Το ποσοστό μεταφορικής ικανότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι ενταγμένα σε κάποια μορφή «συμμαχίας» (alliance) των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) βρέθηκε σε χαμηλό τριετίας τον Ιανουάριο του 2023.
Ωστόσο στις δυο μεγάλες γραμμές Ασίας-Ευρώπης και του Ειρηνικού εξακολουθούν να ελέγχουν πλήρως το εμπόριο.
Ναυτιλία: Συνεχίζεται η πτώση των ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια
Η έρευνα
Μια έρευνα της Alphaliner δείχνει ότι οι εννέα liners που συγκροτούν τις τρεις μεγάλες συμμαχίες λειτουργούν το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητάς τους εκτός των συμφωνιών συμμαχίας τους.
Η πραγματική χωρητικότητας που λειτουργεί στο πλαίσιο των «υπηρεσιών συμμαχίας» είναι ισοδύναμη σε ένα σταθερό 38%-41% του συνολικού στόλου με βάση τα στοιχεία της τελευταίας πενταετίας, υπογραμμίζει η Alphaliner.
Παρά τους συχνούς ισχυρισμούς ότι οι συμμαχίες ελέγχουν το 80% του στόλου εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική στη «μεγάλη εικόνα» καθώς από την 1η Ιανουαρίου 2023, περίπου το 38,9% της χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων εισήχθη σε υπηρεσία που λειτουργεί σε συνεργασία με εταίρους της συμμαχίας.
Τα μέλη των συμμαχιών (MSC, Maersk, CMA CGM, COSCO Group, Evergreen, ONE, Hapag-Lloyd, HMM, Yang Ming) αν και ελέγχουν μια χωρητικότητα που ισοδυναμεί με σχεδόν το 83% του παγκόσμιου στόλου, ωστόσο λειτουργούν το μεγαλύτερο μέρος αυτού ανεξάρτητα.
Όμως θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις επιμέρους αγορές η εικόνα είναι διαφορετική.
Συμμαχίες και διαδρομές
Η παρουσία μιας alliance αυξάνεται σε συγκεκριμένες διαδρομές, ιδιαίτερα μεγάλης διάρκειας, που οι ναυτιλιακές χρειάζονται μεγάλη χωρητικότητα και ελάχιστο αριθμό πλοίων προκειμένου να εξασφαλιστούν κερδοφόρες συναλλαγές.
Για παράδειγμα περίπου το 94% της χωρητικότητας στην γραμμή Άπω Ανατολή – Ευρώπη (Βόρεια Ευρώπη και Μεσόγειο Θάλασσα) το εμπόριο λειτουργεί επί του παρόντος στο πλαίσιο των συμμαχικών υπηρεσιών. Αυτή αποτελεί τη μεγαλύτερη από τις κύριες διαδρομές ανατολής-δύσης, και παρουσιάζει το υψηλότερο εμπόδιο εισόδου για νέους liners, με υπηρεσίες που απαιτούν τουλάχιστον δέκα πλοία τουλάχιστον 13.000 teu το κάθε ένα για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Στις γραμμές του Ειρηνικού οι υπηρεσίες συμμαχίας αντιπροσωπεύουν το 81% της συνολικής χωρητικότητας. Επίσης ορισμένες νέες εταιρείες μπήκαν στις γραμμές στη διάρκεια της πανδημίας αλλά στη συνέχεια εξαφανίσθηκαν.
Στη γραμμή του Ατλαντικού που είναι η πιο σύντομη από τις τρεις οι συμμαχίες αντιπροσωπεύουν μόλις το 47% της συνολικής χωρητικότητας.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη