![Ανοδικές τάσεις στη ναυλαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/dexamen.jpg)
Οι θετικές προοπτικές μεσοπρόθεσμα για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων επιβεβαιώνονται με νέες αναλύσεις ειδικών. Κύριο χαρακτηριστικό αυτών η παράθεση στοιχείων που δείχνουν ότι τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου στηρίζουν τα παρόντα επίπεδα ναύλων και γεννούν προσδοκίες για μία ακόμη πιο θετική εικόνα.
Η αναλύτρια του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal Χαρά Γεωργούση επισημαίνει ότι λόγω ΗΠΑ η παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,3%, στα 101,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, το 2023, ενώ η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αναμένεται το ίδιο έτος να αυξηθεί κατά περίπου 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, στα 101,9 εκατ. βαρέλια την ημέρα, έπειτα από άνοδο κατά 2,4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2022. Δύο σημαντικοί παράγοντες θα ωθήσουν τη ζήτηση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους: η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου αεροσκαφών και η βελτίωση της κινεζικής ζήτησης, υπογραμμίζει.
Ανάκαμψη
Οσον αφορά τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς, δείχνουν ότι η ανάγκη για πετρέλαιο ανακάμπτει, ενώ η αντικατάσταση των πλοίων γίνεται με βραδύτερους ρυθμούς. Η ζήτηση δεξαμενόπλοιων έχει αυξηθεί λόγω της αναπροσαρμογής των εμπορικών ροών που προκλήθηκε από τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία το 2022. Ταυτόχρονα, η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού (dirty tanker) εκτιμάται σε 1% το 2023, σε σύγκριση με 4% το 2022.
Επιπλέον η ζήτηση από την Κίνα θα καλύπτεται από τις αγορές του Ατλαντικού και όχι από τον Περσικό Κόλπο, αυξάνοντας έτσι τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου, μειώνοντας τον αντίκτυπο των περικοπών της προσφοράς, από τον ΟΠΕΚ+. Οπως σημειώνει η Intermodal, οι ναύλοι για περίοδο ναύλωσης μέχρι και ένα έτος είναι επί του παρόντος ισχυροί, αντανακλώντας τις προσδοκίες της αγοράς για αύξησή τους βραχυπρόθεσμα. Από την άλλη πλευρά, οι πρόσφατα ανακοινωθείσες περικοπές παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ+ έχουν υποβαθμίσει εν μέρει τις προηγούμενες προσδοκίες για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων αργού, καθώς αναμένεται να προκαλέσουν κάποια πίεση στην αγορά μεταφοράς πετρελαίου, ιδιαίτερα στο τμήμα των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων (VLCC). Ωστόσο, ο αντίκτυπος μπορεί να μειωθεί εάν οι περικοπές αρθούν νωρίτερα από το αναμενόμενο. Συνολικά, οι συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς πετρελαιοφόρων, αναφέρει η Intermodal, αναμένεται να παραμείνουν σταθερές το 2023, λόγω των υποστηρικτικών παραγόντων από την πλευρά της προσφοράς, καθώς και των θετικών παραγόντων της ζήτησης.
Ως συνέπεια των παραπάνω, οι τιμές των μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού, που έχουν εκτοξευθεί σε υψηλό 25 ετών, θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.
Επίσης πολύ «φτωχό» είναι και το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού καθώς αποτελείται από μόλις 80 υπό παραγγελία πλοία, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 3% του συνολικού στόλου. Από αυτά, το 53,75% θα παραδοθεί εντός του 2023 και σχεδόν τα μισά από αυτά είναι πλοία Aframax. Παρά την κορύφωση της δραστηριότητας παραγγελιών στις αρχές του έτους, το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται επί του παρόντος στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 25 ετών, εν μέσω εξαιρετικά περιορισμένης χωρητικότητας στα ναυπηγεία. Τα τρέχοντα θεμελιώδη στοιχεία στην αγορά νεότευκτων δεξαμενόπλοιων είναι εξαιρετικά δυναμικά για την αγορά μεταχειρισμένων, σημειώνει η Intermodal.
Ανάλυση
Στο μεταξύ, σε μια ανάλυσή της η Danish Shipping Finance επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η χρησιμοποίηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά το 2022 και τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023. Ο όγκος των φορτίων αργού πετρελαίου που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης αυξήθηκε κατά 7% τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023, αλλά οι μεγαλύτερες αποστάσεις αύξησαν τη «ζήτηση» δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού κατά 8%. Την ίδια περίοδο ο στόλος αυξήθηκε κατά 1% και η πραγματική προσφορά αυξήθηκε περαιτέρω, καθώς οι υψηλότερες ταχύτητες ενίσχυσαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου.
Το πρώτο τετράμηνο του 2023 υπολογίζεται ότι παραδόθηκαν 4,6 εκατ. dwt νεότευκτα (1% του στόλου), σε σύγκριση με 5,4 εκατ. dwt την ίδια περίοδο του 2022. Επίσης άλλα 6,7 εκατ. dwt έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το υπόλοιπο του 2023. Ο ρυθμός διάλυσης δεξαμενόπλοιων επιβραδύνθηκε από 10 εκατ. dwt το 2021 σε 4 εκατ. dwt το 2022 και μηδενικές διαλύσεις το πρώτο τετράμηνο του 2023. Τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023, συνήφθησαν συμβόλαια για τη ναυπήγηση μόλις έξι Suezmax.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023