Η παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων γνώρισε περαιτέρω συρρίκνωση κατά το τρίμηνο μετά την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, με τις αποστολές να μειώνεονται κατά 14% σε ετήσια βάση και κατά 7% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο (δ’ του 2022). Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Market Monitor της Counterpoint παραδόθηκαν 280,2 εκατομμύρια συσκευές κατά το α’ τρίμηνο του 2023.
Όπως σημειώνει η Counterpoint, τα παγκόσμια έσοδα από smartphone και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν επίσης, αν και όχι τόσο όσο οι αποστολές. Αυτό οφειλόταν, εν μέρει, στη χαμηλότερη από το συνηθισμένο μείωση των αποστολών της Apple, στα 58 εκατομμύρια μονάδες το α’ τρίμηνο του 2023. Η Apple κατάφερε έτσι να κερδίσει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των εσόδων από smartphone.
Συνεχίζεται η πτώση της αγοράς smartphone
Ενώ οι αποστολές της Samsung μειώθηκαν κατά 19% ετησίως παρά την αύξηση κατά 4% από τρίμηνο σε τρίμηνο στις 60,6 εκατομμύρια μονάδες, η κυκλοφορία της σειράς Galaxy S23 επέτρεψε την αύξηση της μέσης τιμής πώλησης (ASP/Average selling price) της Samsung στα 340 δολάρια, αύξηση κατά 17% σε ετήσια βάση και 35% από το προηγούμενο τρίμηνο, γεγονός που με τη σειρά του συνέβαλε στη μείωση των παγκόσμιων εσόδων σχετικά λιγότερο. Η Apple και η Samsung παραμένουν επίσης οι πιο κερδοφόρες μάρκες, έχοντας μαζί το 96% των παγκόσμιων κερδών λειτουργίας smartphone.
Εκτός από τη Samsung και την Apple, οι μεγαλύτερες παγκόσμιες μάρκες smartphone από την Κίνα, η Xiaomi, η OPPO (στην οποία περιλαμβάνεται και η μάρκα OnePlus) και η vivo, θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο για να ανακάμψουν οι αποστολές τους καθώς καθεμία από αυτές σημείωσε διψήφια ετήσια πτώση το α’ τρίμηνο του 2023. Αυτό οφείλεται σε εποχιακή επιβράδυνση στην Κίνα σε μια περίοδο που η οικονομική ανάκαμψη της χώρας διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο.
Η OPPO αντιμετωπίζει τελευταία προκλήσεις και στις αγορές του εξωτερικού. Αναγκάστηκε να βγει από τη γερμανική αγορά αφού έχασε μια δίκη για άδειες ευρεσιτεχνίας με τη Nokia. Ταυτόχρονα, τα έσοδα και η κερδοφορία των τριών εμπορικών σημάτων αντιμετωπίζουν επίσης δυσκολίες. Ενώ η OPPO και η vivo σημείωσαν μείωση τόσο της ετήσιας αποστολής όσο και του ASP, με αποτέλεσμα διψήφια μείωση των εσόδων, η ελαφρά ετήσια αύξηση των ASP της Xiaomi δεν θα μπορούσε επίσης να αποτρέψει τη διψήφια μείωση των εσόδων το α’ τρίμηνο του 2023.
«Οι αποστολές smartphone μειώθηκαν περαιτέρω το α’ τρίμηνο του 2023 μετά το ασθενέστερο τρίμηνο της εορταστικής περιόδου από το 2013, καθώς η πιο αργή από την αναμενόμενη ανάκαμψη στην Κίνα αμαυρώθηκε από ανησυχητικές τραπεζικές αποτυχίες και στις δύο πλευρές. του Ατλαντικού αποδυναμώνοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ενόψει της αδυσώπητης αστάθειας της αγοράς», αναφέρουν στην έκθεσή τους οι αναλυτές της Counterpoint.
«Η Apple ξεπέρασε την αγορά λόγω πολλών παραγόντων. Πρώτον, η χρήση του ίδιου οικοσυστήματος εμποδίζει τους πελάτες της να επιλέξουν ένα φθηνότερο smartphone ακόμα και σε περιόδους οικονομικής δυσκολίας. Δεύτερον, με τη βιωσιμότητα να αποτελεί προτεραιότητα για πολλούς, όχι μόνο η Apple έχει καταλάβει σχεδόν το ήμισυ της δευτερογενούς αγοράς, αλλά προσελκύει επίσης χρήστες που είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για συσκευές μεγαλύτερης διάρκειας. Τρίτον, είναι η προτιμώμενη επωνυμία για τους καταναλωτές της Gen Z στη Δύση. Ταυτόχρονα, γεμίζει το κενό που άφησε η Huawei στην premium αγορά της Κίνας. Έτσι, η Apple είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις οικονομικές και άλλες διακυμάνσεις καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, ενώ απολαμβάνει ακλόνητη πίστη στο brand», σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint τις επιδόσεις της Apple.
Τέλος, η αγορά των smartphone στο σύνολό της, επίσης, είναι πιθανό να δυσκολευτεί για τα επόμενα δύο τρίμηνα, αναφέρουν οι αναλυτές της Counterpoint. «Τα επίμονα ζητήματα που επηρεάζουν την αγορά των smartphone είναι απίθανο να υποχωρήσουν σύντομα. Επιπλέον, η πρόσφατη απόφαση των χωρών του ΟΠΕΚ να μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερους ρυθμούς πληθωρισμού, προκαλώντας μείωση της καταναλωτικής δύναμης των καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, ακόμη και αν σταθεροποιηθεί η πτώση στις αποστολές smartphone, μια σημαντική ανάκαμψη είναι απίθανη πριν από το το τελευταίο (εορταστικό) τρίμηνο του έτους», καταλήγει η εκτίμηση της Counterpoint.
Latest News
Το Eλ Ντοράντο των data centers στην Ελλάδα – Μετά τις Microsoft-Google οι Γάλλοι της Data4
Η δεδομένη γεωγραφική θέση της Ελλάδας σε συνδυασμό με τις ανάγκες που δημιουργεί η AI μετατρέπουν την Ελλάδα σε πραγματικό Ελ Ντοράντο των data centers
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Ευρωπαίοι συνασπίζονται για να ανταγωνιστούν τη μηχανή αναζήτησης της Google
Η Ecosia και η Qwant συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα ευρωπαϊκό ευρετήριο για μηχανές αναζήτησης και να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις αμερικανικές Big Tech
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Κινέζοι χάκερ διείσδυσαν στα συστήματα της T-Mobile στις ΗΠΑ
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι οι χάκερ συνδέονται με τις κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών και ότι κατάφεραν να παραβιάσουν την κυβερνοασφάλεια της T-Mobile στο πλαίσιο πολύμηνης εκστρατείας
Cookie Stuffing: Η σκοτεινή πλευρά του διαδικτυακού μάρκετινγκ
Το cookie stuffing είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα στη διαδικτυακή διαφήμιση - Πώς λειτουργεί, ποιους κλάδους πλήττει, ποιοι οδηγήθηκαν στη φυλακή για τη συγκεκριμένη πρακτική
Η Δανία ανοίγει τον δρόμο για υπεύθυνες λύσεις AI στην Ευρώπη
Επιχειρήσεις και δημόσιοι οργανισμοί της Δανίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταγράψουν τις κατευθυντήριες γραμμές που θα επιταχύνουν την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act)