Η Ιταλία πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα δηλώνει ο υπουργός Γεωργίας της χώρας Φραντσέσκο Λολομπρίτζιντα, τονίζοντας ότι η παρατεταμένη ξηρασία που πλήττει τη χώρα είναι αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής.
Ξηρασία: Η νέα μεγάλη απειλή για την Ευρώπη
Μιλώντας στο Reuters, o Λολομπρίτζιντα δήλωσε ότι η Ιταλία πρέπει να κατασκευάσει περισσότερες λεκάνες για τη συλλογή του βρόχινου νερού, να επιδιορθώσει επειγόντως τα δίκτυα ύδρευσης που παρουσιάζουν διαρροές, να επισκευάσει φράγματα και να εξετάσει το ενδεχόμενο να απομακρύνει παραδοσιακές, αλλά υδροβόρες καλλιέργειες από όλο και πιο ξηρές περιοχές.
«Η ξηρασία δεν είναι μια (εφάπαξ) έκτακτη ανάγκη, συνδέεται με την κλιματική αλλαγή», δήλωσε ο υπουργός, ο οποίος είναι υψηλόβαθμο μέλος του κυβερνώντος, εθνικιστικού κόμματος Αδελφοί της Ιταλίας.
Φόβοι για ένα εφιαλτικό καλοκαίρι
Η Ιταλία υπέστη την πιο σοβαρή ξηρασία των τελευταίων 70 ετών το 2022 και η παρατεταμένη ξηρασία, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες του χειμώνα, έχει προκαλέσει φόβους ότι το 2023 θα μπορούσε να είναι ακόμη χειρότερο, γεγονός που ανησυχεί τόσο τον γεωργικό όσο και τον βιομηχανικό τομέα που εξαρτώνται από τις άφθονες προμήθειες νερού.
Η κυβέρνηση διόρισε αυτόν τον μήνα έναν επίτροπο για να αναλάβει την αντιμετώπιση της κρίσης και να ηγηθεί μιας ομάδας εργασίας από ανώτερους αξιωματούχους διαφόρων υπουργείων.
«Πρέπει να καταναλώνουμε καλύτερα το νερό στη γεωργία, να επενδύσουμε στην έρευνα, να χρησιμοποιήσουμε νέες μεθόδους στάγδην άρδευσης και υπόγειας άρδευσης και να οργανωθούμε ώστε να χρησιμοποιούμε κάθε σταγόνα νερού με τον καλύτερο τρόπο χωρίς διασπορά», δήλωσε η Λολομπρίτζιντα.
Ανάγκη για γρήγορες κινήσεις
Είπε ότι οι σωλήνες που παρουσιάζουν διαρροές αποτελούν μείζον πρόβλημα, καθώς κατά μέσο όρο το 41,2% του νερού χάνεται από το εθνικό δίκτυο πριν φτάσει στις βρύσες. Συγκριτικά, η Γερμανία είχε ποσοστό διασποράς νερού 6,5%, είπε ο υπουργός.
Πρόσθεσε ότι η Ιταλία πρέπει να κατασκευάσει περισσότερες δεξαμενές για τη συλλογή των βροχοπτώσεων, λέγοντας ότι οι βροχοπτώσεις δεν έχουν μειωθεί ριζικά, αλλά έρχονται με σύντομης διάρκειας σφοδρές καταιγίδες, όπως συνέβη την περασμένη εβδομάδα στην περιφέρεια της Εμίλια Ρομάνα, προκαλώντας πλημμύρες.
«Έχουμε ένα ποσοστό υδροσυλλογής μόλις 11% και ως εκ τούτου δεν κρατάμε το νερό της βροχής», είπε.
Μια γρήγορη λύση θα ήταν να επισκευαστούν δεκάδες από τα σχεδόν 530 φράγματα της Ιταλίας που έχουν περιέλθει σε κακή κατάσταση.
Το «κατηγορώ» κατά της ΕΕ
Στο μεταξύ, παρά το γεγονός ότι αναγνώρισε ότι για την ξηρασία ευθύνεται η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή, ο υπουργός παραμέρισε τις επικρίσεις ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να υπονομεύσει τις προσπάθειες της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ήδη από τον Ιανουάριο η Ιταλία έχει απαιτήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση να αμβλύνει μια οδηγία που αποσκοπεί στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων, να χαλαρώσει τα σχέδια για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και να αμφισβητήσει την προσπάθεια για τη μείωση των βιομηχανικών εκπομπών.
«Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε πιο ρεαλιστές και λιγότερο ιδεοληπτικοί», δήλωσε η Λολομπρίτζιντα, προειδοποιώντας για τους κινδύνους να μετατραπεί η ιταλική βιομηχανία σε «έρημο» με την επιβολή αυστηρών περιορισμών για τη μείωση του CO2, ενώ άλλα κράτη δεν κάνουν το ίδιο.
«Αν εμείς σταματήσουμε να παράγουμε CO2 από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά στην άλλη πλευρά του κόσμου κάποια έθνη πολλαπλασιάζουν την παραγωγή χρησιμοποιώντας ενέργεια με σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ο πλανήτης δεν αλλάζει πολύ – στην πραγματικότητα μάλλον χειροτερεύει», είπε.
Latest News
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή