
Έξι πλοία τύπου conro, δηλαδή μεταφοράς οχημάτων και containers, συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολ ναυπηγεί ο όμιλος Grimaldi και ήδη έχει παραλάβει το πρώτο πλοίο ενώ πρόσφατα καθελκύστηκε και το δεύτερο. Ειδικότερα πρώτα παρέλαβε το πλοίο Great Antwerp, το πρώτο πλοίο πολλαπλών χρήσεων ro-ro κλάσης G5, και δυο ημέρες αργότερα στο ίδιο ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. στο Ulsan (Νότια Κορέα) καθελκύστηκε το αδελφό πλοίο Great Lagos.
Το δεύτερο πλοίο κλάσης G5 πήρε το όνομά του από την πόλη Λάγος στη Νιγηρία, το λιμάνι της οποίας εξυπηρετείται εδώ και δεκαετίες από τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος λειτουργεί εκεί το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό πολλαπλών χρήσεων ro-ro στη Δυτική Αφρική.
Στον όμιλο Grimaldi το Great Antwerp, το πρώτο μιας νέας γενιάς ro-ro [φωτογραφίες]
Το GreatAtwerp, που πήρε το όνομα από το λιμάνι της Αμβέρσας του Βελγίου όπου επίσης έχει μακροχρόνια παρουσία ο όμιλος, το Great Lagos και τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία που έχουν παραγγελθεί συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολ. θα έρθουν να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα πλοία του ομίλου που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία εδώ και 25 χρόνια.
Το Great Lagos έχει μήκος 250 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και είναι 45.684 τόνων. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα πλοία της κλάσης G4, τα νέα πλοία έχουν την ίδια χωρητικότητα για κυλιόμενο φορτίο, ενώ η χωρητικότητά τους σε εμπορευματοκιβώτια διπλασιάζεται.
Σύμφωνα με ανάλυση της Alphaliner o όμιλος Grimaldi είναι μακράν ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης, με 35 πλοία αυτού του τύπου που ονομάζονται conro, σε γραμμές που συνδέουν την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική με τη Δυτική και Κεντρική Αφρική και την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής.
Τα νέα conro πλοία κλάσης G5 είναι μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά στην κατανάλωση καυσίμων από τα πέντε conros κλάσης G3 Mk III και τα έξι conros κλάσης G4 που παραδόθηκαν από το ίδιο ναυπηγείο το 2010-11 και το 2014-15, αντίστοιχα. Η σειρά των έξι πλοίων G5 προορίζεται να αντικαταστήσει τα πλοία της κλάσης G2 που φτάνουν τα 25 χρόνια ζωής.
Εξοπλισμός
Όλα τα πλοία της κλάσης G είναι εξοπλισμένα με τον δικό τους εξοπλισμό φόρτωσης και αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση για τα G5, τα οποία διαθέτουν ένα ζεύγος γερανών Liebherr τοποθετημένων στη δεξιά πλευρά.
Αν και μοιάζει σχεδιαστικά με τα G4 και τους προκατόχους τους, η μεγάλη αλλαγή είναι η ενσωμάτωση ενός κυψελοειδούς αμπαριού χωρητικότητας 348 teu. Άλλα 323 teu μπορούν να αποθηκευτούν στα καλύμματα των καταπακτών. Αυτό το νέο χαρακτηριστικό απελευθερώνει χώρο στο κατάστρωμα roro, με τα καταστρώματα roro να έχουν συνδυασμένη εισαγωγή 5.470 lane metres, συν άλλα 888 lane metres στο κατάστρωμα.
Όσον αφορά τις περιβαλλοντικές αποδόσεις, σύμφωνα με τον όμιλο Grimaldi, η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμων θα μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο έως και 43% σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές conro του ομίλου.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά