Για ένα νέο, «ριζικά τροποποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον» κάνει λόγο η Maersk μετά την υποχώρηση των κερδών της. Ο Δανέζικος όμιλος ναυτιλίας και logistics – ο δεύτερος μεγαλύτερος στη μεταφορά containers παγκοσμίως – ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών το πρώτο τρίμηνο, αλλά προειδοποίησε ότι τα κέρδη για το υπόλοιπο του έτους θα είναι ασθενέστερα, παρά τις εκτιμήσεις για ανάκαμψη της ζήτησης το δεύτερο εξάμηνο.
«Πετύχαμε σταθερές οικονομικές επιδόσεις σε μια δύσκολη αγορά με χαμηλότερη ζήτηση λόγω των μικρότερων αποθεμάτων. Η ορατότητα παραμένει χαμηλή για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc.
Από την μεταπανδημική «έκρηξη» στη διόρθωση
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων γνώρισε εξαιρετική άνθηση μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας Covid-19 το 2020, με τον κλάδο να καταγράφει μεγαλύτερα έσοδα μέσα σε τρία χρόνια από ό,τι τις προηγούμενες έξι δεκαετίες.
Τώρα όμως εταιρείες όπως η Maersk και η ηγέτιδα της αγοράς Mediterranean Shipping Company (MSC) προετοιμάζονται για ένα δύσκολο 2023, καθώς οι επιχειρήσεις μειώνουν τα αποθέματά τους και οι ναύλοι πέφτουν από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ.
Τα λειτουργικά κέρδη της Maersk μειώθηκαν κατά περισσότερο από τα δύο τρίτα στα 2,3 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά ήταν πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 2 δισ. δολάρια. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 14,2 δισ. δολάρια.
Οι εκτιμήσεις για το 2023
Η Maersk επέμεινε στις ετήσιες προβλέψεις της για λειτουργικά κέρδη ύψους 2 δισ. έως 5 δισ. δολαρίων, αλλά δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο ήταν πιθανό να είναι το ισχυρότερο του έτους.
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία αναμένει ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, και έτσι οι όγκοι θα αυξηθούν ξανά το δεύτερο εξάμηνο.
Ο όγκος των βασικών θαλάσσιων δραστηριοτήτων της Maersk μειώθηκε κατά 9,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 37%.
Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει πως η οικονομική ανάπτυξη θα είναι «συγκρατημένη» και ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων πιθανότατα θα συρρικνωθεί.
«Καθώς προσαρμοζόμαστε σε ένα ριζικά αλλαγμένο επιχειρηματικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εφοδιαστικής τους αλυσίδας», δήλωσε ο Clerc. «Με ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι οι πελάτες εξακολουθούν να εκτιμούν τις ολοκληρωμένες λύσεις εφοδιαστικής και τη στενή συνεργασία που παρέχουμε».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons