![Ηλεκτροκίνηση: Κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα ηλεκτρικά οχήματα σε πωλήσεις [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/elet.jpg)
Μεγάλη αύξηση σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο καθώς αυτές ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια το 2022.
Συνολικά το 14% όλων των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά το 2022, καταγράφοντας σημαντική αύξηση καθώς το ποσοστό αυτό ανερχόταν σε 9% το 2021 και λιγότερο από 5% το 2020 σύμφωνα με τελευταία έκθεση από τη Διεθνή Επιτροπή Ενέργειας.
Έρχονται επιδοτήσεις και για φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων – Οι δικαιούχοι
Οι αγορές
Τρεις αγορές κυριάρχησαν στις παγκόσμιες πωλήσεις. Η Κίνα ήταν για άλλη μια φορά πρωτοπόρος, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 60% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Περισσότερα από τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους παγκοσμίως είναι τώρα στην Κίνα και η χώρα έχει ήδη ξεπεράσει τον στόχο της για τέτοιες νέες μορφές ενέργειας στις πωλήσεις νέων οχημάτων για το 2025. Στην Ευρώπη, τη δεύτερη μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 15% το 2022, κάτι που σημαίνει ότι περισσότερα από ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες που είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 55% το 2022, φτάνοντας σε μερίδιο πωλήσεων το 8% επί του συνόλου.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/02_05_ot_hlektrik_oxhmata-796x1024.png)
Οι πωλήσεις
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να συνεχιστούν δυναμικά και το 2023 εκτιμά η ΙΕΑ. Πάνω από 2,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο, περίπου 25% περισσότερα από ό,τι το αντίστοιχο τρίμηνο την ίδια περίοδο πέρυσι. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία αναμένονται 14 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το τέλος του έτους. Θα πρόκειται για αύξηση 35% από έτος σε έτος, με τις νέες αγορές να επιταχύνονται το δεύτερο εξάμηνο. Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 18% για τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων για ολόκληρο το τρέχον έτος, αναφέρεται.
Η ΙΕΑ εκτιμά ότι εθνικές πολιτικές και κίνητρα θα συμβάλλουν στην ενίσχυση των πωλήσεων, ειδικά καθώς επιστρέφουν στις εξαιρετικά υψηλές τιμές του πετρελαίου που παρατηρήθηκαν πέρυσι. Αυτό θα μπορούσε να παρακινήσει περαιτέρω τους υποψήφιους αγοραστές να στραφούν σε ηλεκτρικά.
Οι αναδυόμενες χώρες
Την ίδια ώρα υπάρχουν πολλά υποσχόμενα σημάδια για τις αναδυόμενες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αν και από μια μικρή βάση χωρών. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι γενικά χαμηλές εκτός των μεγάλων αγορών, αλλά το 2022 ήταν έτος σημαντικής ανάπτυξης τέτοιων πωλήσεων στην Ινδία, την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία. Συλλογικά, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτές τις χώρες υπερτριπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2021, φτάνοντας τις 80 000. Για την Ταϊλάνδη, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε ελαφρά πάνω από 3% το 2022, ενώ τόσο η Ινδία όσο και η Ινδονησία ήταν κατά μέσο όρο περίπου 1,5%.
Στην Ινδία, η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και εξαρτημάτων για αυτά αυξάνεται, ειδικά με υποστήριξη από κυβερνητικό πρόγραμμα κινήτρων ύψους 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ που προσέλκυσε επενδύσεις συνολικού ύψους 8,3 δισ. δολ. ΗΠΑ. Η Ταϊλάνδη και η Ινδονησία ενισχύουν επίσης τέτοια προγράμματα υποστήριξης πολιτικής.
Τι ισχύει με σταθμούς φόρτισης
Καθοριστικός παράγοντας για την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων είναι οι σταθμοί φόρτισης και μάλιστα οι δημόσιοι. Επίσης είναι πολύ σημαντική η ικανότητα φόρτισης σε αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων με βάση τις κιλοβατώρες kW των φορτιστών αυτών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι γρήγοροι φορτιστές μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερα EV οχήματα από αργούς φορτιστές.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η μέση δημόσια χωρητικότητα ισχύος φόρτισης ανά ηλεκτρικά οχήματα τύπου LDV (τα λεγόμενα «Ελαφρά οχήματα» που περιλαμβάνουν επιβατικά και ορισμένα επαγγελματικά χαμηλού βάρους) είναι περίπου 2,4 kW ανά όχημα EV. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η αναλογία είναι χαμηλότερη, με μέσο όρο περίπου 1,2 kW ανά EV. Η Κορέα έχει την υψηλότερη αναλογία στα 7 kW ανά EV, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι φορτιστές (90%) είναι αργοί, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙΕΑ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
![Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Συνεχίζει την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Ηλεκτροκίνητα-οχήματα-μεταφοράς-τσιμέντου-Ομίλου-ΗΡΑΚΛΗΣ-2-600x400.jpg)
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου