Tην επείγουσα «επανεφεύρεση» των ναυαγοσωστικών λέμβων και των μηχανισμών εκτόξευσης τους, ζητά σε δραματικούς τόνους το Φόρουμ Ασφάλειας Πλοίων Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων (CSSF), τα μέλη του οποίου ελέγχουν περισσότερα από τα μισά πλοία σε όλο τον κόσμο.
Το επικίνδυνο έργο της εκτόξευσης σωσίβων λέμβων βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και πολλά χρόνια, με τα δεδομένα να υποδηλώνουν ότι οι σωσίβιες λέμβοι είναι μια εσφαλμένη ονομασία, καθώς κοστίζουν περισσότερες ζωές κατά τη διάρκεια των ασκήσεων εκπαίδευσης από ό,τι σε πραγματικές καταστάσεις διάσωσης.
«Πρέπει να επανεφεύρουμε τη σωσίβια λέμβο και τον εξοπλισμό εκτόξευσης της σε φορτηγά πλοία. Εδώ και πολύ καιρό, βλέπουμε ικανούς ναυτικούς να τραυματίζονται όταν ελευθερώνουν σωσίβιες λέμβους, παρόλο που τα πληρώματα έχουν εκπαιδευτεί και η σωσίβια λέμβος είναι σύγχρονη και πλήρως συμβατή», σχολίασε ο Aslak Ross, πρόεδρος της CSSF.
Πολύπλευρο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς
Υπάρχει πρόβλημα
«Όλοι γνωρίζουν ότι έχουμε πρόβλημα. Οι ναυτικοί φοβούνται να ρίξουν σωσίβιες λέμβους. Ωστόσο, κανείς δεν έχει προσφέρει μια εύλογη πορεία προς τη λύση του προβλήματος για τα φορτηγά πλοία. Απαιτείται μια αλλαγή για να παρασχεθεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τους ναυτικούς και να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη στον σωστικό εξοπλισμό».
Σε μια ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα, η CSSF ενθαρρύνει τη βιομηχανία, τους νηογνώμονες, τα κράτη σημαίας και τους προμηθευτές να εξετάσουν καινοτόμες λύσεις για να αντικαταστήσουν τις τρέχουσες σωσίβιες λέμβους με μια ασφαλέστερη τεχνολογία. Εναλλακτικά σχέδια είναι ήδη διαθέσιμα για υπεράκτιες εγκαταστάσεις και για εκκένωση επιβατών σε επιβατηγά πλοία μέσω MES (Ναυτικό σύστημα εκκένωσης – Marine Evacuation System).
«Τέτοια συστήματα θα πρέπει να διατίθενται σε φορτηγά πλοία χωρίς καθυστέρηση. Έχει καθυστερήσει η καινοτομία, προκειμένου να να εξαλείψουμε τον κίνδυνο ατυχημάτων με ναυαγοσωστικές λέμβους. Χρειαζόμαστε εγκεκριμένα συστήματα που μπορούν να τοποθετηθούν σε νέα ναυπηγεία – πρέπει να προστατεύσουμε τους ναυτικούς μας», πρόσθεσε ο Ross.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς