![ΑΝΕΚ: Εν αναμονή της απόφασης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/202104161247444898.jpg)
Εντείνεται η αγωνία για το μέλλον της ΑΝΕΚ καθώς εκκρεμεί ακόμη η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την συγχώνευση της με την Attica Group ενώ από την άλλη τα οικονομικά αποτέλεσμα της Χανιώτικης ακτοπλοϊκής εταιρείας επιδεινώθηκαν στη χρήση του 2022, όπως η ίδια η διοίκησης της ανακοίνωσε.
Παράλληλα η διοίκηση της ΑΝΕΚ επισημαίνει ότι «η εν λόγω συμφωνία (σ.σ. συγχώνευσης Attica-ANEK) κρίνεται επιβεβλημένη λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων της Εταιρείας».
ΑΝΕΚ: Επιβεβλημένη η υλοποίηση συγχώνευσης με την Attica Group
Το πρόβλημα που εντοπίζουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι είναι ότι η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) δεν αναμένεται πριν από το φθινόπωρο και ως τότε η ΑΝΕΚ πρέπει να επιβιώσει. Ωστόσο όπως επεσήμανε και η ίδια η εταιρεία στη έκθεση του διοικητού συμβουλίου για τη χρήση 2022 « λόγω των ζημιών της χρήσης 2022 συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας του Ομίλου ΑΝΕΚ, η οποία είχε επιβαρυνθεί το 2021 με σημαντικού ύψους έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες ζημιές και προβλέψεις. Ως εκ τούτου, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου στις 31.12.2022 ήταν αρνητικά κατά € 61,4 εκατ.».
Σε άλλο σημείο έκθεση του ΔΣ σημειώνει ότι «τα τελευταία χρόνια λόγω των ζημιογόνων αποτελεσμάτων η ρευστότητα της Εταιρείας έχει επιδεινωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα τη δυσχέρεια εξυπηρέτησης και των τρεχουσών υποχρεώσεών της. Η αποκατάσταση του κεφαλαίου κίνησης προϋποθέτει την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού με τη διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την ATTICA».
Η ΕΑ εξετάζει με περισσή επιμέλεια την υπόθεση ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περίπτωση συγχώνευσης Attica-ANEK αφορά δυο εταιρείες που έχουν ήδη πολλά χρόνια κοινή εμπορική πολιτική στο πλαίσιο κοινοπραξίας που έχουν συστήσει, αλλά αφορά κυρίως την διάσωση μια επιχείρησης η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα. Σε αυτήν την περίπτωση το δίκαιο περί ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει, σύμφωνα με τις «κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των οριζόντιων συγκεντρώσεων» ότι η επιτροπή μπορεί να κρίνει ότι μια συγκέντρωση που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική.
Επίσης για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της «προβληματικής επιχείρησης» πρέπει «να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις: πρώτον, η φερομένη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση. Δεύτερον, δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση. Τρίτον, αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά». Και οι τρεις προϋποθέσεις συντρέχουν στην περίπτωση της ΑΝΕΚ
Τέλος να σημειωθεί ότι οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του Ομίλου της ΑΝΕΚ στις 31.12.2022 ανήλθαν σε € 269,5 εκατ. έναντι € 260,1 εκατ. στις 31.12.2021 και είναι προσαυξημένες με τους ανεξόφλητους τόκους της χρήσης 2022, ενώ οι υποχρεώσεις σε προμηθευτές στις 31.12.2022 ανήλθαν σε € 34,5 εκατ. έναντι € 30,1 εκατ., ένα χρόνο πριν.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/seajets123-1-600x371.jpg)
Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα
![Κρουαζιέρα: Δεν ακυρώνουν οι εταιρείες τα δρομολόγια στα ελληνικά νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/cruise-600x400.jpg)
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία