
Ο κος Σπέντζας είπε ακόμη ότι «τα αποστάγματα είναι μία ενδιαφέρουσα κατηγορία», δηλώνοντας εμμέσως το ενδιαφέρον της νέας ιδιοκτησίας για τη συγκεκριμένη αγορά, ενώ φάνηκε πως υπάρχει επίσης ενδιαφέρον και για κάποια από τα οινοποιεία που βρίσκονται προς πώληση από τις τράπεζες.
Πάντως, σύμφωνα με τον κο Θωμά Γεωργιάδη, CFO του ομίλου και πρόεδρο των Ελληνικών Οινοποιείων, προαπαιτούμενο είναι η υγιής δομή των εταιρειών που ενδεχομένως να ενδιαφέρουν τη Sterner Stenhus και οι προοπτικές που διαθέτουν.
Στο +80% στο τρίμηνο
Αναφορικά με τις επιδόσεις της Boutari, σύμφωνα με τον κο Σπέντζα, το πρώτο τρίμηνο του 2023 η εταιρεία «έτρεξε» με ρυθμό ανάπτυξης 80% (πωλήσεις σε αξία) και 30% σε όγκο. Κατά εκτίμηση του ίδιου εφέτος οι πωλήσεις της εταιρείας θα αυξηθούν συνολικά κατά 40%. Θα ανέλθουν, δηλαδή στα 14 εκατ. ευρώ, έναντι 10 εκατ. ευρώ που ήταν στη διάρκεια του 2022.
Επιδίωξη είναι η ενίσχυση της θέσης της Boutari στο κανάλι HoReCa. καθώς σήμερα το 70% των πωλήσεων προέρχονται από τη λιανική όπου κατέχει μερίδιο αγοράς 7- 8% και είναι ο δεύτερος παίκτης στο επώνυμο κρασί, με πρώτο παίκτη στην κατηγορία την ιδιωτική ετικέτα.
Το ¼ των πωλήσεων από εξαγωγές
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 25% των πωλήσεων προέρχεται από την εξαγωγική της δραστηριότητα. Και στόχος είναι να παραμείνει το ίδιο ποσοστό, ενώ θα αυξάνεται με υψηλό ρυθμό η αξία των πωλήσεων. Οι πιο ενδιαφέρουσες ξένες αγορές είναι των Ηνωμένων Πολιτειών, του Καναδά, της Γερμανίας, της Αυστραλίας και της Αγγλίας.
Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 130 εργαζόμενους, διαθέτει πέντε οινοποιεία (Νάουσα, Γουμένισσα, Μαντίνεια, Σαντορίνη και Κρήτη) και αμπελώνες άνω των 630 στρεμμάτων, παράγει 7.000.000 φιάλες κρασί, ενώ διατηρεί συνεργασίες και με ανεξάρτητους αμπελουργούς.
Υπενθυμίζεται πως σε υλοποίηση της από 22/8/2022 δικαστικής απόφασης επικύρωσης συμφωνίας εξυγίανσης για την Μπουτάρης καθώς και για την θυγατρική της «Ι. Μπουτάρης & Υιός Οινοποιητκή Α.Ε.» τα ακίνητα της Μπουτάρη πέρασαν στην Premia Properties η απέκτησε έναντι τιμήματος 12,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για κτίρια συνολικής επιφάνειας 28.800 τετραγωνικών μέτρων (εκ των οποίων 5 οινοποιεία 15.660 τ.μ. καθώς και κτίριο γραφείων στο Πικέρμι Αττικής) και οικόπεδα έκτασης 740 στρεμμάτων στα οποία περιλαμβάνονται οι πέντε αμπελώνες (633 στρέμματα). Η Premia Properties εκμισθώνει τις εγκαταστάσεις και τους αμπελώνες στην οινοποιία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ