Η ηλεκτροκίνηση μετά το 2035 θα αποτελεί τη «βασική οδό» της αυτοκίνησης καθώς όλα τα αυτοκίνητα που θα βγαίνουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα είναι ηλεκτρικά ή οχήματα με συνθετικά καύσιμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη έχουν πάρει τις αποφάσεις τους και πολύ σύντομα στοχεύουν να εγκαταλείψουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πολλές μάλιστα έχουν αποφασίσει να περάσουν στη νέα εποχή της αυτοκίνησης πολύ νωρίτερα από το 2035, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να μειώσουν τα έξοδα και το επιπλέον κόστος στα μοντέλα τους που τα τελευταία χρόνια ακριβαίνουν συνεχώς. ‘Αλλωστε τα νέα πρότυπα ρύπων Euro7 δεσμεύουν μεγάλα ποσά τα οποία πρέπει να επενδυθούν σε νέα τεχνολογία. Έτσι ο οδικός χάρτης για τις σημαντικότερες κατασκευάστριες εταιρείες που αποφάσισαν την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση είναι:
Γουόρεν Μπάφετ: Πουλά μετοχές της BYD – Φόβοι για την πορεία της ηλεκτροκίνησης
Audi: Όλα τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από το 2026 θα είναι ηλεκτρικά και ο κατασκευαστής θα βγάζει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030.
BMW: Το γκρουπ σχεδιάζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV και PHEV) να αντιπροσωπεύουν το 30% των πωλήσεών του το 2025 και τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων από το 2030.
Ford: Τα επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι 100% ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και αναμένει ότι τα 2/3 των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά έως το 2030.
Όμιλος Hyundai: Η Kia και η Hyundai στοχεύουν να είναι 100% ηλεκτρικές εταιρείες στην Ευρώπη έως το 2035.
Jaguar Land Rover: Θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα από το 2025. Για τον σκοπό αυτό εξελίσσουν μια νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
Renault: Φιλοδοξεί να έχει τον πιο πράσινο συνδυασμό νέων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2025, με περισσότερο από το 65% των πωλήσεων να είναι ηλεκτροκίνητα και 100% πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030.
Όμιλος Stellantis: Οι μάρκες Peugeot, Fiat, Citroen, Opel/Vauxhall, DS, Lancia και Alfa Romeo έχουν θέσει στόχο πωλήσεων έως το 2030 για το 100% στην Ευρώπη να αποτελείται από ηλεκτρικά μοντέλα.
Mazda: Ανακοίνωσε τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Mercedes-Benz: Η κατάργηση παραγωγής των καινούργιων αυτοκινήτων της με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συμβεί μεταξύ 2031 και 2034.
Mini: Το τελευταίο νέο μοντέλο που θα διατίθεται και με θερμικό κινητήρα θα παρουσιαστεί το 2025. Ο εμπορικός στόχος που έχει τεθεί είναι ότι το 2027, οι μισές ετήσιες πωλήσεις της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Honda: Έχει ανακοινώσει ότι από το 2040 θα σταματήσει να διαθέτει στην αγορά καινούργια αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα έχουν σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα.
Tesla: Η πρωτοποριακή μάρκα είναι ήδη 100% ηλεκτρική.
Toyota και Lexus: Υπάρχει δέσμευση για 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από όλα τα νέα οχήματα στην Ευρώπη, αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή τόσο στην ηλεκτροκίνηση, όσο και για τις κυψέλες υδρογόνου.
Volkswagen: Στοχεύει το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικό έως το 2030.
Volvo: Το ήμισυ του όγκου πωλήσεων της Volvo θα είναι πλήρως ηλεκτρικό έως το 2025 και 100% έως το 2030.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων