Η ηλεκτροκίνηση μετά το 2035 θα αποτελεί τη «βασική οδό» της αυτοκίνησης καθώς όλα τα αυτοκίνητα που θα βγαίνουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα είναι ηλεκτρικά ή οχήματα με συνθετικά καύσιμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη έχουν πάρει τις αποφάσεις τους και πολύ σύντομα στοχεύουν να εγκαταλείψουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πολλές μάλιστα έχουν αποφασίσει να περάσουν στη νέα εποχή της αυτοκίνησης πολύ νωρίτερα από το 2035, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να μειώσουν τα έξοδα και το επιπλέον κόστος στα μοντέλα τους που τα τελευταία χρόνια ακριβαίνουν συνεχώς. ‘Αλλωστε τα νέα πρότυπα ρύπων Euro7 δεσμεύουν μεγάλα ποσά τα οποία πρέπει να επενδυθούν σε νέα τεχνολογία. Έτσι ο οδικός χάρτης για τις σημαντικότερες κατασκευάστριες εταιρείες που αποφάσισαν την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση είναι:
Γουόρεν Μπάφετ: Πουλά μετοχές της BYD – Φόβοι για την πορεία της ηλεκτροκίνησης
Audi: Όλα τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από το 2026 θα είναι ηλεκτρικά και ο κατασκευαστής θα βγάζει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030.
BMW: Το γκρουπ σχεδιάζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV και PHEV) να αντιπροσωπεύουν το 30% των πωλήσεών του το 2025 και τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων από το 2030.
Ford: Τα επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι 100% ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και αναμένει ότι τα 2/3 των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά έως το 2030.
Όμιλος Hyundai: Η Kia και η Hyundai στοχεύουν να είναι 100% ηλεκτρικές εταιρείες στην Ευρώπη έως το 2035.
Jaguar Land Rover: Θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα από το 2025. Για τον σκοπό αυτό εξελίσσουν μια νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
Renault: Φιλοδοξεί να έχει τον πιο πράσινο συνδυασμό νέων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2025, με περισσότερο από το 65% των πωλήσεων να είναι ηλεκτροκίνητα και 100% πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030.
Όμιλος Stellantis: Οι μάρκες Peugeot, Fiat, Citroen, Opel/Vauxhall, DS, Lancia και Alfa Romeo έχουν θέσει στόχο πωλήσεων έως το 2030 για το 100% στην Ευρώπη να αποτελείται από ηλεκτρικά μοντέλα.
Mazda: Ανακοίνωσε τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χρονικό ορίζοντα το 2030.
Mercedes-Benz: Η κατάργηση παραγωγής των καινούργιων αυτοκινήτων της με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συμβεί μεταξύ 2031 και 2034.
Mini: Το τελευταίο νέο μοντέλο που θα διατίθεται και με θερμικό κινητήρα θα παρουσιαστεί το 2025. Ο εμπορικός στόχος που έχει τεθεί είναι ότι το 2027, οι μισές ετήσιες πωλήσεις της θα αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Honda: Έχει ανακοινώσει ότι από το 2040 θα σταματήσει να διαθέτει στην αγορά καινούργια αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα έχουν σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα.
Tesla: Η πρωτοποριακή μάρκα είναι ήδη 100% ηλεκτρική.
Toyota και Lexus: Υπάρχει δέσμευση για 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από όλα τα νέα οχήματα στην Ευρώπη, αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή τόσο στην ηλεκτροκίνηση, όσο και για τις κυψέλες υδρογόνου.
Volkswagen: Στοχεύει το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικό έως το 2030.
Volvo: Το ήμισυ του όγκου πωλήσεων της Volvo θα είναι πλήρως ηλεκτρικό έως το 2025 και 100% έως το 2030.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Από το σβήσιμο του λιγνίτη στο «drill baby drill» - Γιατί ο Μητσοτάκης φρενάρει την πράσινη μετάβαση
Οι ρυθμοί για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας χαμηλώνουν - Η δημόσια μεταστροφή του πρωθυπουργού – Τα μηνύματα και σε Βρυξέλλες
Πώς ο κλάδος οικοδομών χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Ο κλάδος οικοδομών παράγει «με διαφορά» τη μεγαλύτερη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από οποιονδήποτε τομέα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed