Μια πρωτότυπη έρευνα πραγματοποίησε η GBR για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) αναδεικνύοντας το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται την πρωτεύουσα. Γιατί έρχονται, τι προτιμούν που ξοδεύουν τα χρήματα τους, που εστιάζουν περισσότερο. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 2.000 τουρίστες αποκάλυψε ότι οι ξένοι επισκέπτες έχουν κάποια κοινά ενδιαφέροντα αλλά διακρίνονται και από τις διαφορετικές προσεγγίσεις του προορισμού Αθήνα. Η GBR φιλοτέχνησε λοιπόν δέκα συν ένα προφίλ τουριστών που επισκέπτονται την Αθήνα.
Στο top 4 των ταξιδιωτικών προορισμών των Ευρωπαίων, η Ελλάδα [πίνακες]
Αυτές οι 10 ομάδες ταξιδιωτών έχουν ταξιδέψει στην Αθήνα με συγκεκριμένο ενδιαφέρον και σχεδίασαν το ταξίδι τους, στην πόλη ανάλογα. Ωστόσο, μια μεγάλη ομάδα, περίπου το 1/3 των ταξιδιωτών αναψυχής δεν έχει συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αυτή η ομάδα επιδιώκει μια πιο «χαλαρή» προσέγγιση χωρίς ένα πλήρως γεμάτο πρόγραμμα και την πρόθεση να επισκεφτούν όσο το δυνατόν περισσότερα αξιοθέατα. Το μειονέκτημα είναι ότι οι «χαλαροί» ταξιδιώτες αισθάνονται ότι είχαν περιορισμένη επαφή με τους ντόπιους και τον τρόπο ζωής τους. Επίσης ξόδεψαν λιγότερα από όλα τις υπόλοιπες κατηγορίες τουριστών. Ο «χαλαρός» ταξιδιώτης είναι πολύ ικανοποιημένος με τη συνολική τους εμπειρία στην πόλη με βαθμολογία 8,4 στα 10.
Για τους «λάτρεις της ιστορίας» που έχουν μεγάλη αγάπη για την αρχαιολογία και ιστορία, η Αθήνα είναι ένας πολύ ενδιαφέρων προορισμός. Από τα 10 ταξιδιωτικά προφίλ, ξοδεύουν τα λιγότερα στην πόλη.
Οι «λάτρεις της τέχνης» εμπνέονται από τον αρχιτεκτονικό πλούτο της Αθήνας, τις γκαλερί και τα μουσεία. Μια αρχιτεκτονική και/ή street art περιοδεία είναι συχνά μέρος του προγράμματος τους.
Οι «ενεργοί» επισκέπτονται όσα αξιοθέατα είναι δυνατόν, πηγαίνουν για ψώνια και επισκέπτονται και τις παραλίες των Αθηνών. Συμμετέχουν συχνά σε περιηγήσεις με ποδήλατο και χρησιμοποιούν τα hop on hop off λεωφορείο.
Μια μεγάλη ομάδα ταξιδιωτών είναι αυτοί που βλέπουν την Αθήνα ως «ενδιάμεσο σταθμό» (stop over). Μένουν κατά μέσο όρο 1,6 νύχτες, αλλά περνούν πολύ ωραία και είναι πολύ ικανοποιημένοι με τη σύντομη εμπειρία τους.
Μια ακόμη ομάδα ταξιδιωτών είναι τα «νυχτοπούλια» (night owls) που απολαμβάνουν την ψυχαγωγία και τη νυχτερινή ζωή της πρωτεύουσας στα εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, θέατρα, φεστιβάλ και εκδηλώσεις.
Οι «Shoppers» που εστιάζουν στις αγορές, επισκέπτονται την Αθήνα για την ελκυστική εμπειρία αγορών. Η πρωτεύουσα προσφέρει μια ποικιλία από καταστήματα, ψώνια, καταστήματα και μπουτίκ όλων των ειδών και για όλα τα γούστα.
Η γαστρονομία αντικατοπτρίζει τον τοπικό πολιτισμό την κληρονομιά και τις παραδόσεις και οι λάτρεις του φαγητού οι «foodies» θέλουν να ανακαλύψουν νέες γεύσεις και γαστρονομικές εμπειρίες.
Για τους «λάτρεις της θάλασσας και του ήλιου» μια επίσκεψη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, η οποία απλώνεται από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο, επιβάλλεται. Μετάβαση στην παραλία και κολύμπι στη θάλασσα είναι η κύρια δραστηριότητα.
Οι «ανθρωποκεντρικοί» είναι μία ακόμη ομάδα που επισκέπτεται φίλους και συγγενείς, με την πλειοψηφία να παραμένει στο κέντρο της Αθήνα.
Τέλος μετά την πανδημία του Covid-19, επέστρεψε και ο «ταξιδιώτης για επαγγελματικούς λόγους». Συχνά συνδυάζοντας εργασία και διασκέδαση, πραγματοποιεί τις υψηλότερες δαπάνες από όλες τις ομάδες ταξιδιωτών.
Παρά τα διαφορετικά ενδιαφέροντα, όλοι οι τουρίστες στην Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων των business traveller ταξιδιωτών έχουν τα εξής κοινά: επισκέπτονται συνήθως την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα και το μουσείο της Ακρόπολης, σε συνδυασμό με βόλτες στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι. Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι τουριστικές ροές είναι πάρα πολλές σε αυτές τις περιοχές, οι οποίες θα επηρεάσουν αυτές τις γειτονιές , ασκώντας πίεση στους κατοίκους που βλέπουν τη βιωσιμότητα των γειτονιών τους μειώνεται.
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts