Είτε για 10 λεπτά είτε για μια ολόκληρη μέρα, μια θέση στάθμευσης πλέον θα κοστίζει ένα πολύ … αλμυρό πάγιο τέλος 50 ευρώ σε ορισμένους δρόμους της Χάγης, μαζί κι αυτών που βρίσκονται γύρω από τη δημοφιλή παραλία Σέβενινγκεν.

Το πιλοτικό πρόγραμμα στην ολλανδική πόλη στην ακτή της Βόρειας Θάλασσας, το οποίο θα διαρκέσει ένα χρόνο, στοχεύει να αποθαρρύνει τους τουρίστες και τους επισκέπτες από το να μπλοκάρουν με τα αυτοκίνητά τους το ιστορικό κέντρο και τους παραθαλάσσιους δρόμους, ιδιαίτερα τις ηλιόλουστες μέρες.

Ενέργεια: Συμμαχία Ολλανδίας – Βρετανίας

Οι κάτοικοι παραπονιούνται εδώ και χρόνια ότι δεν μπορούν να βρουν χώρο στάθμευσης στο κέντρο της πόλης και στο Σέβενινγκεν, το οποίο επισκέφθηκε την Πέμπτη ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Σε μια προσπάθειά της να αλλάξει αυτή την εικόνα, η διοίκηση της πόλης καθιστά τόσο ακριβό το παρκάρισμα ανεξάρτητα του χρόνου στάθμευσης – από λίγα λεπτά μέχρι ένα 24ωρο – ώστε να αποτρέψει τους οδηγούς από το να χρησιμοποιήσουν αυτούς τους δρόμους για παρκάρισμα.

Ο Jurriaan Esser, εκπρόσωπος του δημοτικού συμβουλίου, είπε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα ξεκινά από μια σειρά επιλεγμένους δρόμους, έτσι ώστε η «παράπλευρη ζημιά» να μπορεί να μετρηθεί πριν εξεταστεί εάν το μέτρο τελικά θα επεκταθεί ή όχι. Οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις με άδειες στάθμευσης θα έχουν ουσιαστικά προτεραιότητα στους κυρίως οικιστικούς δρόμους.

«Θέλουμε ο πρωταρχικός τρόπος μεταφοράς να είναι τα πόδια σας και μετά το ποδήλατο, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και, τελευταία τα αυτοκίνητα», πρόσθεσε. «Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν επιτρέπουμε αυτοκίνητα στην πόλη μας: σημαίνει ότι αν έχετε μικρή απόσταση να διανύσετε, ο κύριος τρόπος μεταφοράς σας πρέπει να είναι τα πόδια σας. Δεν ωφελεί μόνο το περιβάλλον αλλά και τον χρόνο μετακίνησής σας»!

Δεν είναι σαφές εάν η πολιτική αυτή απόφαση – εμπνευσμένη από πρωτοβουλίες σε μικρότερες ολλανδικές πόλεις όπως το Leiden – θα ωφελήσει επίσης τον προϋπολογισμό της πόλης. Η Χάγη σκοπεύει, εάν χρειαστεί, ακόμα και να απομακρύνει με γερανό όσα αυτοκίνητα δεν καταβάλουν το τέλος των 50 ευρώ, το οποίο είναι 10πλάσιο της προηγούμενης χρέωσης (5 ευρώ).

Υπάρχουν και αντιδράσεις

Η Fleur Kruyt, ιδιοκτήτρια του αποστακτηρίου Van Kleef, είπε στον τηλεοπτικό σταθμό Omroep West ότι δεν ήταν σύμφωνη με το σχέδιο αυτό. «Δεν θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις», είπε. «Πολλά κτίρια εδώ είναι άδεια και αν ορίσετε τουλάχιστον 50 ευρώ για να φτάσετε σε ένα κατάστημα, απλά δεν το καταλαβαίνω».

Αντίθετα οι υποστηρικτές των βιώσιμων μεταφορών πιστεύουν ότι το εν λόγω μέτρο δεν είναι αρκετό. «Έχουν πολιτικές για την προώθηση του ποδήλατου και αυτό είναι καλό, αλλά δεν ακολουθούν πραγματικά μια επιλογή για να αποθαρρύνουν την οδήγηση αυτοκινήτου», δήλωσε ο Remco de Rijk, δήμαρχος ποδηλάτων της Χάγης. «Θα παραμείνουμε πόλη αυτοκινήτων όσο δεν επιβραδύνουμε δομικά τον ρυθμό μας».

Επεσήμανε το παράδειγμα του Άμστερνταμ, όπου στο πλαίσιο μιας πολιτικής χαμηλής κυκλοφορίας και με στόχο την απαλλαγή από εκπομπές ρύπων, οι αξιωματούχοι σχεδιάζουν να μειώσουν το 80% των οδικών ταχυτήτων στα 30 χλμ./ώρα, να κλείσουν ορισμένους δρόμους και να αλλάξουν τη ροή στα αυτοκίνητα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Νίκος Ανδρουλάκης: Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ήταν ένας δημιουργικός και ρηξικέλευθος επιχειρηματίας
Επικαιρότητα |

Ανδρουλάκης: Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ήταν ένας ρηξικέλευθος επιχειρηματίας

«Μαζί με τη συνοδοιπόρο της ζωής του, Μαριάννα Βαρδινογιάννη, προσέφεραν σπουδαίο κοινωνικό έργο με κορωνίδα τη δημιουργία της πρώτης Ογκολογικής Μονάδας Παίδων στην πατρίδα μας»