
Tην επείγουσα «επανεφεύρεση» των ναυαγοσωστικών λέμβων και των μηχανισμών εκτόξευσης τους, ζητά σε δραματικούς τόνους το Φόρουμ Ασφάλειας Πλοίων Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων (CSSF), τα μέλη του οποίου ελέγχουν περισσότερα από τα μισά πλοία σε όλο τον κόσμο.
Το επικίνδυνο έργο της εκτόξευσης σωσίβων λέμβων βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και πολλά χρόνια, με τα δεδομένα να υποδηλώνουν ότι οι σωσίβιες λέμβοι είναι μια εσφαλμένη ονομασία, καθώς κοστίζουν περισσότερες ζωές κατά τη διάρκεια των ασκήσεων εκπαίδευσης από ό,τι σε πραγματικές καταστάσεις διάσωσης.
«Πρέπει να επανεφεύρουμε τη σωσίβια λέμβο και τον εξοπλισμό εκτόξευσης της σε φορτηγά πλοία. Εδώ και πολύ καιρό, βλέπουμε ικανούς ναυτικούς να τραυματίζονται όταν ελευθερώνουν σωσίβιες λέμβους, παρόλο που τα πληρώματα έχουν εκπαιδευτεί και η σωσίβια λέμβος είναι σύγχρονη και πλήρως συμβατή», σχολίασε ο Aslak Ross, πρόεδρος της CSSF.
Πολύπλευρο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς
Υπάρχει πρόβλημα
«Όλοι γνωρίζουν ότι έχουμε πρόβλημα. Οι ναυτικοί φοβούνται να ρίξουν σωσίβιες λέμβους. Ωστόσο, κανείς δεν έχει προσφέρει μια εύλογη πορεία προς τη λύση του προβλήματος για τα φορτηγά πλοία. Απαιτείται μια αλλαγή για να παρασχεθεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τους ναυτικούς και να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη στον σωστικό εξοπλισμό».
Σε μια ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα, η CSSF ενθαρρύνει τη βιομηχανία, τους νηογνώμονες, τα κράτη σημαίας και τους προμηθευτές να εξετάσουν καινοτόμες λύσεις για να αντικαταστήσουν τις τρέχουσες σωσίβιες λέμβους με μια ασφαλέστερη τεχνολογία. Εναλλακτικά σχέδια είναι ήδη διαθέσιμα για υπεράκτιες εγκαταστάσεις και για εκκένωση επιβατών σε επιβατηγά πλοία μέσω MES (Ναυτικό σύστημα εκκένωσης – Marine Evacuation System).
«Τέτοια συστήματα θα πρέπει να διατίθενται σε φορτηγά πλοία χωρίς καθυστέρηση. Έχει καθυστερήσει η καινοτομία, προκειμένου να να εξαλείψουμε τον κίνδυνο ατυχημάτων με ναυαγοσωστικές λέμβους. Χρειαζόμαστε εγκεκριμένα συστήματα που μπορούν να τοποθετηθούν σε νέα ναυπηγεία – πρέπει να προστατεύσουμε τους ναυτικούς μας», πρόσθεσε ο Ross.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»