Μία από τις καλύτερες εταιρείες οίνου στην Ελλάδα στοχεύει να γίνει η Άμβυξ εξ ου και διευρύνει τις συνεργασίες της με εγχώρια και ξένα οινοποιεία, ενώ προχωρά και ένα βήμα παραπέρα αναλαμβάνοντας το ρόλο του «παραγωγού», λανσάροντας το δικό της brand κρασιού, το οποίο παίρνει θέση στην αγορά horeca. Άλλωστε «ο Θεός έφτιαξε μόνο το νερό, ο άνθρωπος έφτιαξε το κρασί».
Άμβυξ: Νέες συνεργασίες με την Estrella Galicia και τον οίκο De Kuyper
«Πεδίο δόξης λαμπρό», χαρακτήρισε ο γενικός διευθυντή της εταιρείας κ. Γιάννης Αρτινός, την αγορά του οίνου, ενώ όπως είπε ο κος Στάθης Σάλτας, επικεφαλής του νέου τμήματος Oenothèque, που δημιούργησε η Άμβυξ, ο συνειρμός ότι η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών, οίνων και μπύρας στην Ελλάδα, με έτος ίδρυσης το 1917, ταυτίζεται με τα σκληρά ποτά, είναι λανθασμένος.
Στη διάρθρωση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, με βάση τη συμμετοχή επί του τζίρου, το 45% αποτελούν τα spirits ενώ το κρασί μαζί με τις πωλήσεις αφρώδες οίνου και σαμπάνιας με ναυαρχίδα της κατηγορίας τη συνεργασία Moët Hennessy αφορούν στο 42%. Ακολουθούν τα μη αλκοολούχα με 11% και οι μπύρες με 2%.
«Το κρασί έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και η διεύρυνση της δραστηριότητας στην κατηγορία αποτελεί στρατηγική εμπορική επιλογή για την εταιρεία», σημείωσε ο κος Σάλτας, ένα καταξιωμένο στέλεχος με μακρά και πολύτιμη εμπειρία στο χώρο του οίνου.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία ενισχύει τη δυναμική ενός πλήρους χαρτοφυλακίου οινικών προτάσεων, το οποίο θα έχει γεωγραφική διασπορά σε όλη την επικράτεια και θα περιλαμβάνει κρασιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά ώστε η μία επιλογή να συμπληρώνει την άλλη και να μην υπάρχει στυλιστική επικάλυψη.
Ταυτόχρονα λανσάρει το δικό της «βασικό» και value for money κρασί με την ετικέτα «Βορράστρι», το οποίο θα επιχειρήσει να χτυπήσει στο HORECA το «χύμα».
Οι νέες συνεργασίες και οι ενδιαφέρουσες περιοχές
Το τελευταίο διάστημα η Άμβυξ έχει μεγεθύνει το portfolio των συνεργασιών της με τρία νέα ελληνικά οινοποιεία: Κτήμα Κοκοτός στην Αττική, Κτήμα Παλυβού στη Νεμέα και Κτήμα Μωραΐτη τη Πάρο, συμπληρώνοντας την οινική «παλέτα» της όπου κυρίαρχο ρόλο έχει το Κτήμα Alpha στο Αμύνταιο, με πωλήσεις 1.200.000 φιαλών το 2022.
Ταυτόχρονα, διατηρεί αντίστοιχες συνεργασίες με ξένα αναγνωρίσιμα οινοποιεία σε Αργεντινή, Νέα Ζηλανδία και Γαλλία (Προβηγκία).
Σε δεύτερη φάση στο ραντάρ της εταιρείας βρίσκεται η Κρήτη και η Κεντρική Ελλάδα με έμφαση στην Εύβοια και την Θεσσαλία προκειμένου να αναζητηθούν νέες συνεργασίες με οινοποιεία.
Ο στόχος για το 2023 είναι το ποσοστό της συμμετοχής του οίνου επί της αξίας των πωλήσεων να ανέλθει στο 47%.
Η εκτίναξη της ζήτησης για σαμπάνια
Στην κατηγορία του κρασιού περιλαμβάνεται και η σαμπάνια και όπως ανέφερε ο κος Αρτινός στο ΟΤ η ζήτηση έχει εκτιναχθεί.
Μάλιστα, το 2022 καταγράφηκε έλλειψη της τάξεως του 20-25%. με την εταιρεία να διαθέτει στην εγχώρια αγορά 400 χιλιάδες φιάλες.
Στην εγχώρια αγορά η «βασίλισσα» όσον αφορά τη ζήτηση σαμπάνιας είναι η Μύκονος, καθώς από τα 24 εκατ. ευρώ που ανέρχεται ο συνολικός τζίρος της κατηγορίας στον τζίρο της Άμβυξ, τα 8 εκατ. ευρώ προέρχονται από το νησί των ανέμων. Υπάρχουν δε σήματα (τα πολύ ακριβά) που το 80% των πωλήσεων γίνεται αποκλειστικά στη Μύκονο!
Σχετικά με την «είδηση» της δημιουργίας ελληνικής θυγατρικής από την Moet & Chandon, όπως επισήμανε η διοίκηση της εταιρείας εξυπηρετεί για τις πληρωμές των συνεργατών του γαλλικού παραγωγού, με την Άμβυξ να παραμένει ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος του σήματος στην εγχώρια αγορά.
Σημειώνεται ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών της Άμβυξ, διαμορφώθηκε σε 145 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΕΦΚ (90 εκατ. καθαρές πωλήσεις) με την εταιρεία να δραστηριοποιείται σε 17 κατηγορίες ποτών και μη αλκοολούχων αντιπροσωπεύοντας συνολικά 25 οίκους με 66 brands και διανέμοντας 22,6 εκατ. φιάλες ετησίως .
Για εφέτος η αγορά κινείται τους πρώτους μήνες της χρονιάς με υψηλό διψήφιο ρυθμό ανόδου σύμφωνα με τον κο Αρτινό, οποίος εκτιμά ότι «θα έχουμε ένα εξαιρετικό καλοκαίρι».
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα