Το …πράσινο φως για το «mega project» του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Ελαιώνα έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Ειδικότερα, οι περιβαλλοντικοί όροι για την υλοποίηση και λειτουργία του εγκρίθηκαν από την Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ), «σβήνοντας» μια από τις εκκρεμότητες για την υλοποίηση του πολυαναμενόμενου έργου το οποίο περιλαμβάνεται στο μεγάλο σχέδιο ανανέωσης της περιοχής του Ελαιώνα, μαζί με το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό στο πλαίσιο της Διπλής Ανάπλασης.
Έτσι, πλέον ανοίγει ο δρόμος ώστε να προσδιοριστεί εάν το έργο, προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ ή ως παραχώρηση και να προκηρυχτεί, μετά τις εκλογές, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου σταθμού ώστε έως το τέλος του έτους να ανακηρυχτεί ο ανάδοχος.
Ανάπτυξη εμπορικών κέντρων στο Ελληνικό με κεφάλαια από την ΑΜΚ της LAMDA
Ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων προβλέπεται να κατασκευαστεί σε έκταση 66,4 στρεμμάτων, εντός του Δήμου Αιγάλεω, σε περιοχή που περικλείεται από τον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας (Λεωφόρος Κηφισού), την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγίας Άννης και Πιερίας. Πρόκειται να αντικαταστήσει τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού) και θα αποτελέσει τερματικό σταθμό και κόμβο μετεπιβίβασης καθώς θα εξυπηρετεί τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών.
Το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα κατασκευασθεί επί της έκτασης του υφιστάμενου αμαξοστασίου της Αττικό Μετρό και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 40.000 επιβάτες ημερησίως, ήτοι περί τα 15.000.000 επιβάτες ετησίως. Οι νέες κατασκευές θα οικοδομηθούν στο μεγαλύτερο τμήμα τους ως καθ’ ύψος προσθήκη στην προϋπάρχουσα κατασκευή του αμαξοστασίου και της επέκτασής του.
Εκτός από τις αίθουσες Αφίξεων – Αναχωρήσεων επιβατών, περιοχή εκδοτηρίων και διακίνησης αποσκευών, ο σχεδιασμός προβλέπει ξενοδοχείο δυναμικότητας 90 κλινών, χώρους στάθμευσης μακράς διάρκειας, αλλά και πάρκινγκ …εξπρές, χώρους για την ανάπαυση των οδηγών, εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο και άλλες χρήσεις γραφείων, εμπορικές κλπ.
Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, στον τελικό σχεδιασμό του έργου θα πρέπει να ενσωματωθούν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων και ταξί σε επαρκή αριθμό καθώς και θέσεις στάσης και στάθμευσης ηλεκτρικών ΙΧ οχημάτων με ταχυφορτιστές.
Κατά παρέκκλιση στα 27,80 μέτρα το ξενοδοχείο
Ειδικά όσον αφορά στο ξενοδοχείο, έπειτα από έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ), προβλέπεται παρέκκλιση ύψους πέραν του μέγιστου επιτρεπόμενου για την περιοχή (19 μέτρα) και θα μπορεί να αναπτυχθεί έως τα 27,80 μέτρα. Επίσης, προβλέπεται αύξηση και στον συντελεστή όγκου του κτιρίου που θα φιλοξενεί το ξενοδοχείο και τους χώρους στάθμευσης, από 5,5 σε 6,4, λόγω της ιδιαίτερης λειτουργίας του κτιρίου.
Εντός των βασικών στόχων του σχεδιασμού είναι επίσης η επίτευξη χαρακτήρα «Κτιρίου σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης» (nearly Zero Energy Building – nZEB). Επιπλέον, καθώς το έργο γειτνιάζει με τον Κηφισό, ο σταθμός προβλέπεται να κατασκευαστεί με τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ώστε το σύνολο των εγκαταστάσεων και των υποδομών να είναι ανθεκτικά σε έντονες βροχοπτώσεις και σε τοπικά πλημμυρικά φαινόμενα. Ο σχεδιασμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειας δεξαμενής αντιπλημμυρικής προστασίας και συγκέντρωσης ομβρίων υδάτων.
Υποχρεωτική ανακύκλωση και προστασία αρχαιοτήτων
Κατά τη λειτουργία του, ο νέος σταθμός θα πρέπει να τηρεί τις υποχρεώσεις διαλογής σκουπιδιών στην πηγή των τεσσάρων ρευμάτων (γυαλί, πλαστικό, μέταλλα, χαρτί), των υλικών συσκευασίας, των βιοαποβλήτων (υπολείμματα τροφίμων και απόβλητα εργασιών πρασίνου) και άλλων ρευμάτων ανακύκλωσης. Επίσης, ο φορέας του έργου οφείλει να εκπονήσει κατάλληλο πρόγραμμα περιβαλλοντικής παρακολούθησης και να συντονίζει την εφαρμογή του, ώστε να παρακολουθείται η εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων που αφορούν στην κατασκευή και στη λειτουργία του.
Πέρα από την περιβαλλοντική προστασία, η ΑΕΠΟ προβλέπει και όρους για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Έτσι, ορίζει ότι πρέπει να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή οποιασδήποτε αλλοίωσης ή δυσμενούς επίδρασης στο χαρακτηρισμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού μνημείο επί της οδού Αγίας Άννης 30 της Εταιρείας Τεχνητής Μετάξης «ΕΤΜΑ». Γι΄ αυτό οι τελικές αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου ή άλλες επιμέρους μελέτες θα υποβάλλονται προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου.
Επίσης, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να απομακρυνθεί ο χώρος στάθμευσης που προβλέπει ο σχεδιασμός στην οδό Αγίου Παντελεήμονος σε ικανή απόσταση από το μεταβυζαντινό ναΰδριο του Αγίου Παντελεήμονα, ώστε να μην θιγεί ο περιβάλλων χώρος του μνημείου.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024