Μια πρωτότυπη έρευνα πραγματοποίησε η GBR για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) αναδεικνύοντας το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται την πρωτεύουσα. Γιατί έρχονται, τι προτιμούν που ξοδεύουν τα χρήματα τους, που εστιάζουν περισσότερο. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 2.000 τουρίστες αποκάλυψε ότι οι ξένοι επισκέπτες έχουν κάποια κοινά ενδιαφέροντα αλλά διακρίνονται και από τις διαφορετικές προσεγγίσεις του προορισμού Αθήνα. Η GBR φιλοτέχνησε λοιπόν δέκα συν ένα προφίλ τουριστών που επισκέπτονται την Αθήνα.
Στο top 4 των ταξιδιωτικών προορισμών των Ευρωπαίων, η Ελλάδα [πίνακες]
Αυτές οι 10 ομάδες ταξιδιωτών έχουν ταξιδέψει στην Αθήνα με συγκεκριμένο ενδιαφέρον και σχεδίασαν το ταξίδι τους, στην πόλη ανάλογα. Ωστόσο, μια μεγάλη ομάδα, περίπου το 1/3 των ταξιδιωτών αναψυχής δεν έχει συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αυτή η ομάδα επιδιώκει μια πιο «χαλαρή» προσέγγιση χωρίς ένα πλήρως γεμάτο πρόγραμμα και την πρόθεση να επισκεφτούν όσο το δυνατόν περισσότερα αξιοθέατα. Το μειονέκτημα είναι ότι οι «χαλαροί» ταξιδιώτες αισθάνονται ότι είχαν περιορισμένη επαφή με τους ντόπιους και τον τρόπο ζωής τους. Επίσης ξόδεψαν λιγότερα από όλα τις υπόλοιπες κατηγορίες τουριστών. Ο «χαλαρός» ταξιδιώτης είναι πολύ ικανοποιημένος με τη συνολική τους εμπειρία στην πόλη με βαθμολογία 8,4 στα 10.
Για τους «λάτρεις της ιστορίας» που έχουν μεγάλη αγάπη για την αρχαιολογία και ιστορία, η Αθήνα είναι ένας πολύ ενδιαφέρων προορισμός. Από τα 10 ταξιδιωτικά προφίλ, ξοδεύουν τα λιγότερα στην πόλη.
Οι «λάτρεις της τέχνης» εμπνέονται από τον αρχιτεκτονικό πλούτο της Αθήνας, τις γκαλερί και τα μουσεία. Μια αρχιτεκτονική και/ή street art περιοδεία είναι συχνά μέρος του προγράμματος τους.
Οι «ενεργοί» επισκέπτονται όσα αξιοθέατα είναι δυνατόν, πηγαίνουν για ψώνια και επισκέπτονται και τις παραλίες των Αθηνών. Συμμετέχουν συχνά σε περιηγήσεις με ποδήλατο και χρησιμοποιούν τα hop on hop off λεωφορείο.
Μια μεγάλη ομάδα ταξιδιωτών είναι αυτοί που βλέπουν την Αθήνα ως «ενδιάμεσο σταθμό» (stop over). Μένουν κατά μέσο όρο 1,6 νύχτες, αλλά περνούν πολύ ωραία και είναι πολύ ικανοποιημένοι με τη σύντομη εμπειρία τους.
Μια ακόμη ομάδα ταξιδιωτών είναι τα «νυχτοπούλια» (night owls) που απολαμβάνουν την ψυχαγωγία και τη νυχτερινή ζωή της πρωτεύουσας στα εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, θέατρα, φεστιβάλ και εκδηλώσεις.
Οι «Shoppers» που εστιάζουν στις αγορές, επισκέπτονται την Αθήνα για την ελκυστική εμπειρία αγορών. Η πρωτεύουσα προσφέρει μια ποικιλία από καταστήματα, ψώνια, καταστήματα και μπουτίκ όλων των ειδών και για όλα τα γούστα.
Η γαστρονομία αντικατοπτρίζει τον τοπικό πολιτισμό την κληρονομιά και τις παραδόσεις και οι λάτρεις του φαγητού οι «foodies» θέλουν να ανακαλύψουν νέες γεύσεις και γαστρονομικές εμπειρίες.
Για τους «λάτρεις της θάλασσας και του ήλιου» μια επίσκεψη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, η οποία απλώνεται από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο, επιβάλλεται. Μετάβαση στην παραλία και κολύμπι στη θάλασσα είναι η κύρια δραστηριότητα.
Οι «ανθρωποκεντρικοί» είναι μία ακόμη ομάδα που επισκέπτεται φίλους και συγγενείς, με την πλειοψηφία να παραμένει στο κέντρο της Αθήνα.
Τέλος μετά την πανδημία του Covid-19, επέστρεψε και ο «ταξιδιώτης για επαγγελματικούς λόγους». Συχνά συνδυάζοντας εργασία και διασκέδαση, πραγματοποιεί τις υψηλότερες δαπάνες από όλες τις ομάδες ταξιδιωτών.
Παρά τα διαφορετικά ενδιαφέροντα, όλοι οι τουρίστες στην Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων των business traveller ταξιδιωτών έχουν τα εξής κοινά: επισκέπτονται συνήθως την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα και το μουσείο της Ακρόπολης, σε συνδυασμό με βόλτες στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι. Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι τουριστικές ροές είναι πάρα πολλές σε αυτές τις περιοχές, οι οποίες θα επηρεάσουν αυτές τις γειτονιές , ασκώντας πίεση στους κατοίκους που βλέπουν τη βιωσιμότητα των γειτονιών τους μειώνεται.
Latest News
Προσθέτει «αστέρια» στις μονάδες του στην Ελλάδα ο Όμιλος Λούη
Τι σχεδιάζει ο όμιλος Λούη για τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα - Τι έδειξε το Ταμείο για την περσινή χρονιά
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος
Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού
Nέα ρεκόρ στον τουρισμό καταγράφει η Ελλάδα - Τι αναφέρει η Handelsblatt
Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα, η κίνηση στα αεροδρόμια από την οποία επωφελείται και η γερμανική Fraport
Ορεινοί προορισμοί: Ξενοδοχεία vs Airbnb – Ποιοι κέρδισαν στις γιορτές
Άσπρη μέρα είδαν οι ορεινοί προορισμοί στις εορτές Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και Θεοφανείων – Πώς τα Airbnb έκλεψαν… κίνηση από τα ξενοδοχεία
Στη Βουλή το νομοσχέδιο για το Airbnb - Τι αλλαγές έρχονται
Το νομοσχέδιο του υπουργειου Τουρισμού, θεσπίζει για πρώτη φορά πλαίσιο λειτουργίας των ακινήτων που μισθώνονται βραχυχρόνια (Airbnb) με προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας
Σημαντική αύξηση στις κρατήσεις μέσω πλατφορμών στην Ευρώπη - Η εικόνα στην Ελλάδα
Και οι 3 μήνες του τρίτου τριμήνου του 2024 κατέγραψαν αυξήσεις στις διανυκτερεύσεις που κρατήθηκαν μέσω διαδικτυακών πλατφορμών
Νέο deal: Τι φέρνει η συνεργασία της Ferryscanner με τη hoper στον ελληνικό τουρισμό
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση δημιουργούνται «νέες δυνατότητες και απεριόριστη ευελιξία με τους ταξιδιώτες να μπορούν πλέον να συνδυάσουν ταξίδια με πλοίο και ελικόπτερο»
Αυξημένη κατά 13,1% η κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος το 2024 - Άγγιξαν τα 31,85 εκατ. οι επιβάτες [πίνακες]
Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος κατά τον Δεκέμβριο του 2024 αυξήθηκε κατά 14,5% και οι επιβάτες έφτασαν τα 2,13 εκατ.
Τα new entries στον ελληνικό ξενοδοχειακό τομέα το 2025
Νέα ξενοδοχεία ετοιμάζουν διεθνείς κι εγχώριοι επενδυτές – Η ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό