
Το …πράσινο φως για το «mega project» του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Ελαιώνα έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Ειδικότερα, οι περιβαλλοντικοί όροι για την υλοποίηση και λειτουργία του εγκρίθηκαν από την Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ), «σβήνοντας» μια από τις εκκρεμότητες για την υλοποίηση του πολυαναμενόμενου έργου το οποίο περιλαμβάνεται στο μεγάλο σχέδιο ανανέωσης της περιοχής του Ελαιώνα, μαζί με το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό στο πλαίσιο της Διπλής Ανάπλασης.
Έτσι, πλέον ανοίγει ο δρόμος ώστε να προσδιοριστεί εάν το έργο, προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ ή ως παραχώρηση και να προκηρυχτεί, μετά τις εκλογές, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου σταθμού ώστε έως το τέλος του έτους να ανακηρυχτεί ο ανάδοχος.
Ανάπτυξη εμπορικών κέντρων στο Ελληνικό με κεφάλαια από την ΑΜΚ της LAMDA
Ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων προβλέπεται να κατασκευαστεί σε έκταση 66,4 στρεμμάτων, εντός του Δήμου Αιγάλεω, σε περιοχή που περικλείεται από τον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας (Λεωφόρος Κηφισού), την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγίας Άννης και Πιερίας. Πρόκειται να αντικαταστήσει τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού) και θα αποτελέσει τερματικό σταθμό και κόμβο μετεπιβίβασης καθώς θα εξυπηρετεί τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών.
Το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα κατασκευασθεί επί της έκτασης του υφιστάμενου αμαξοστασίου της Αττικό Μετρό και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 40.000 επιβάτες ημερησίως, ήτοι περί τα 15.000.000 επιβάτες ετησίως. Οι νέες κατασκευές θα οικοδομηθούν στο μεγαλύτερο τμήμα τους ως καθ’ ύψος προσθήκη στην προϋπάρχουσα κατασκευή του αμαξοστασίου και της επέκτασής του.
Εκτός από τις αίθουσες Αφίξεων – Αναχωρήσεων επιβατών, περιοχή εκδοτηρίων και διακίνησης αποσκευών, ο σχεδιασμός προβλέπει ξενοδοχείο δυναμικότητας 90 κλινών, χώρους στάθμευσης μακράς διάρκειας, αλλά και πάρκινγκ …εξπρές, χώρους για την ανάπαυση των οδηγών, εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο και άλλες χρήσεις γραφείων, εμπορικές κλπ.
Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, στον τελικό σχεδιασμό του έργου θα πρέπει να ενσωματωθούν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων και ταξί σε επαρκή αριθμό καθώς και θέσεις στάσης και στάθμευσης ηλεκτρικών ΙΧ οχημάτων με ταχυφορτιστές.
Κατά παρέκκλιση στα 27,80 μέτρα το ξενοδοχείο
Ειδικά όσον αφορά στο ξενοδοχείο, έπειτα από έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ), προβλέπεται παρέκκλιση ύψους πέραν του μέγιστου επιτρεπόμενου για την περιοχή (19 μέτρα) και θα μπορεί να αναπτυχθεί έως τα 27,80 μέτρα. Επίσης, προβλέπεται αύξηση και στον συντελεστή όγκου του κτιρίου που θα φιλοξενεί το ξενοδοχείο και τους χώρους στάθμευσης, από 5,5 σε 6,4, λόγω της ιδιαίτερης λειτουργίας του κτιρίου.
Εντός των βασικών στόχων του σχεδιασμού είναι επίσης η επίτευξη χαρακτήρα «Κτιρίου σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης» (nearly Zero Energy Building – nZEB). Επιπλέον, καθώς το έργο γειτνιάζει με τον Κηφισό, ο σταθμός προβλέπεται να κατασκευαστεί με τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ώστε το σύνολο των εγκαταστάσεων και των υποδομών να είναι ανθεκτικά σε έντονες βροχοπτώσεις και σε τοπικά πλημμυρικά φαινόμενα. Ο σχεδιασμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειας δεξαμενής αντιπλημμυρικής προστασίας και συγκέντρωσης ομβρίων υδάτων.
Υποχρεωτική ανακύκλωση και προστασία αρχαιοτήτων
Κατά τη λειτουργία του, ο νέος σταθμός θα πρέπει να τηρεί τις υποχρεώσεις διαλογής σκουπιδιών στην πηγή των τεσσάρων ρευμάτων (γυαλί, πλαστικό, μέταλλα, χαρτί), των υλικών συσκευασίας, των βιοαποβλήτων (υπολείμματα τροφίμων και απόβλητα εργασιών πρασίνου) και άλλων ρευμάτων ανακύκλωσης. Επίσης, ο φορέας του έργου οφείλει να εκπονήσει κατάλληλο πρόγραμμα περιβαλλοντικής παρακολούθησης και να συντονίζει την εφαρμογή του, ώστε να παρακολουθείται η εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων που αφορούν στην κατασκευή και στη λειτουργία του.
Πέρα από την περιβαλλοντική προστασία, η ΑΕΠΟ προβλέπει και όρους για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Έτσι, ορίζει ότι πρέπει να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή οποιασδήποτε αλλοίωσης ή δυσμενούς επίδρασης στο χαρακτηρισμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού μνημείο επί της οδού Αγίας Άννης 30 της Εταιρείας Τεχνητής Μετάξης «ΕΤΜΑ». Γι΄ αυτό οι τελικές αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου ή άλλες επιμέρους μελέτες θα υποβάλλονται προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου.
Επίσης, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να απομακρυνθεί ο χώρος στάθμευσης που προβλέπει ο σχεδιασμός στην οδό Αγίου Παντελεήμονος σε ικανή απόσταση από το μεταβυζαντινό ναΰδριο του Αγίου Παντελεήμονα, ώστε να μην θιγεί ο περιβάλλων χώρος του μνημείου.


Latest News

Όμιλος ΑΒΑΞ: Στο φως οι σταθμοί «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσιάζει, μέσα από λήψεις με drone, πλάνα με τις εργασίες εκσκαφής για τους δύο σταθμούς στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας

Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών

«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ

Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων

Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ

Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ