![Τεχνητή νοημοσύνη: Η χρήση της από επιχειρήσεις ίσως αυξήσει τον κίνδυνο απολύσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/texniti-noimosi.jpg)
Ανησυχητικές εξελίξεις δρομολογεί η ταχύτατη εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς στις ολοένα και περισσότερες σχεδιαζόμενες χρήσεις της τώρα συγκαταλέγεται ακόμα και ο… σχεδιασμός απολύσεων εργαζομένων.
Chat GPT: Ομοβροντία προειδοποιήσεων για τους κινδύνους από την ανεξέλεγκτη τεχνητή νοημοσύνη
Σύμφωνα με το Bloomberg, το chatGPT είναι ήδη σε θέση να δημιουργήσει ένα γενικό υπόμνημα απολύσεων, ενώ η Microsoft σχεδιάζει να συμπεριλάβει στο Excel σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως βοήθημα στον οικονομικό προγραμματισμό.
Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, η γαλλική startup Pigment SAS δοκιμάζει ένα εργαλείο δημιουργικού ΑΙ ειδικά για τους επικεφαλής των οικονομικών τμημάτων επιχειρήσεων.
Το Pigment AI
Το προϊόν, που ονομάζεται Pigment AI, βασίζεται στο λογισμικό OpenAI. Τοποθετεί ένα chatbot μέσα σε λογιστικά φύλλα και πίνακες που χρησιμοποιούνται για την κατάρτιση οικονομικών σχεδίων. Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί για να αναλύει τα δεδομένα μιας εταιρείας και να δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως «τι θα γίνει αν λανσάρουμε το νέο μας προϊόν τρεις μήνες νωρίτερα» ή «τι κάνω για να διπλασιάσω τα έσοδά μου το επόμενο έτος».
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/1509353852964_texniti_noimosini-H793-768x446-1.jpg)
Ο συν-διευθύνων σύμβουλος της Pigment περιέγραψε τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος ΑΙ ως «αφαίρεση του αδιάφορου μέρους της εργασίας».
Μόνο που οι προτάσεις που θα μπορούσε να παρουσιάσει η εν λόγω πλατφόρμα μόνο αδιάφορες δεν είναι για τους εργαζόμενους. Και αυτό γιατί, όπως επισημαίνει το Bloomberg, σε πολλές δυνητικές ερωτήσεις η απάντηση θα ήταν: Κάντε απολύσεις.
Τι άλλο θα μπορούσε, για παράδειγμα, να απαντήσει η ΤΝ στην ερώτηση «γιατί το τρέχον προβλεπόμενο κόστος των ανθρώπων μας είναι υψηλότερο από το εγκεκριμένο σχέδιο του 2023;»
Κίνδυνοι και αντιστάσεις
Εκτός από το να… προτείνει απολύσεις, βέβαια, η τεχνητή νοημοσύνη πλήττει και με άλλον τρόπο τους εργαζόμενους: Εξαφανίζει θέσεις εργασίας – είναι ενδεικτικό ότι ο CEO της IBM εκτίμησε ότι το 30% των λειτουργιών back-office θα εξαφανιστεί σε πέντε χρόνια, με την εταιρεία του να σταματά τις προσλήψεις σε τέτοιες θέσεις.
Υπάρχει πάντως και ο αντίλογος: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προτείνει σκληρά μέτρα όπως απολύσεις – προφανώς χωρίς ενσυναίσθηση και συνυπολογισμό παράπλευρων επιπτώσεων. Δεν μπορεί όμως να τις υλοποιήσει. Η υλοποίηση τέτοιου είδους αποφάσεων θα εξακολουθήσει να βρίσκεται στα χέρια των ανθρώπων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![InvestAI: Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
![Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Xristos-Papadopoulos-WITSIDE_image-1-600x494.jpeg)
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
![NXP: Με 307 εκατ. δολ. αποκτά την Kinara, που αναπτύσσει τεχνολογία νευρωνικών μονάδων επεξεργασίας (NPUs)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Eindhoven-Netherlands-600x338.jpg)
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
![Μασκ: Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολάρια για την OpenAI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/mask-1-600x400.jpg)
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
![Εμανουέλ Μακρόν: Αγοράστε γαλλική και ευρωπαϊκή τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/MAKRO-600x400.jpeg)
Μακρόν: Αγοράστε γαλλική και ευρωπαϊκή τεχνητή νοημοσύνη
Χρειάζεται «οικονομικός πατριωτισμός» κατά τον πρόεδρο της Γαλλίας, που θα επενδύσει 109 δισ. ευρώ στην ΑΙ
![Oumi: Οι Έλληνες που θέλουν να φτιάξουν το αντίπαλο δέος της DeepSeek](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_oumi_greek_team-600x352.png)
Οι Έλληνες που θέλουν να φτιάξουν το αντίπαλο δέος της DeepSeek - Τι είναι το OumiAI
H Oumi αποσκοπεί στο να γίνει η πρώτη πραγματικά ανοιχτή πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης - Τι λέει ο Έλληνας CEO στο Ot.gr
![Μασκ: Γιατί το δικό του AΙ τον θεωρεί κακό άνθρωπο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Grok-600x364.png)
Πως κρίνει τον Ίλον Μασκ η ίδια του η δημιουργία
Το Grok AI που αναπτύχθηκε από την εταιρεία xAI του Ίλον Μασκ φαίνεται να έχει μερικά προβλήματα με τον δημιουργό του
![Επενδύσεις 109 δισ. ευρώ στην Τεχνητή Νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/Macron2-2-600x375.jpg)
Μακρόν: Επενδύσεις 109 δισ. ευρώ στην AI
«Αυτό είναι το αντίστοιχο για τη Γαλλία με αυτό που ανακοίνωσαν οι ΗΠΑ με το "Stargate"", δήλωσε ο Μακρόν, παραμονές της διεθνούς Συνόδου Κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη που ξεκινά αύριο στο Παρίσι
![Google: Επεξεργάζεται ξανά διαφήμιση του Super Bowl μετά από «τυρογκάφα» της AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Gemini-600x319.png)
Η καινούργια γκάφα ΑΙ της Google έχει να κάνει με τυρί
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Google αναγκάζεται να απολογηθεί για τα σφάλματα εργαλείων της τεχνητής νοημοσύνης
![Αυτόνομα αυτοκίνητα: Μπορούν να μας σώσουν από τον εαυτό μας;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/zeekr-sea-m-waymo-2022-01-min-888x444-600x299.jpg)
Μπορούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα να μας σώσουν από τον εαυτό μας;
Οι κατασκευαστές που υπόσχονται μεγαλύτερη ασφάλεια έχουν ένα πρόβλημα: οι άνθρωποι οδηγοί θέτουν πολύ ψηλά τον πήχη