Έξι πλοία τύπου conro, δηλαδή μεταφοράς οχημάτων και containers, συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολ ναυπηγεί ο όμιλος Grimaldi και ήδη έχει παραλάβει το πρώτο πλοίο ενώ πρόσφατα καθελκύστηκε και το δεύτερο. Ειδικότερα πρώτα παρέλαβε το πλοίο Great Antwerp, το πρώτο πλοίο πολλαπλών χρήσεων ro-ro κλάσης G5, και δυο ημέρες αργότερα στο ίδιο ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. στο Ulsan (Νότια Κορέα) καθελκύστηκε το αδελφό πλοίο Great Lagos.
Το δεύτερο πλοίο κλάσης G5 πήρε το όνομά του από την πόλη Λάγος στη Νιγηρία, το λιμάνι της οποίας εξυπηρετείται εδώ και δεκαετίες από τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος λειτουργεί εκεί το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό πολλαπλών χρήσεων ro-ro στη Δυτική Αφρική.
Στον όμιλο Grimaldi το Great Antwerp, το πρώτο μιας νέας γενιάς ro-ro [φωτογραφίες]
Το GreatAtwerp, που πήρε το όνομα από το λιμάνι της Αμβέρσας του Βελγίου όπου επίσης έχει μακροχρόνια παρουσία ο όμιλος, το Great Lagos και τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία που έχουν παραγγελθεί συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολ. θα έρθουν να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα πλοία του ομίλου που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία εδώ και 25 χρόνια.
Το Great Lagos έχει μήκος 250 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και είναι 45.684 τόνων. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα πλοία της κλάσης G4, τα νέα πλοία έχουν την ίδια χωρητικότητα για κυλιόμενο φορτίο, ενώ η χωρητικότητά τους σε εμπορευματοκιβώτια διπλασιάζεται.
Σύμφωνα με ανάλυση της Alphaliner o όμιλος Grimaldi είναι μακράν ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης, με 35 πλοία αυτού του τύπου που ονομάζονται conro, σε γραμμές που συνδέουν την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική με τη Δυτική και Κεντρική Αφρική και την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής.
Τα νέα conro πλοία κλάσης G5 είναι μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά στην κατανάλωση καυσίμων από τα πέντε conros κλάσης G3 Mk III και τα έξι conros κλάσης G4 που παραδόθηκαν από το ίδιο ναυπηγείο το 2010-11 και το 2014-15, αντίστοιχα. Η σειρά των έξι πλοίων G5 προορίζεται να αντικαταστήσει τα πλοία της κλάσης G2 που φτάνουν τα 25 χρόνια ζωής.
Εξοπλισμός
Όλα τα πλοία της κλάσης G είναι εξοπλισμένα με τον δικό τους εξοπλισμό φόρτωσης και αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση για τα G5, τα οποία διαθέτουν ένα ζεύγος γερανών Liebherr τοποθετημένων στη δεξιά πλευρά.
Αν και μοιάζει σχεδιαστικά με τα G4 και τους προκατόχους τους, η μεγάλη αλλαγή είναι η ενσωμάτωση ενός κυψελοειδούς αμπαριού χωρητικότητας 348 teu. Άλλα 323 teu μπορούν να αποθηκευτούν στα καλύμματα των καταπακτών. Αυτό το νέο χαρακτηριστικό απελευθερώνει χώρο στο κατάστρωμα roro, με τα καταστρώματα roro να έχουν συνδυασμένη εισαγωγή 5.470 lane metres, συν άλλα 888 lane metres στο κατάστρωμα.
Όσον αφορά τις περιβαλλοντικές αποδόσεις, σύμφωνα με τον όμιλο Grimaldi, η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμων θα μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο έως και 43% σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές conro του ομίλου.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση