
Για ένα νέο, «ριζικά τροποποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον» κάνει λόγο η Maersk μετά την υποχώρηση των κερδών της. Ο Δανέζικος όμιλος ναυτιλίας και logistics – ο δεύτερος μεγαλύτερος στη μεταφορά containers παγκοσμίως – ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών το πρώτο τρίμηνο, αλλά προειδοποίησε ότι τα κέρδη για το υπόλοιπο του έτους θα είναι ασθενέστερα, παρά τις εκτιμήσεις για ανάκαμψη της ζήτησης το δεύτερο εξάμηνο.
«Πετύχαμε σταθερές οικονομικές επιδόσεις σε μια δύσκολη αγορά με χαμηλότερη ζήτηση λόγω των μικρότερων αποθεμάτων. Η ορατότητα παραμένει χαμηλή για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc.
Από την μεταπανδημική «έκρηξη» στη διόρθωση
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων γνώρισε εξαιρετική άνθηση μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας Covid-19 το 2020, με τον κλάδο να καταγράφει μεγαλύτερα έσοδα μέσα σε τρία χρόνια από ό,τι τις προηγούμενες έξι δεκαετίες.
Τώρα όμως εταιρείες όπως η Maersk και η ηγέτιδα της αγοράς Mediterranean Shipping Company (MSC) προετοιμάζονται για ένα δύσκολο 2023, καθώς οι επιχειρήσεις μειώνουν τα αποθέματά τους και οι ναύλοι πέφτουν από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ.
Τα λειτουργικά κέρδη της Maersk μειώθηκαν κατά περισσότερο από τα δύο τρίτα στα 2,3 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά ήταν πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 2 δισ. δολάρια. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 14,2 δισ. δολάρια.
Οι εκτιμήσεις για το 2023
Η Maersk επέμεινε στις ετήσιες προβλέψεις της για λειτουργικά κέρδη ύψους 2 δισ. έως 5 δισ. δολαρίων, αλλά δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο ήταν πιθανό να είναι το ισχυρότερο του έτους.
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία αναμένει ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, και έτσι οι όγκοι θα αυξηθούν ξανά το δεύτερο εξάμηνο.
Ο όγκος των βασικών θαλάσσιων δραστηριοτήτων της Maersk μειώθηκε κατά 9,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 37%.
Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει πως η οικονομική ανάπτυξη θα είναι «συγκρατημένη» και ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων πιθανότατα θα συρρικνωθεί.
«Καθώς προσαρμοζόμαστε σε ένα ριζικά αλλαγμένο επιχειρηματικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εφοδιαστικής τους αλυσίδας», δήλωσε ο Clerc. «Με ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι οι πελάτες εξακολουθούν να εκτιμούν τις ολοκληρωμένες λύσεις εφοδιαστικής και τη στενή συνεργασία που παρέχουμε».


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ