
Έξι πλοία τύπου conro, δηλαδή μεταφοράς οχημάτων και containers, συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολ ναυπηγεί ο όμιλος Grimaldi και ήδη έχει παραλάβει το πρώτο πλοίο ενώ πρόσφατα καθελκύστηκε και το δεύτερο. Ειδικότερα πρώτα παρέλαβε το πλοίο Great Antwerp, το πρώτο πλοίο πολλαπλών χρήσεων ro-ro κλάσης G5, και δυο ημέρες αργότερα στο ίδιο ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. στο Ulsan (Νότια Κορέα) καθελκύστηκε το αδελφό πλοίο Great Lagos.
Το δεύτερο πλοίο κλάσης G5 πήρε το όνομά του από την πόλη Λάγος στη Νιγηρία, το λιμάνι της οποίας εξυπηρετείται εδώ και δεκαετίες από τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος λειτουργεί εκεί το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό πολλαπλών χρήσεων ro-ro στη Δυτική Αφρική.
Στον όμιλο Grimaldi το Great Antwerp, το πρώτο μιας νέας γενιάς ro-ro [φωτογραφίες]
Το GreatAtwerp, που πήρε το όνομα από το λιμάνι της Αμβέρσας του Βελγίου όπου επίσης έχει μακροχρόνια παρουσία ο όμιλος, το Great Lagos και τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία που έχουν παραγγελθεί συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολ. θα έρθουν να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα πλοία του ομίλου που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία εδώ και 25 χρόνια.
Το Great Lagos έχει μήκος 250 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και είναι 45.684 τόνων. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα πλοία της κλάσης G4, τα νέα πλοία έχουν την ίδια χωρητικότητα για κυλιόμενο φορτίο, ενώ η χωρητικότητά τους σε εμπορευματοκιβώτια διπλασιάζεται.
Σύμφωνα με ανάλυση της Alphaliner o όμιλος Grimaldi είναι μακράν ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης, με 35 πλοία αυτού του τύπου που ονομάζονται conro, σε γραμμές που συνδέουν την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική με τη Δυτική και Κεντρική Αφρική και την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής.
Τα νέα conro πλοία κλάσης G5 είναι μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά στην κατανάλωση καυσίμων από τα πέντε conros κλάσης G3 Mk III και τα έξι conros κλάσης G4 που παραδόθηκαν από το ίδιο ναυπηγείο το 2010-11 και το 2014-15, αντίστοιχα. Η σειρά των έξι πλοίων G5 προορίζεται να αντικαταστήσει τα πλοία της κλάσης G2 που φτάνουν τα 25 χρόνια ζωής.
Εξοπλισμός
Όλα τα πλοία της κλάσης G είναι εξοπλισμένα με τον δικό τους εξοπλισμό φόρτωσης και αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση για τα G5, τα οποία διαθέτουν ένα ζεύγος γερανών Liebherr τοποθετημένων στη δεξιά πλευρά.
Αν και μοιάζει σχεδιαστικά με τα G4 και τους προκατόχους τους, η μεγάλη αλλαγή είναι η ενσωμάτωση ενός κυψελοειδούς αμπαριού χωρητικότητας 348 teu. Άλλα 323 teu μπορούν να αποθηκευτούν στα καλύμματα των καταπακτών. Αυτό το νέο χαρακτηριστικό απελευθερώνει χώρο στο κατάστρωμα roro, με τα καταστρώματα roro να έχουν συνδυασμένη εισαγωγή 5.470 lane metres, συν άλλα 888 lane metres στο κατάστρωμα.
Όσον αφορά τις περιβαλλοντικές αποδόσεις, σύμφωνα με τον όμιλο Grimaldi, η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμων θα μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο έως και 43% σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές conro του ομίλου.


Latest News

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.