
Η Ferrari ήταν διστακτική στο θέμα της ηλεκτροκίνησης μέχρι που τελικά αποφάσισε να αναπτύξει ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, η ιταλική φίρμα φαίνεται ότι δεν θα υποχωρήσει σε μια άλλη τάση στον χώρο του αυτοκινήτου: τα αυτόνομα οχήματα.
Η δουλειά της εμβληματικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να σχεδιάζει σπορ αυτοκίνητα που οι άνθρωποι θέλουν να οδηγούν οι ίδιοι, έτσι η υιοθέτηση τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης θα ήταν αντίθετη με το πνεύμα της εταιρείας, σύμφωνα με τον CEO της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια.
Δεν μας νοιάζει η αυτόνομη οδήγηση
«Υπάρχουν τέσσερα είδη λογισμικού. Υπάρχει λογισμικό απόδοσης, υπάρχει λογισμικό άνεσης, υπάρχει λογισμικό ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και υπάρχει και αυτό της αυτόνομης οδήγησης», δήλωσε ο Βίνια στο Future of the Car Summit που διοργανώθηκε από τους Financial Times στο Λονδίνο την Τρίτη. «Το τελευταίο, δεν μας νοιάζει», κατέληξε.

Ferrari CEO Benedetto Vigna poses for a photograph as Ferrari unveils a new long term strategy, in Maranello, Italy, June 15, 2022. Picture taken June 15, 2022. REUTERS/Flavio Lo Scalzo
Όπως σημειώνει το Fortune δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της Ferrari δεσμεύεται στην μη αποδοχή της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, υποστηρίζοντας ότι το να επιτραπεί στα αυτοκίνητά τους να κατευθύνονται μόνα τους θα είναι αντίθετο με τον ίδιο τον σκοπό αγοράς ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας, καθώς οι περισσότεροι πελάτες που αγοράζουν μια Ferrari δεν σχεδιάζουν να οδηγεί κάποιος ή κάτι άλλο το αυτοκίνητό τους.
«Κανένας πελάτης δεν πρόκειται να ξοδέψει χρήματα για τον υπολογιστή στο αυτοκίνητο για να απολαύσει την οδήγηση», είπε ο Βίνια σε συνέντευξή του στο Bloomberg πέρυσι. «Η αξία του ανθρώπου, του ανθρώπου στο επίκεντρο, είναι θεμελιώδης».
Τα στελέχη της ιταλικής φίρμας ήδη από το 2016 είχαν αναγνωρίσει ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης δεν βρισκόταν στα σχέδιά τους. «Δεν θα υπάρχει αυτόνομη Ferrari στο άμεσο μέλλον», δήλωσε ο Νίκολα Μποάρι, τότε διευθυντής μάρκετινγκ προϊόντων της Ferrari, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Car. «Όταν οδηγείς μια Ferrari, θέλουμε να είσαι συγκεντρωμένος».
Στην περίπτωση της Ferrari, μιας εταιρείας που πραγματοποιεί εσωτερικά σχεδόν το σύνολο της παραγωγής της, τα στελέχη μπορεί να μην ήθελαν να αφιερώσουν πόρους για την ανάπτυξη τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης σε καμία περίπτωση, ανέφερε ο Βίνια στο συνέδριο των Financial Times.
Σύμφωνα με έκθεση της McKinsey του 2021, οι εταιρείες του κλάδου, από startup έως ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν επενδύσει στην αυτόνομη οδήγηση από το 2014 πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Παρόλα αυτά, λίγες είναι οι εταιρείες που έχουν να επιδείξουν σημαντικά αποτελέσματα των επενδύσεών τους, καθώς τα οχήματα της Tesla που είναι εξοπλισμένα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού έχουν κατηγορηθεί ότι έχουν προκαλέσει εκατοντάδες ατυχήματα.
Όπως σημειώνει το Fortune, παρά τις αποτυχίες πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση, ειδικά αυτές που ανήκουν σε μεγάλους ομίλους. Για παράδειγμα, η Volkswagen —μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως βάσει πωλήσεων που διαχειρίζεται brands όπως η Volkswagen, η Audi και η Porsche — ανακοίνωσε επένδυση 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κοινοπραξία με κινεζική εταιρεία αυτόνομης οδήγησης πέρυσι.
Ηλεκτροκίνηση, μια διαφορετική ιστορία
Παρά την αποστροφή της Ferrari για την αυτόνομη οδήγηση πιο ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για το ηλεκτρικό μέλλον της εταιρείας, τουλάχιστον σύμφωνα με τα λεγόμενα του Βίνια.
Πιο συγκεκριμένα, για τους ίδιους λόγους που η Ferrari αντιτάχθηκε στα αυτόνομα οχήματα, ήταν απρόθυμη να ανταλλάξει τους ισχυρούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για αθόρυβες μπαταρίες. Μάλιστα, το 2013, ο τότε πρόεδρος της εταιρείας Λούκα ντι Μοντετζέμελο ξεκαθάρισε ότι η Ferrari «δεν θα κατασκεύαζε ποτέ ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όσο είμαι πρόεδρος», καθώς η εταιρεία προσπαθούσε να μείνει κοντά στις ρίζες της.
Ωστόσο, στη δεκαετία που μεσολάβησε από τότε υπήρξε μια πραγματική παλίρροια ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που προέρχονταν από μάρκες σπορ αυτοκινήτων, όπως η Porsche και η Maserati. Η Ferrari πλέον άλλαξε στάση και αναπτύσσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική.
Μάλιστα, η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε ότι πλέον στοχεύει να καταστεί ουδέτερη ως προς τις εκπομπές άνθρακα έως το 2030 σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής της, από την προμήθεια υλικών έως την κατασκευή. Η εταιρεία θα συνεχίσει να παράγει υβριδικά και οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αξιοποιώντας όμως οικολογικά καύσιμα κατασκευασμένα από δεσμευμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και καθαρά παραγόμενο υδρογόνο.
Σε μια έκθεση οικονομικών προοπτικών που παρουσιάστηκε πέρυσι, η Ferrari έθετε στόχο το 80% των πωλήσεών της να είναι υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής των FT αυτή την εβδομάδα, η Βίνια επανέλαβε ότι λόγω των νέων καυσίμων, το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας ήταν «πλήρως συμβατό» με τους στόχους της για ουδετερότητα άνθρακα.


Latest News

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας

Συνεργασία Schneider Electric-Dimand για πιο βιώσιμα και ενεργειακά αποδοτικά κτίρια
Μέχρι σήμερα, οι δύο εταιρείες έχουν συνεργαστεί, τόσο σε νέα κτίρια, όσο και σε ανακαινισμένες εμβληματικές δομές που αναβαθμίζουν το αστικό τοπίο της Αθήνας και του Πειραιά

Αυξημένη επιφυλακή για μπλακ άουτ στο ρεύμα – Ζητά περικοπές σε φωτοβολταϊκά ο ΑΔΜΗΕ
Κατάσταση αυξημένης επιφυλακής για το ηλεκτρικό ρεύμα κήρυξε ο ΑΔΜΗΕ – Γιατί ζητά να βγουν από την «πρίζα» φωτοβολταϊκά

Οι ευρωβουλευτές αποφάσισαν - Έρχονται μέτρα για την Καθαρή Ενέργεια στη βιομηχανία
Οι ενεργοβόρες βιομηχανίες, είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία της ΕΕ - Tα μέτρα για την μετάβαση στην καθαρή ενέργεια

Η Ιταλία τα γυρίζει στην... πράσινη συμφωνία - Ζητά αναστολή στη σκιά των δασμών Τραμπ
Τι είπε ο υπουργός Βιομηχανίας στην Ιταλία για την αναστολή της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας - Τι προβλέπει για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα

Κλιματική κρίση VS καπιταλισμός - Απειλούνται επενδύσεις, δάνεια, ασφαλιστικές εταιρείες
Οι ζημιές από ακραία καιρικά φαινόμενα για τη δεκαετία έως το 2023 έφθασαν τα 2 δισ. δολάρια - Συνολικά 400 δισ. δολάρια για το 2024