![ΣΕΒ: Οι κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι επιχειρήσεις για μειώσεις τιμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/euro-oikonomia-768x480-1.jpeg)
Οδηγό με τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις επιχειρήσεις σε κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής προς τον καταναλωτή παρουσίασε ο ΣΕΒ.
O εικονογραφημένος πρακτικός Οδηγός του ΣΕΒ παρουσιάζει τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις επιχειρήσεις σε κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής προς τον καταναλωτή, τις βασικές αρχές της προβολής και ανακοίνωσης των προσφορών, εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών, καθώς και τρόπους αναγνώρισης και αποφυγής παραπλανητικών πρακτικών, όπως οι διαφημίσεις δόλωμα ή άλλες τεχνικές προσέλκυσης του καταναλωτή σε αγορά.
Ο Οδηγός εξηγεί με κατανοητή, μη νομική, γλώσσα και μέσα από απλά και πρακτικά εικονοπαραδείγματα τι είναι ορθό και τι λάθος στην επικοινωνία μιας μείωσης τιμής, απαντώντας σε βασικά ερωτήματα επιχειρήσεων και καταναλωτών. Τον οδηγό, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, εκπόνησε και δίνει στη δημοσιότητα ο ΣΕΒ, μετά την Απόφαση του Υπουργού Επενδύσεων και Ανάπτυξης «Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες)».
Η ενημέρωση
Η αξία της σωστής ενημέρωσης των καταναλωτών και των επιχειρήσεων αναδείχθηκε από τον κ. Ιωάννη Γιώτη, Αντιπρόεδρο του ΣΕΒ και επικεφαλής της ομάδας εργασίας καταναλωτή, στη σχετική ψηφιακή ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε ο ΣΕΒ (Τρίτη, 14 Μαρτίου 2023). Όπως τόνισε ο κ. Γιώτης «θέλουμε σωστά ενημερωμένες επιχειρήσεις και σωστά ενημερωμένους καταναλωτές, γιατί η σωστή ενημέρωση οδηγεί τις μεν επιχειρήσεις μακριά από ατοπήματα και τις κάνει πιο ανταγωνιστικές και παράλληλα, βοηθάει τους καταναλωτές να κάνουν συνειδητές επιλογές». Αντίστοιχα, από την πλευρά της πολιτείας, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης επεσήμανε ότι «η τήρηση των αρχών σωστής ενημέρωσης και πληροφόρησης συμβάλει ουσιαστικά στην προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού και στην εδραίωση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών.», ενώ ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήριος Αναγνωστόπουλος έκανε ειδική μνεία στον Πρακτικό Οδηγό ως μέσο για την πραγματοποίηση ορθολογικών επιλογών.
Οι κρίσιμες εξελίξεις
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι κρίσιμες εξελίξεις στο πεδίο της προστασίας του καταναλωτή, όπως:
· Ο νέος νόμος για τις αντιπροσωπευτικές αγωγές με τον οποίο παρέχεται για πρώτη φορά η δυνατότητα στους καταναλωτές να λάβουν αποζημίωση και αποκατάσταση της ηθικής ή υλικής τους βλάβης, στο πλαίσιο μιας αγωγής που θα ασκήσουν για λογαριασμό τους οι καταναλωτικές ενώσεις. Με τον τρόπο αυτό συλλογικής προστασίας τους, οι μεμονωμένοι καταναλωτές ενδυναμώνονται στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους ακόμη και απέναντι σε προμηθευτές και εμπόρους με έδρα εκτός της ελληνικής επικράτειας.
· Το νέο «δίκαιο της πώλησης» αφενός καλύπτει το κενό που υπήρχε στην προστασία των καταναλωτών κατά την προμήθεια ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών, όπως η αγορά έξυπνων συσκευών, και αφετέρου επαναπροσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τα δικαιώματα των καταναλωτών σε περίπτωση που το αντικείμενο δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, προβλέποντας την αποκατάσταση της ανταπόκρισης, τη μείωση του τμήματος, την υπαναχώρηση από τη σύμβαση ή την αίτηση για αποζημίωση.
· Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναμένονται αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο επισημαίνονται τα προϊόντα με έμφαση την αποφυγή παραπλανητικών περιβαλλοντικών ισχυρισμών όπως “συσκευασία από ανακυκλωμένο πλαστικό με στόχο τη στροφή των καταναλωτών στη βιώσιμη κατανάλωση.
· Τέλος, καταναλωτές και επιχειρήσεις καλούνται να επιλύουν τις μεταξύ τους διαφορές αξιοποιώντας τον θεσμό της συμβιβαστικής επίλυσης που παρέχεται μέσω φορέων εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών όπως η Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, η οποία προσφέρει γρήγορη και ανέξοδη λύση.
Τη συζήτηση συντόνισε η κ. Αναστασία Δρίτσα, partner της Δικηγορικής Εταιρείας Κυριακίδης- Γεωργόπουλος και στο πάνελ συμμετείχαν οι κκ. Βασιλική Μπώλου, Αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή, Παρασκευή Παπαρσενίου, Καθηγήτρια αστικού δικαίου και δικαίου προστασίας καταναλωτή στην Νομική Σχολή ΕΚΠΑ, Δ.Ν. Δικηγόρος και μέλος της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για το νέο δίκαιο της πώλησης, Γιώργος Διονυσόπουλος, Δικηγόρος – Δ/ντής Γραφείου Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Κωνσταντίνος Ζήσης, συνεργάτης Γραφείου Γενικού Γραμματέα Εμπορίου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap της τράπεζας για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund
![Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/space-hellas-600x380.jpg)
Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή
Από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024 οι μετοχές της εταιρείας θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών
![CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/CNL-600x308.png)
CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ
Τι αναφέρει η εταιρεία
![Betshop.gr: Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΕΕΠ για το κλείσιμο της πλατφόρμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
ΕΕΕΠ για Betshop.gr: Κινούμαστε με γνώμονα την προστασία των πελατών
Συνεργάζεται και με άλλες αρμόδιες αρχές για κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διαφύλαξη των νόμιμων συμφερόντων τους