Ανοδο στις παραγγελίες νεότευκτων Panamax κατέγραψαν το πρώτο τετράμηνο του 2023 στοιχεία της VesselsValue. Όπως επισημαίνεται φέτος έχουν γίνει 61 παραγγελίες, σε σύγκριση με μόλις 13 για την ίδια περίοδο το 2022, μία αύξηση περίπου 369%.
Οι περισσότερες από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει από τον Μάρτιο και μετά, συμπίπτοντας με την άνοδο των ναύλων στην spot αγορά καθώς η εμπιστοσύνη σε αυτόν τον τομέα αρχίζει να αυξάνεται. Αφού υποχώρησαν σε χαμηλό δυόμισι ετών περίπου στα 5.900 δολ./ημέρα τον Φεβρουάριο, οι ναύλοι έχουν υπερδιπλασιαστεί, φτάνοντας περίπου τα 13.600 δολ./ημέρα, μία αύξηση περίπου 131%.
«Χαμόγελα» για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια
Στην τρίτη θέση η Ελλάδα
Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των παραγγελιών έχει γίνει από κινεζικές εταιρείες, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 71% του orderbook. Ο Καναδάς κατατάσσεται δεύτερος με περίπου 13% των παραγγελιών και η Ελλάδα στην τρίτη θέση με περίπου 7%. Η Δανία, η Ιαπωνία και άγνωστοι αγοραστές αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο ποσοστό με μερίδιο περίπου 3% έκαστος. Το 87% των νέων πλοίων κατασκευάζονται στην Κίνα και το υπόλοιπο 13% έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Ως αποτέλεσμα της υψηλότερης ζήτησης για νεότευκτα bulk carriers, οι αξίες bulkers χωρητικότητας 82.000 dwt καταγράφουν άνοδο 6,7% από τις αρχές του έτους, στα 36,38 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue. Η αισιοδοξία για την αγορά πηγάζει κυρίως από την Κίνα και τις προσπάθειές της να επιστρέψει στην οικονομική ανάκαμψη, δίνοντας ώθηση στα ξηρά φορτία.
Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρξε επίσης αυξημένη ζήτηση για νεότευκτα οχήματα μεταφοράς ξυλοπολτού Panamax, τα οποία επιτυγχάνουν μεγάλα ναύλα λόγω του ειδικού σχεδιασμού τους
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους