Η Ferrari ήταν διστακτική στο θέμα της ηλεκτροκίνησης μέχρι που τελικά αποφάσισε να αναπτύξει ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, η ιταλική φίρμα φαίνεται ότι δεν θα υποχωρήσει σε μια άλλη τάση στον χώρο του αυτοκινήτου: τα αυτόνομα οχήματα.
Η δουλειά της εμβληματικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να σχεδιάζει σπορ αυτοκίνητα που οι άνθρωποι θέλουν να οδηγούν οι ίδιοι, έτσι η υιοθέτηση τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης θα ήταν αντίθετη με το πνεύμα της εταιρείας, σύμφωνα με τον CEO της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια.
Δεν μας νοιάζει η αυτόνομη οδήγηση
«Υπάρχουν τέσσερα είδη λογισμικού. Υπάρχει λογισμικό απόδοσης, υπάρχει λογισμικό άνεσης, υπάρχει λογισμικό ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και υπάρχει και αυτό της αυτόνομης οδήγησης», δήλωσε ο Βίνια στο Future of the Car Summit που διοργανώθηκε από τους Financial Times στο Λονδίνο την Τρίτη. «Το τελευταίο, δεν μας νοιάζει», κατέληξε.
Όπως σημειώνει το Fortune δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της Ferrari δεσμεύεται στην μη αποδοχή της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, υποστηρίζοντας ότι το να επιτραπεί στα αυτοκίνητά τους να κατευθύνονται μόνα τους θα είναι αντίθετο με τον ίδιο τον σκοπό αγοράς ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας, καθώς οι περισσότεροι πελάτες που αγοράζουν μια Ferrari δεν σχεδιάζουν να οδηγεί κάποιος ή κάτι άλλο το αυτοκίνητό τους.
«Κανένας πελάτης δεν πρόκειται να ξοδέψει χρήματα για τον υπολογιστή στο αυτοκίνητο για να απολαύσει την οδήγηση», είπε ο Βίνια σε συνέντευξή του στο Bloomberg πέρυσι. «Η αξία του ανθρώπου, του ανθρώπου στο επίκεντρο, είναι θεμελιώδης».
Τα στελέχη της ιταλικής φίρμας ήδη από το 2016 είχαν αναγνωρίσει ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης δεν βρισκόταν στα σχέδιά τους. «Δεν θα υπάρχει αυτόνομη Ferrari στο άμεσο μέλλον», δήλωσε ο Νίκολα Μποάρι, τότε διευθυντής μάρκετινγκ προϊόντων της Ferrari, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Car. «Όταν οδηγείς μια Ferrari, θέλουμε να είσαι συγκεντρωμένος».
Στην περίπτωση της Ferrari, μιας εταιρείας που πραγματοποιεί εσωτερικά σχεδόν το σύνολο της παραγωγής της, τα στελέχη μπορεί να μην ήθελαν να αφιερώσουν πόρους για την ανάπτυξη τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης σε καμία περίπτωση, ανέφερε ο Βίνια στο συνέδριο των Financial Times.
Σύμφωνα με έκθεση της McKinsey του 2021, οι εταιρείες του κλάδου, από startup έως ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν επενδύσει στην αυτόνομη οδήγηση από το 2014 πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Παρόλα αυτά, λίγες είναι οι εταιρείες που έχουν να επιδείξουν σημαντικά αποτελέσματα των επενδύσεών τους, καθώς τα οχήματα της Tesla που είναι εξοπλισμένα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού έχουν κατηγορηθεί ότι έχουν προκαλέσει εκατοντάδες ατυχήματα.
Όπως σημειώνει το Fortune, παρά τις αποτυχίες πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση, ειδικά αυτές που ανήκουν σε μεγάλους ομίλους. Για παράδειγμα, η Volkswagen —μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως βάσει πωλήσεων που διαχειρίζεται brands όπως η Volkswagen, η Audi και η Porsche — ανακοίνωσε επένδυση 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κοινοπραξία με κινεζική εταιρεία αυτόνομης οδήγησης πέρυσι.
Ηλεκτροκίνηση, μια διαφορετική ιστορία
Παρά την αποστροφή της Ferrari για την αυτόνομη οδήγηση πιο ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για το ηλεκτρικό μέλλον της εταιρείας, τουλάχιστον σύμφωνα με τα λεγόμενα του Βίνια.
Πιο συγκεκριμένα, για τους ίδιους λόγους που η Ferrari αντιτάχθηκε στα αυτόνομα οχήματα, ήταν απρόθυμη να ανταλλάξει τους ισχυρούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για αθόρυβες μπαταρίες. Μάλιστα, το 2013, ο τότε πρόεδρος της εταιρείας Λούκα ντι Μοντετζέμελο ξεκαθάρισε ότι η Ferrari «δεν θα κατασκεύαζε ποτέ ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όσο είμαι πρόεδρος», καθώς η εταιρεία προσπαθούσε να μείνει κοντά στις ρίζες της.
Ωστόσο, στη δεκαετία που μεσολάβησε από τότε υπήρξε μια πραγματική παλίρροια ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που προέρχονταν από μάρκες σπορ αυτοκινήτων, όπως η Porsche και η Maserati. Η Ferrari πλέον άλλαξε στάση και αναπτύσσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική.
Μάλιστα, η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε ότι πλέον στοχεύει να καταστεί ουδέτερη ως προς τις εκπομπές άνθρακα έως το 2030 σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής της, από την προμήθεια υλικών έως την κατασκευή. Η εταιρεία θα συνεχίσει να παράγει υβριδικά και οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αξιοποιώντας όμως οικολογικά καύσιμα κατασκευασμένα από δεσμευμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και καθαρά παραγόμενο υδρογόνο.
Σε μια έκθεση οικονομικών προοπτικών που παρουσιάστηκε πέρυσι, η Ferrari έθετε στόχο το 80% των πωλήσεών της να είναι υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής των FT αυτή την εβδομάδα, η Βίνια επανέλαβε ότι λόγω των νέων καυσίμων, το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας ήταν «πλήρως συμβατό» με τους στόχους της για ουδετερότητα άνθρακα.
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων