Ανοδο στις παραγγελίες νεότευκτων Panamax κατέγραψαν το πρώτο τετράμηνο του 2023 στοιχεία της VesselsValue. Όπως επισημαίνεται φέτος έχουν γίνει 61 παραγγελίες, σε σύγκριση με μόλις 13 για την ίδια περίοδο το 2022, μία αύξηση περίπου 369%.
Οι περισσότερες από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει από τον Μάρτιο και μετά, συμπίπτοντας με την άνοδο των ναύλων στην spot αγορά καθώς η εμπιστοσύνη σε αυτόν τον τομέα αρχίζει να αυξάνεται. Αφού υποχώρησαν σε χαμηλό δυόμισι ετών περίπου στα 5.900 δολ./ημέρα τον Φεβρουάριο, οι ναύλοι έχουν υπερδιπλασιαστεί, φτάνοντας περίπου τα 13.600 δολ./ημέρα, μία αύξηση περίπου 131%.
«Χαμόγελα» για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια
Στην τρίτη θέση η Ελλάδα
Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των παραγγελιών έχει γίνει από κινεζικές εταιρείες, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 71% του orderbook. Ο Καναδάς κατατάσσεται δεύτερος με περίπου 13% των παραγγελιών και η Ελλάδα στην τρίτη θέση με περίπου 7%. Η Δανία, η Ιαπωνία και άγνωστοι αγοραστές αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο ποσοστό με μερίδιο περίπου 3% έκαστος. Το 87% των νέων πλοίων κατασκευάζονται στην Κίνα και το υπόλοιπο 13% έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Ως αποτέλεσμα της υψηλότερης ζήτησης για νεότευκτα bulk carriers, οι αξίες bulkers χωρητικότητας 82.000 dwt καταγράφουν άνοδο 6,7% από τις αρχές του έτους, στα 36,38 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue. Η αισιοδοξία για την αγορά πηγάζει κυρίως από την Κίνα και τις προσπάθειές της να επιστρέψει στην οικονομική ανάκαμψη, δίνοντας ώθηση στα ξηρά φορτία.
Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρξε επίσης αυξημένη ζήτηση για νεότευκτα οχήματα μεταφοράς ξυλοπολτού Panamax, τα οποία επιτυγχάνουν μεγάλα ναύλα λόγω του ειδικού σχεδιασμού τους
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons