Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη ποικίλλει, ανάλογα με τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι πάροχοι ενέργειας, την υποδομή φόρτισης, το κόστος ενέργειας και τους φόρους.
Μία μελέτη που χρησιμοποίησε δεδομένα από το 2019 και το 2020 ως προς το κόστος της υποδομής ηλεκτρικής ενέργειας και φόρτισης και που δημοσιεύτηκε από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας το 2022, δείχνει μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές χρέωσης. Διαπίστωσε ότι ο μέσος όρος του κόστους φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 50% υψηλότερο στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Δανία και το Βέλγιο. Η μελέτη έδειξε ότι το κόστος είναι 0,315 Euro/kWh για χρήστη Wallbox, όταν είναι μόλις 0,170 Euro/kWh για χρήστες απλής πρίζας στο σπίτι. Η Ρουμανία είναι η φθηνότερη χώρα με 0,317 Euro/kWh και η Ελβετία είναι η πιο ακριβή με 0,489 Euro/kWh.
Οι τιμές για φόρτιση στο σπίτι (κατά μέσο όρο kWh) το 2019 ήταν στην Ολλανδία 0,22 Euro, στο Βέλγιο 0,28 Euro, στην Γερμανία 0,30 Euro, στην Γαλλία 0,15 Euro, στην Μ. Βρετανία 0,17 Euro, ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης ήταν Ευρώπη 0,22 Euro. Το 2022, η τιμή για την εγκατάσταση ενός φορτιστή στο σπίτι κυμαινόταν μεταξύ 670 και 1.600 ευρώ, ενώ το 64% των οδηγών φορτίζουν τακτικά στο σπίτι τους το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ηλεκτρικά οχήματα: «Πόλεμος» εκπτώσεων για τα SUV εντός κι εκτός Κίνας
Άλλη μελέτη
Μια άλλη μελέτη της Drive Electric, που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2023, χρησιμοποίησε τα πιο πρόσφατα δεδομένα από το 2021 και το 2022 για να αποκαλύψει τις τιμές χρέωσης στην Ευρώπη. Οι πέντε κορυφαίες χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών σε ένα χρόνο είναι η Εσθονία 0,71 Euro (+146,6%), η Πολωνία 0,36 Euro (+125,7%), η Σουηδία 0,61 Euro (+87,3%), η Σλοβακία 0,42 Euro (+81,2), η Λιθουανία 0,69 Euro (+73,7%).
Η μελέτη, η οποία περιελάμβανε 30 ευρωπαϊκές χώρες, δείχνει ότι ενώ οι αυξήσεις των τιμών παρέμειναν σχετικά χαμηλότερες, το κόστος χρέωσης στη Δανία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, την Ισπανία και την Αυστρία παρέμεινε υψηλό. Έτσι το κόστος στην Δανία ήταν 1,03 Euro (+27,8%), στην Γερμανία 0,98 Euro (+31,7%), στο Βέλγιο 0,91 Euro (+61,9%), στην Ισπανία 0,72 Euro (+56,0%), στην Ολλανδία 0,72 Euro (+10,1%), στην Μ. Βρετανία 0,71 Euro (+22,9%), στην Αυστρία 0,69 Euro (+52,5%) και στην Ιταλία 0,68 Euro (+46,8%).
Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις σε τιμές χρέωσης είναι η Νορβηγία 0,29 Euro, η Κροατία 0,31 Euro, η Γαλλία 0,41 Euro, η Ρουμανία 0,42 Euro, η Ελβετία 0,49 Euro και η Φινλανδία 0,49 Euro.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πρωτοφανή τα φετινά ρεκόρ ζέστης
Διαψεύστηκαν οι εκτιμήσεις των κλιματολόγων
Επενδύσεις 426 δισ. για την ενεργειακή μετάβαση - Οι στόχοι για μηδενικό άνθρακα
Τι προβλέπει το νέο Εθνικό Σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση - Οι ωριμότερες και φθηνότερες παρεμβάσεις
Η Σικελία στο έλεος της ξηρασίας - Δυσοίωνες προβλέψεις για τις καλλιέργειες
Η Σικελία πλήττεται από ακραίες συνθήκες ξηρασίας – πολλά χωράφια και λίμνες σε όλο το νησί έχουν ξεραθεί
Γιατί η Ισπανία επενδύει μαζικά σε μονάδες αφαλάτωσης νερού
Η ξηρασία στην Ισπανία αλλάζει τα δεδομένα στην οικονομία - Οι μεγάλες προκλήσεις που φέρνει η λειψυδρία
Φρενάρει η ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ, αλλά «πετάει» στην Κίνα - Εκτοξεύονται οι πωλήσεις της BYD
Η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ δυνατή στην Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει το 66% των πωλήσεων ηλεκτρικών παγκοσμίως
Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια το νέο «Εξοικονομώ» - Τι προβλέπει
Το νέο Εξοικονομώ προβλέπει μοριοδότηση για ΑμεΑ, πολύτεκνες οικογένειες και σύστημα με τις βαθμοημέρες που εφαρμόζεται για το επίδομα θέρμανσης
Λειψυδρία: Επτά νησιά στο μικροσκόπιο των επιστημόνων
Η εξερεύνηση και οι προτάσεις για οικοϋδρολογικές λύσεις
Το κολοσσιαίο αποτύπωμα άνθρακα της Τέιλορ Σουίφτ
Η εκτεταμένη χρήση ιδιωτικού τζετ της Τέιλορ Σουίφτ είχε ως αποτέλεσμα να παραχθούν περίπου 8.000 τόνοι εκπομπών CO2
Πως ο Τραμπ εγκατέλειψε την αδιάλλακτη στάση του για την ηλεκτροκίνηση
Η δημόσια υποστήριξη του Ίλον Μασκ αλλάζει τη ρητορική αλλά επηρεάζει και τις θέσεις του υποψήφιου προέδρου
ΔΕΗ: Πώς χτίζει το «πράσινο» χαρτοφυλάκιο των 8,9 GW για το 2026
Ποια είναι τα έργα που αναπτύσσει σε Ελλάδα και Ρουμανία - Η πορεία της επιχείρησης προς την «πράσινη» μετάβαση