Μία από τις καλύτερες εταιρείες οίνου στην Ελλάδα στοχεύει να γίνει η Άμβυξ εξ ου και διευρύνει τις συνεργασίες της με εγχώρια και ξένα οινοποιεία, ενώ προχωρά και ένα βήμα παραπέρα αναλαμβάνοντας το ρόλο του «παραγωγού», λανσάροντας το δικό της brand κρασιού, το οποίο παίρνει θέση στην αγορά horeca. Άλλωστε «ο Θεός έφτιαξε μόνο το νερό, ο άνθρωπος έφτιαξε το κρασί».
Άμβυξ: Νέες συνεργασίες με την Estrella Galicia και τον οίκο De Kuyper
«Πεδίο δόξης λαμπρό», χαρακτήρισε ο γενικός διευθυντή της εταιρείας κ. Γιάννης Αρτινός, την αγορά του οίνου, ενώ όπως είπε ο κος Στάθης Σάλτας, επικεφαλής του νέου τμήματος Oenothèque, που δημιούργησε η Άμβυξ, ο συνειρμός ότι η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών, οίνων και μπύρας στην Ελλάδα, με έτος ίδρυσης το 1917, ταυτίζεται με τα σκληρά ποτά, είναι λανθασμένος.
Στη διάρθρωση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, με βάση τη συμμετοχή επί του τζίρου, το 45% αποτελούν τα spirits ενώ το κρασί μαζί με τις πωλήσεις αφρώδες οίνου και σαμπάνιας με ναυαρχίδα της κατηγορίας τη συνεργασία Moët Hennessy αφορούν στο 42%. Ακολουθούν τα μη αλκοολούχα με 11% και οι μπύρες με 2%.
«Το κρασί έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και η διεύρυνση της δραστηριότητας στην κατηγορία αποτελεί στρατηγική εμπορική επιλογή για την εταιρεία», σημείωσε ο κος Σάλτας, ένα καταξιωμένο στέλεχος με μακρά και πολύτιμη εμπειρία στο χώρο του οίνου.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία ενισχύει τη δυναμική ενός πλήρους χαρτοφυλακίου οινικών προτάσεων, το οποίο θα έχει γεωγραφική διασπορά σε όλη την επικράτεια και θα περιλαμβάνει κρασιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά ώστε η μία επιλογή να συμπληρώνει την άλλη και να μην υπάρχει στυλιστική επικάλυψη.
Ταυτόχρονα λανσάρει το δικό της «βασικό» και value for money κρασί με την ετικέτα «Βορράστρι», το οποίο θα επιχειρήσει να χτυπήσει στο HORECA το «χύμα».
Οι νέες συνεργασίες και οι ενδιαφέρουσες περιοχές
Το τελευταίο διάστημα η Άμβυξ έχει μεγεθύνει το portfolio των συνεργασιών της με τρία νέα ελληνικά οινοποιεία: Κτήμα Κοκοτός στην Αττική, Κτήμα Παλυβού στη Νεμέα και Κτήμα Μωραΐτη τη Πάρο, συμπληρώνοντας την οινική «παλέτα» της όπου κυρίαρχο ρόλο έχει το Κτήμα Alpha στο Αμύνταιο, με πωλήσεις 1.200.000 φιαλών το 2022.
Ταυτόχρονα, διατηρεί αντίστοιχες συνεργασίες με ξένα αναγνωρίσιμα οινοποιεία σε Αργεντινή, Νέα Ζηλανδία και Γαλλία (Προβηγκία).
Σε δεύτερη φάση στο ραντάρ της εταιρείας βρίσκεται η Κρήτη και η Κεντρική Ελλάδα με έμφαση στην Εύβοια και την Θεσσαλία προκειμένου να αναζητηθούν νέες συνεργασίες με οινοποιεία.
Ο στόχος για το 2023 είναι το ποσοστό της συμμετοχής του οίνου επί της αξίας των πωλήσεων να ανέλθει στο 47%.
Η εκτίναξη της ζήτησης για σαμπάνια
Στην κατηγορία του κρασιού περιλαμβάνεται και η σαμπάνια και όπως ανέφερε ο κος Αρτινός στο ΟΤ η ζήτηση έχει εκτιναχθεί.
Μάλιστα, το 2022 καταγράφηκε έλλειψη της τάξεως του 20-25%. με την εταιρεία να διαθέτει στην εγχώρια αγορά 400 χιλιάδες φιάλες.
Στην εγχώρια αγορά η «βασίλισσα» όσον αφορά τη ζήτηση σαμπάνιας είναι η Μύκονος, καθώς από τα 24 εκατ. ευρώ που ανέρχεται ο συνολικός τζίρος της κατηγορίας στον τζίρο της Άμβυξ, τα 8 εκατ. ευρώ προέρχονται από το νησί των ανέμων. Υπάρχουν δε σήματα (τα πολύ ακριβά) που το 80% των πωλήσεων γίνεται αποκλειστικά στη Μύκονο!
Σχετικά με την «είδηση» της δημιουργίας ελληνικής θυγατρικής από την Moet & Chandon, όπως επισήμανε η διοίκηση της εταιρείας εξυπηρετεί για τις πληρωμές των συνεργατών του γαλλικού παραγωγού, με την Άμβυξ να παραμένει ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος του σήματος στην εγχώρια αγορά.
Σημειώνεται ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών της Άμβυξ, διαμορφώθηκε σε 145 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΕΦΚ (90 εκατ. καθαρές πωλήσεις) με την εταιρεία να δραστηριοποιείται σε 17 κατηγορίες ποτών και μη αλκοολούχων αντιπροσωπεύοντας συνολικά 25 οίκους με 66 brands και διανέμοντας 22,6 εκατ. φιάλες ετησίως .
Για εφέτος η αγορά κινείται τους πρώτους μήνες της χρονιάς με υψηλό διψήφιο ρυθμό ανόδου σύμφωνα με τον κο Αρτινό, οποίος εκτιμά ότι «θα έχουμε ένα εξαιρετικό καλοκαίρι».
Latest News
Ποιος κερδίζει στη μάχη της πίτσας στην Ελλάδα – Τα μερίδια και η ανατροπή
Pizza Fan, Domino’s, L’ Artigiano, Roma Pizza και οσονούπω -ξανά- Pizza Hut στη μάχη των 370 εκατ. ευρώ - Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια και τα κέρδη
Πώς αλλάζει το voucher τη μάχη στην οπτική ίνα – Τι αναμένει η αγορά
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν τη συγκεκριμένη κρατική επιδότηση νέων συνδέσεων, το Gigabit voucher, σημαντικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην αγορά να κινηθεί πιο επιθετικά
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους