Την αποχώρησή της από την πρωτοβουλία της Κίνας «Μία ζώνη και ένας δρόμος» (Belt and Road) εξετάζει η ιταλική κυβέρνηση. Αυτό διεμήνυσε η ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι στη διάρκεια της συνάντησής της με τον πρόεδρο της Βουλής των ΗΠΑ Κέβιν Μακ Κάρθι στη Ρώμη την προηγούμενη εβδομάδα.
Κίνα: Δάνεισε 240 δισ. δολάρια σε 13 χρόνια για τη διάσωση του «δρόμου του μεταξιού»
Αυτό αναφέρει το Bloomberg, επικαλούμενο πηγές που ήταν παρούσες στη συνάντηση.
Η Ιταλία υπέγραψε την πρωτοβουλία για τις υποδομές το 2019, υπό την πρωθυπουργία του Τζουζέπε Κόντε, καθιστώντας την τη μόνη χώρα της G7 συμμετείχε σε αυτήν. Η συμμετοχή θα ανανεωθεί αυτόματα το 2024, εάν η Ρώμη δεν ζητήσει την αποχώρησή της.
Η Ιταλία, όπως και το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, βρίσκεται μεταξύ σφύρας και άκμονος στο τοπίο της κλιμακούμενης έντασης Ουάσιγκτον – Πεκίνου, με φόντο τη στήριξη του δεύτερου στη Ρωσία. Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδιώκουν να έχουν οικονομικές σχέσεις με την Κίνα σε επίπεδο εμπορικών συναλλαγών και επενδύσεων, χωρίς, όμως, οικονομικούς εξαναγκασμούς.
Οι ΗΠΑ, όπως αναφέρει το Bloomberg, άσκησαν πιέσεις στη Ρώμη να λάβει δημόσια θέση για το θέμα και να αποχωρήσει από την πρωτοβουλία.
Οι διπλωματικοί σύμβουλοι της Μελόνι εξακολουθούν να συζητούν τις λεπτομέρειες και το χρονοδιάγραμμα μιας απόφασης, χωρίς να παραβλέπουν την πιθανότητα οικονομικών αντιποίνων από την Κίνα, και το πιθανότερο είναι ότι θα αποφύγουν να δημοσιοποιήσουν οτιδήποτε περισσότερο πριν από την έναρξη της συνόδου κορυφής της G-7 στη Χιροσίμα στις 19 Μαΐου.
Η απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης, αναφέρουν οι πηγές του Bloomberg, συνδέεται άμεσα με τη στάση της Μελόνι απέναντι στις κινεζικές επενδύσεις στην Ιταλία και ειδικότερα με την επικείμενη επιλογή για το αν θα χρησιμοποιήσει την εκτελεστική εξουσία για να περιορίσει την επιρροή της κινεζικής Sinochem Holdings Corp., του μεγαλύτερου μετόχου της εταιρείας κατασκευής ελαστικών Pirelli, απόφαση η οποία θα ληφθεί στα τέλη Μαΐου.
Ήδη από τον προηγούμενο μήνα, ξένα δημοσιεύματα ήθελαν ιταλούς αξιωματούχους να συζητούν μια σειρά επιλογών στο πλαίσιο συνομιλιών με επενδυτές της Pirelli σχετικά με την ιδιοκτησιακή δομή της εταιρείας.
Latest News
Air France: Αναστέλλει τις πτήσεις πάνω από την Ερυθρά Θάλασσα
«Η απόφαση ακολουθεί την παρατήρηση από πλήρωμα φωτεινού αντικειμένου σε μεγάλο ύψος στην ζώνη του Σουδάν», πρόσθεσε.
Οι ΗΠΑ αναμένουν ταχύτερη ανάκαμψη σε ταξίδια και τουρισμό
Τα ταξίδια θα ανακάμψουν συμβάλλοντας 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική οικονομία
Βρετανία: Ο αριθμός των χαμηλότερα αμειβόμενων συρρικνώθηκε δραματικά
Το μερίδιο των χαμηλόμισθων Βρετανών πέφτει στο χαμηλότερο σημείο από το 1997
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση