![Helmepa: Πολύπλευρο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/NAFTIKOI.jpg)
Η ασφάλεια και ευημερία των ναυτικών, η ενίσχυση των τεχνικών γνώσεων σε θέματα πρόληψης ρύπανσης, αυστηρής τήρησης των διαδικασιών ασφάλειας για την αποφυγή επαναλαμβανόμενων ατυχημάτων στο πλοίο, η κυβερνοασφάλεια, καθώς καιη ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), αποτελούν τους θεματικούς άξονες του νέου Επιμορφωτικού Προγράμματος της HELMEPA.
HELMEPA: Ανάγκη για περισσότερη επιμόρφωση για την πράσινη μετάβαση και τη ναυτική ασφάλεια
Είναι ένα πρόγραμμα, ειδικά σχεδιασμένο βάσει των εκπαιδευτικών προτεραιοτήτων της ναυτιλιακής κοινότητας, όπως αυτές προέκυψαν από στοχευμένη έρευνα σε 52 ναυτιλιακές εταιρίες που διαχειρίζονται στόλο 1.100+ πλοίων και 11 νηογνώμονες, P&I Clubs και εταιρείας του κλάδου. Επίσης, υπόψη λήφθηκαν οι επερχόμενες νομοθετικές και τεχνολογικές εξελίξεις και οι ελλείψεις σε θέματα πρόληψης ρύπανσης και ασφάλειας, σύμφωνα με τις επιθεωρήσεις Port State Control.
Η ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων όπως ηγεσία (leadership), ανθεκτικότητα (resilience) και διαχείριση άγχους (stress management), η εφαρμογή της νέας νομοθεσίας για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, η καλλιέργεια πνεύματος ασφάλειας μέσω του διαμοιρασμού διδαγμάτων (‘lessons learned’) από πραγματικά περιστατικά, η σωστή προετοιμασία για επιθεωρήσεις Port State Control και η ενσωμάτωση των δεικτών ESG στη στρατηγική των εταιρειών, είναι οι θεματικές που ιεραρχούνται ως προτεραιότητες από τη ναυτιλιακή κοινότητα και οι οποίες έχουν ενσωματωθεί στο πλέον πολυθεματικό και συμμετοχικό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα (2023-2024) που έχει παρουσιάσει η HELMEPA.
Το πρόγραμμα προσφέρεται σε ναυτικούς όλων των εθνικοτήτων και στελέχη γραφείων, προσφέροντας μια επιμορφωτική ολιστική πρόταση 38 σεμιναρίων, συνολικής διάρκειας 275 ωρών, δομημένα σε 28 θεματικούς άξονες. Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη συμμετοχή 50 και πλέον εισηγητών, από εταιρείες-μέλη της HELMEPA, και συνεπικουρείται από την Επιμορφωτική Επιτροπή της HELMEPA, με διευρυμένη πλέον σύνθεση, προάγοντας τον εθελοντικό διαμοιρασμό γνώσης, καλών πρακτικών και lessons learned, στο πλαίσιο αυτής της πρότυπης εκπαιδευτικής, πολυσυμμετοχικής πλατφόρμας της HELMEPA, που αποτελεί μοναδικό παράδειγμα σε παγκόσμιο επίπεδο, εκπροσωπώντας 316 εταιρείες και οργανισμούς από τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα, 2.270 πλοία και 14.000 ναυτικούς.
Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στην Επιμορφωτική Επιτροπή την Τρίτη 4 Απριλίου, στο Κέντρο Ναυτικής Κατάρτισης και Εξέλιξης «ΑΘΗΝΑ», παρουσία της Προέδρου της HELMEPA Σεμίραμις Παληού, του οικοδεσπότη μας, Ανδρέα Μαρτίνου της εταιρείας-μέλους Minerva Dry Inc και του Διευθυντή του Κέντρου «ΑΘΗΝΑ» Στέλιου Βολάκη, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της HELMEPA κ.κ. Γιώργου Καλλιάνη και Ανδρέα Γιακουμέλου, και της Γενικής Διευθύντριας της HELMEPA Όλγας Σταυροπούλου. Η παρουσίαση του προγράμματος έγινε από τους κ.κ. Κώστα Τριανταφύλλου, Επικεφαλής Στρατηγικής και Ανάπτυξης και Ιάσονα Λαΐνο, Maritime Manager της HELMEPA.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά