
Ο ναυτιλιακός κλάδος θα πρέπει να αξιολογήσει τις ελλείψεις κατάρτισης των ναυτικών στα νέα εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030 και να διασφαλίσει τις απαραίτητες δεξιότητες που θα χρειαστούν στο μέλλον.
Αυτό συστήνει σχετική μελέτη του νορβηγικού νηογνώμονα DNV και του Ναυτιλιακού Ιδρύματος της Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation, SMF)) με τίτλο «Το μέλλον των ναυτικών 2030: Μια δεκαετία μετασχηματισμού».
Ολο και περισσότερα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη μελέτη εξετάζονται οι βασικές κινητήριες δυνάμεις που μετασχηματίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία – ιδιαίτερα την απεξάρτηση από τον άνθρακα και τη ψηφιοποίηση- και ο αντίκτυπός τους στους επαγγελματίες του κλάδου μέχρι το 2030.
Σε αυτήν τονίζεται ότι τα εναλλακτικά καύσιμα των πλοίων, όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, μπορούν να προκαλέσουν κινδύνους στην ασφάλεια των σκαφών και των πληρωμάτων εάν δεν αντιμετωπιστούν σωστά από τις ναυτιλιακές διοικήσεις και ότι θα απαιτηθεί η εκπαίδευση τουλάχιστον 800.000 ναυτικών έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Η έρευνα
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 500 ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία ξηρού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια.
Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων ήταν στον κλάδο πάνω από 11 χρόνια και τα δύο τρίτα κατείχαν το βαθμό του αξιωματικού.
Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται μερική ή πλήρη εκπαίδευση για τα εναλλακτικά καύσιμα όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, ενώ πάνω από το 75% θα χρειαζόταν εκπαίδευση σε κάποιο βαθμό για το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο ΥΦΑ, τις μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα.
Η έκθεση συστήνει να δοθεί μεγάλη προτεραιότητα στην εκπαίδευση για τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG και μπαταρίες, καθώς τα καύσιμα αυτά είναι πιθανό να αποτελέσουν την πιο διαδεδομένη εναλλακτική επιλογή αυτή τη δεκαετία.
Αναφέρει εξάλλου ότι τα μελλοντικά μαθήματα στη διεθνή σύμβαση STCW θα μπορούσαν να εισάγουν στο πρόγραμμα σπουδών επικαιροποιημένες τεχνικές και μεθόδους πυρόσβεσης για την πρόληψη και καταπολέμηση των νέων τύπων πυρκαγιάς που πιθανόν να εκδηλωθούν σε πλοία που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.
Διαπιστώθηκε επίσης η ανάγκη κατάρτισης για την αντιμετώπιση των προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών καθώς το 81% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται πλήρη ή μερική κατάρτιση στα αυτοματοποιημένα συστήματα ενώ μόνο το 13% θεώρησε ότι είναι σήμερα καλά εκπαιδευμένοι.
Το 52% των ναυτικών δήλωσε ότι προτιμούν έντονα την προσωπική εκπαίδευση σε ναυτικό εκπαιδευτικό κέντρο ή ακαδημία, ενώ το 23% ανέφεραν ότι θα ήταν κατάλληλος ένας συνδυασμός προσωπικής και ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.
Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων είπε ότι έχει χρησιμοποιήσει προσομοιωτές, εικονικές πραγματικότητας ή άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα κατά την εκπαίδευση, και το 60% ανέφερε ότι αυτές οι μέθοδοι κατάρτισης βοήθησαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Επίπεδα ασφαλείας
Σημειώνεται επίσης ότι τα επίπεδα ασφαλείας στα πλοία εκτιμάται ότι θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από τα σχέδια των πλοίων και τα ολοκληρωμένα μέτρα ασφαλείας.
Τι θα συνέβαινε αν υπήρχε μπλακ άουτ στη θάλασσα με βλάβες στις γεννήτριες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη διαχείριση του boil-off (φυσική εξάτμιση) και να οδηγήσουν σε αύξηση της πίεσης των δεξαμενών επισημαίνει σχετική ανάλυση στο Together in Safety, μια μη ρυθμιστική βιομηχανική κοινοπραξία που συνδέει τον ναυτιλιακό τομέα με κοινό σκοπό τη συνεργασία για τη βελτίωση των επιδόσεων.
«Καθώς ο μετασχηματισμός της βιομηχανίας -που υποκινείται από την ψηφιακή καινοτομία και τη μετάβαση στα καύσιμα- επιταχύνει τους ρυθμούς του, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των επαγγελματιών του ναυτιλιακού κλάδου, διασφαλίζοντας ότι διαθέτουν τις τεχνικές ικανότητες για να χειρίζονται με ασφάλεια τα πιο προηγμένα πλοία που έρχονται σε λειτουργία», δήλωσε ο Tan Beng Tee, εκτελεστικός διευθυντής του Ναυτιλιακού Ιδρύματος της Σιγκαπούρης SMF.
«Τα αναδυόμενα καύσιμα και οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν κινδύνους για την ασφάλεια των περιουσιακών στοιχείων και των πληρωμάτων, εάν δεν αντιμετωπιστούν σωστά. Ως εκ τούτου, πρέπει να εστιάσουμε στον ανθρώπινο παράγοντα και να εκπαιδεύσουμε επαρκώς τους ναυτικούς που χειρίζονται και συντηρούν τα συστήματα των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης εργασιών δεξαμενισμού. Ως κλάδος, έχουμε την ευθύνη να τους κρατήσουμε ασφαλείς και καλά προετοιμασμένους για όλα τα ενδεχόμενα», δήλωσε η Cristina Saenz de Santa Maria, Regional Manager South-East Asia, Pacific & India, DNV Maritime.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά