Το …πράσινο φως για το «mega project» του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Ελαιώνα έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Ειδικότερα, οι περιβαλλοντικοί όροι για την υλοποίηση και λειτουργία του εγκρίθηκαν από την Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ), «σβήνοντας» μια από τις εκκρεμότητες για την υλοποίηση του πολυαναμενόμενου έργου το οποίο περιλαμβάνεται στο μεγάλο σχέδιο ανανέωσης της περιοχής του Ελαιώνα, μαζί με το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό στο πλαίσιο της Διπλής Ανάπλασης.
Έτσι, πλέον ανοίγει ο δρόμος ώστε να προσδιοριστεί εάν το έργο, προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ ή ως παραχώρηση και να προκηρυχτεί, μετά τις εκλογές, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου σταθμού ώστε έως το τέλος του έτους να ανακηρυχτεί ο ανάδοχος.
Ανάπτυξη εμπορικών κέντρων στο Ελληνικό με κεφάλαια από την ΑΜΚ της LAMDA
Ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων προβλέπεται να κατασκευαστεί σε έκταση 66,4 στρεμμάτων, εντός του Δήμου Αιγάλεω, σε περιοχή που περικλείεται από τον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας (Λεωφόρος Κηφισού), την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγίας Άννης και Πιερίας. Πρόκειται να αντικαταστήσει τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού) και θα αποτελέσει τερματικό σταθμό και κόμβο μετεπιβίβασης καθώς θα εξυπηρετεί τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών.
Το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα κατασκευασθεί επί της έκτασης του υφιστάμενου αμαξοστασίου της Αττικό Μετρό και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 40.000 επιβάτες ημερησίως, ήτοι περί τα 15.000.000 επιβάτες ετησίως. Οι νέες κατασκευές θα οικοδομηθούν στο μεγαλύτερο τμήμα τους ως καθ’ ύψος προσθήκη στην προϋπάρχουσα κατασκευή του αμαξοστασίου και της επέκτασής του.
Εκτός από τις αίθουσες Αφίξεων – Αναχωρήσεων επιβατών, περιοχή εκδοτηρίων και διακίνησης αποσκευών, ο σχεδιασμός προβλέπει ξενοδοχείο δυναμικότητας 90 κλινών, χώρους στάθμευσης μακράς διάρκειας, αλλά και πάρκινγκ …εξπρές, χώρους για την ανάπαυση των οδηγών, εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο και άλλες χρήσεις γραφείων, εμπορικές κλπ.
Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, στον τελικό σχεδιασμό του έργου θα πρέπει να ενσωματωθούν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων και ταξί σε επαρκή αριθμό καθώς και θέσεις στάσης και στάθμευσης ηλεκτρικών ΙΧ οχημάτων με ταχυφορτιστές.
Κατά παρέκκλιση στα 27,80 μέτρα το ξενοδοχείο
Ειδικά όσον αφορά στο ξενοδοχείο, έπειτα από έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ), προβλέπεται παρέκκλιση ύψους πέραν του μέγιστου επιτρεπόμενου για την περιοχή (19 μέτρα) και θα μπορεί να αναπτυχθεί έως τα 27,80 μέτρα. Επίσης, προβλέπεται αύξηση και στον συντελεστή όγκου του κτιρίου που θα φιλοξενεί το ξενοδοχείο και τους χώρους στάθμευσης, από 5,5 σε 6,4, λόγω της ιδιαίτερης λειτουργίας του κτιρίου.
Εντός των βασικών στόχων του σχεδιασμού είναι επίσης η επίτευξη χαρακτήρα «Κτιρίου σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης» (nearly Zero Energy Building – nZEB). Επιπλέον, καθώς το έργο γειτνιάζει με τον Κηφισό, ο σταθμός προβλέπεται να κατασκευαστεί με τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ώστε το σύνολο των εγκαταστάσεων και των υποδομών να είναι ανθεκτικά σε έντονες βροχοπτώσεις και σε τοπικά πλημμυρικά φαινόμενα. Ο σχεδιασμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειας δεξαμενής αντιπλημμυρικής προστασίας και συγκέντρωσης ομβρίων υδάτων.
Υποχρεωτική ανακύκλωση και προστασία αρχαιοτήτων
Κατά τη λειτουργία του, ο νέος σταθμός θα πρέπει να τηρεί τις υποχρεώσεις διαλογής σκουπιδιών στην πηγή των τεσσάρων ρευμάτων (γυαλί, πλαστικό, μέταλλα, χαρτί), των υλικών συσκευασίας, των βιοαποβλήτων (υπολείμματα τροφίμων και απόβλητα εργασιών πρασίνου) και άλλων ρευμάτων ανακύκλωσης. Επίσης, ο φορέας του έργου οφείλει να εκπονήσει κατάλληλο πρόγραμμα περιβαλλοντικής παρακολούθησης και να συντονίζει την εφαρμογή του, ώστε να παρακολουθείται η εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων που αφορούν στην κατασκευή και στη λειτουργία του.
Πέρα από την περιβαλλοντική προστασία, η ΑΕΠΟ προβλέπει και όρους για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Έτσι, ορίζει ότι πρέπει να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή οποιασδήποτε αλλοίωσης ή δυσμενούς επίδρασης στο χαρακτηρισμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού μνημείο επί της οδού Αγίας Άννης 30 της Εταιρείας Τεχνητής Μετάξης «ΕΤΜΑ». Γι΄ αυτό οι τελικές αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου ή άλλες επιμέρους μελέτες θα υποβάλλονται προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου.
Επίσης, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να απομακρυνθεί ο χώρος στάθμευσης που προβλέπει ο σχεδιασμός στην οδό Αγίου Παντελεήμονος σε ικανή απόσταση από το μεταβυζαντινό ναΰδριο του Αγίου Παντελεήμονα, ώστε να μην θιγεί ο περιβάλλων χώρος του μνημείου.
Latest News
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης