Για ένα νέο, «ριζικά τροποποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον» κάνει λόγο η Maersk μετά την υποχώρηση των κερδών της. Ο Δανέζικος όμιλος ναυτιλίας και logistics – ο δεύτερος μεγαλύτερος στη μεταφορά containers παγκοσμίως – ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών το πρώτο τρίμηνο, αλλά προειδοποίησε ότι τα κέρδη για το υπόλοιπο του έτους θα είναι ασθενέστερα, παρά τις εκτιμήσεις για ανάκαμψη της ζήτησης το δεύτερο εξάμηνο.
«Πετύχαμε σταθερές οικονομικές επιδόσεις σε μια δύσκολη αγορά με χαμηλότερη ζήτηση λόγω των μικρότερων αποθεμάτων. Η ορατότητα παραμένει χαμηλή για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc.
Από την μεταπανδημική «έκρηξη» στη διόρθωση
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων γνώρισε εξαιρετική άνθηση μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας Covid-19 το 2020, με τον κλάδο να καταγράφει μεγαλύτερα έσοδα μέσα σε τρία χρόνια από ό,τι τις προηγούμενες έξι δεκαετίες.
Τώρα όμως εταιρείες όπως η Maersk και η ηγέτιδα της αγοράς Mediterranean Shipping Company (MSC) προετοιμάζονται για ένα δύσκολο 2023, καθώς οι επιχειρήσεις μειώνουν τα αποθέματά τους και οι ναύλοι πέφτουν από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ.
Τα λειτουργικά κέρδη της Maersk μειώθηκαν κατά περισσότερο από τα δύο τρίτα στα 2,3 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά ήταν πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 2 δισ. δολάρια. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 14,2 δισ. δολάρια.
Οι εκτιμήσεις για το 2023
Η Maersk επέμεινε στις ετήσιες προβλέψεις της για λειτουργικά κέρδη ύψους 2 δισ. έως 5 δισ. δολαρίων, αλλά δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο ήταν πιθανό να είναι το ισχυρότερο του έτους.
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία αναμένει ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, και έτσι οι όγκοι θα αυξηθούν ξανά το δεύτερο εξάμηνο.
Ο όγκος των βασικών θαλάσσιων δραστηριοτήτων της Maersk μειώθηκε κατά 9,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 37%.
Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει πως η οικονομική ανάπτυξη θα είναι «συγκρατημένη» και ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων πιθανότατα θα συρρικνωθεί.
«Καθώς προσαρμοζόμαστε σε ένα ριζικά αλλαγμένο επιχειρηματικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εφοδιαστικής τους αλυσίδας», δήλωσε ο Clerc. «Με ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι οι πελάτες εξακολουθούν να εκτιμούν τις ολοκληρωμένες λύσεις εφοδιαστικής και τη στενή συνεργασία που παρέχουμε».
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων