Τους Κινέζους κάνουν οι μεγάλοι γαλλικοί όμιλοι επεξεργασίας και διανομής τροφίμων, που παρά την κάθετη πτώση που παρατηρείται εδώ και πολλές εβδομάδες στις τιμές αρκετών πρώτων υλών και βεβαίως στις τιμές των υδρογονανθράκων – και τη συνεπακόλουθη πτώση του μεταφορικού κόστους – δεν αναπροσαρμόζουν χαμηλότερα τις δικές τους τιμές και χρεώσεις.
«Ως εδώ και μη παρέκει», είναι το μήνυμα που τους στέλνει η γαλλική κυβέρνηση – που, σημειωτέον, έχει ακόμα τέσσερα χρόνια μπροστά της, οι κάλπες για τις επόμενες βουλευτικές εκλογές θα στηθούν το 2027. Οι τόνοι θα είναι ευλόγως ανεβασμένοι στις διαπραγματεύσεις που ξεκινούν σύντομα μεταξύ των βιομηχανικών παραγωγών και των μεγάλων διανομέων τροφίμων – των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ κυρίως. Διαπραγματεύσεις που θα καθορίσουν τις τιμές λιανικής των τροφίμων τις επόμενες εβδομάδες, ίσως και τους δύο πρώτους μήνες του καλοκαιριού.
Η Γαλλία επενδύει 6 δισ. ευρώ έως το 2027 στο ποδήλατο
Θα τους βγάλουν στη σέντρα
Η κυβέρνηση του Παρισιού εντοπίζει εν προκειμένω το πρόβλημα στο ότι οι μεγάλοι βιομηχανικοί όμιλοι παραγωγής και επεξεργασίας τροφίμων «κωφεύουν» και αγνοούν τις εξελίξεις στην αγορά. Τους καταλογίζεται ότι δεν σχεδιάζουν να ρίξουν τις τιμές τους παρά το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι τιμές ορισμένων γεωργικών πρώτων υλών που χρησιμοποιούν, των δημητριακών για παράδειγμα, υποχωρούν συστηματικά εδώ και αρκετές εβδομάδες.
«Οι μεγάλοι βιομηχανικοί όμιλοι έχουν το περιθώριο ελιγμών και την απαραίτητη ρευστότητα για να προχωρήσουν σε μειώσεις των τιμών», δήλωσε το πρωί της Τετάρτης στη γαλλική τηλεόραση η υπουργός Εμπορίου Ολιβιά Γκρεγκουάρ.
«Αν δεν συμβεί τίποτα τις επόμενες εβδομάδες, αν δεν δούμε ανταπόκριση στις εκκλήσεις μας που απηχούν τις προσδοκίες της γαλλικής κοινωνίας, θα καταφύγουμε στην πρακτική “name and shame”. Θα αναφέρουμε δημόσια τις επωνυμίες που αρνούνται να διαπραγματευτούν μια αναπροσαρμογή των τιμών προς τα κάτω. Και δεν είμαι σίγουρη ότι η αρνητική αυτή διαφήμιση θα ωφελήσει τις εταιρείες αυτές στο μέλλον», προειδοποίησε η γαλλίδα υπουργός.
13% φθηνότερο το καλάθι του νοικοκυριού
Σε αντίθεση με τους βιομηχανικούς παραγωγούς, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων λιανικής πώλησης των τροφίμων εν γένει «εκμεταλλεύονται τα περιθώρια μείωσης των τιμών που διαθέτουν», όπως είπε η Ολιβιά Γκρεγκουάρ. Η υπουργός συνεχάρη μάλιστα δημοσίως τον κλάδο της διανομής για την αντιπληθωριστική προσπάθεια που καταβάλλει από το Μάρτιο.
«Τις τελευταίες επτά εβδομάδες οι τιμές των 2.000 προϊόντων που περιλαμβάνει το αντιπληθωριστικό καλάθι έχουν υποχωρήσει κατά 13%», σύμφωνα με τη γαλλική Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταπολέμησης της Απάτης (DGCCRF). Η Γκρεγκουάρ αναφέρθηκε στο στοιχείο αυτό και παρατήρησε ότι η πρωτοβουλία αυτή της της γαλλικής κυβέρνησης «επέτρεψε να αυξηθεί η κατανάλωση σε έναν αριθμό φρέσκων προϊόντων, κυρίως στο κρέας». Οι Γάλλοι ονομάζουν «αντιπληθωριστικό καλάθι» το δικό μας «καλάθι του νοικοκυριού».
Η Γκρεγκουάρ και ο συνάδελφός της, υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ, επρόκειτο να συναντηθούν την Πέμπτη με εκπροσώπους των μεγάλων εταιρειών διανομής για να σχεδιάσουν από κοινού την αντιπληθωριστική πολιτική για το επόμενο τρίμηνο.
Και τα σχολικά στο καλάθι
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP), στις επαφές που θα έχουν οι γάλλοι υπουργοί θα ζητήσουν να μάθουν από τις διοικήσεις των σούπερ μάρκετ αν σχεδιάζουν να παρατείνουν το μέτρο του «αντιπληθωριστικού καλαθιού» έτσι ώστε να καλυφθεί ολόκληρη η περίοδος του καλοκαιριού.
«Ιδανικά η γαλλική κυβέρνηση επιθυμεί να παραταθεί το μέτρο έως τις 15 Σεπτεμβρίου και να καλύψει και τα προϊόντα που θα χρειαστούν οι μαθητές την επόμενη σχολική περίοδο, ώστε να αποφευχθεί μια εκτίναξη των τιμών στη χώρα μετά την επιστροφή από τις διακοπές», μεταδίδει χαρακτηριστικά το AFP.
Latest News
Ποιο διαβατήριο «ταξιδεύει» στους περισσότερους προορισμούς το 2025 - Η θέση της Ελλάδας
Πέρσι ισοβάθμισαν τα διαβατήρια 6 χωρών στην πρώτη θέση - Φέτος η πρωτιά είναι ξεκάθαρη
Εκτοξεύτηκε ο αριθμός των αστέγων στη Γερμανία - Διαψεύδει τους αριθμούς η κυβέρνηση
Το 2022, ο αριθμός των αστέγων στη Γερμανία δεν ξεπερνούσε τους 263.000 και τώρα έχει ξεπεράσει τις 500.000 ανθρώπους, αν και η κυβέρνηση θεωρεί ότι τα νούμερα αυτά είναι διογκωμένα.
Πόσο κοστίζει η Γροιλανδία
Ο Ντόναλντ Τραμπ επαναλαμβάνει την πρότασή του να αγοράσουν οι ΗΠΑ τη Γροιλανδία
Η Lufthansa σχεδιάζει 10.000 προσλήψεις και προχωρά στην εξαγορά της ITA
Η Lufthansa πρόκειται να προσλάβει εντός του 2025 περίπου 10.000 νέους υπαλλήλους, με τις περισσότερες από τις μισές θέσεις να αφορούν το εσωτερικό της Γερμανίας
Έμεινε μόνο στους επαίνους - Ο Μπλίνκεν για τις σχέσεις ΗΠΑ με Ιαπωνία
Οι παρατηρήσεις Μπλίνκεν ήρθαν αμέσως μετά την κίνηση του Μπάιντεν να απαγορεύσει στην ιαπωνική εταιρεία μια σημαντική επένδυση στις ΗΠΑ
Ο ιδιοκτήτης της Aston Villa σκέφτεται την «έξοδο» από τη Βρετανία λόγω φορολογίας
Ο Αιγύπτιος επιχειρηματίας Νασέφ Σαουρίρις φέρεται να εξετάζει τη μετεγκατάστασή του, ενώ το οικογενειακό του γραφείο NNS Group μεταφέρθηκε στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι
Oδοκαθαριστές με μεταπτυχιακό - Τι συμβαίνει στη Κίνα
Η Κίνα έχει εκατομμύρια αποφοίτους πανεπιστημίου κάθε χρόνο, αλλά, σε ορισμένους τομείς, απλώς δεν υπάρχουν αρκετές θέσεις εργασίας
Έρχεται νέα οικονομική ζώνη στην Ασία - Τι ετοιμάζουν Σιγκαπούρη και Μαλαισία
Τα δύο κράτη υπέγραψαν συμφωνία για να δημιουργήσουν την νέα οικονομική ζώνη και να προσελκύσουν επενδύσεις από ξένους κολοσσούς
Τα νέα αεροσκάφη «αποφεύγουν» τη συμφόρηση στα κεντρικά αεροδρόμια - Τι αλλάζει στις πτήσεις
Οι αεροπορικές εταιρείες εγκαινιάζουν δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων χρησιμοποιώντας μικρότερα αλλά πιο αποδοτικά αεροσκάφη - Το νέο μοντέλο
Έρχονται αυξήσεις τιμών κατά 20% το 2025, προβλέπουν ειδικοί - Ποια προϊόντα θα πληγούν
Το κόστος εισαγωγών στο διεθνές εμπόριο αυξάνεται τους τελευταίους μήνες - Νέες προκλήσεις για διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων