Μελέτη των εστιών πειρατείας στην ανατολική Αφρική και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας διαπίστωσε ότι η πειρατεία αυξάνεται όταν οι πληθυσμοί των ψαριών μειώνονται και αντίστροφα, όπως αναφέρει ο Guardian.
Η μείωση των αποθεμάτων ψαριών που προκαλείται από την κλιματική κρίση οδηγεί σε αύξηση των πειρατικών επιθέσεων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που εξετάζει δύο εστίες πειρατείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Ναυτιλία: Σε χαμηλό 30 ετών οι πειρατείες – Τα επικίνδυνα νερά
Ένα «σπάνιο φυσικό πείραμα»
Οι θερμότερες θάλασσες έχουν επηρεάσει αρνητικά την αλιεία στην ανατολική Αφρική, μια από τις χειρότερες περιοχές στον κόσμο για πειρατεία. ενώ στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, ένα άλλο hot spot για επιθέσεις, είχε το αντίθετο αποτέλεσμα – οι πληθυσμοί των ψαριών αυξήθηκαν.
Αυτό το φαινόμενο δημιούργησε ένα «σπάνιο φυσικό πείραμα» στο οποίο θα ελεγχθούν οι σχέσεις μεταξύ της κλιματικής κρίσης και του κινδύνου πειρατείας, σύμφωνα με τον Gary LaFree, καθηγητή εγκληματολογίας και ποινικής δικαιοσύνης στο Πανεπιστήμιο του Maryland, και έναν από τους συν-συγγραφείς της εργασίας που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της American Meteorological Society, Weather, Climate, and Society (WCAS).
Ο αντίκτυπος των θερμότερων θαλασσών
«Θέλαμε να δοκιμάσουμε την υπόθεση: αυξάνεται η πειρατεία όταν μειώνεται η παραγωγή ψαριών και μειώνεται όταν αυξάνεται η παραγωγή ψαριών;» είπε ο LaFree. Η απάντηση, ήταν ναι. «Κάναμε μια ανάλυση για να δούμε αν η υποκείμενη θεωρία ήταν στατιστικά σημαντική και είναι».
Η μελέτη, η οποία εξέτασε περισσότερες από 2.000 επιθέσεις στην Ανατολική Αφρική και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας τα τελευταία 20 χρόνια, διαπίστωσε ότι οι τάσεις στην πειρατεία συνδέονται με τον αντίκτυπο των θερμότερων θαλασσών στα αποθέματα ψαριών.
Ψάρια, θάλασσες και πειρατεία
Στην ανατολική Αφρική, όπου οι πληθυσμοί των ψαριών μειώνονται λόγω των θερμότερων θαλασσών, τα ποσοστά πειρατείας έχουν αυξηθεί. Αλλά η αύξηση της θερμοκρασίας της θάλασσας είχε το αντίθετο αποτέλεσμα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Εκεί, οι πληθυσμοί των ψαριών έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά πειρατείας έχουν μειωθεί.
«Σε ένα χρονοδιάγραμμα περίπου 20 ετών, συλλέγουμε στατιστικά σημαντικές, μετρήσιμες διαφορές», δήλωσε ο LaFree. «Έμεινα έκπληκτος από το πόσο γρήγορα συμβαίνουν αυτές οι αλλαγές, ειδικά όταν σκέφτεσαι ότι η κλιματική αλλαγή πιθανότατα θα επιταχυνθεί στο μέλλον».
Προηγούμενες μελέτες που αναφέρονται στο έγγραφο δείχνουν ότι οι ψαράδες, που έχουν ναυτικές δεξιότητες και είναι μερικές από τις φτωχότερες κοινότητες στον κόσμο, γίνονται στόχος εγκληματικών συμμοριώνπου ασχολούνται με την πειρατεία.
Κόστος 9 δισ. στη ναυτιλία
Η σύνδεση μεταξύ της θέρμανσης των θαλασσών, της αλιείας και των πειρατικών επιθέσεων ήταν σημαντική, ακόμη και μετά τον έλεγχο για άλλες επιρροές όπως το οικονομικό άγχος, οι ιδιωτικοί φύλακες στα πλοία και η τοπική πολιτική διαφθορά, είπαν οι συγγραφείς. Έθεσε επίσης ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο βοήθειας των αλιέων.
«Για τις κυβερνήσεις της Σομαλίας και της Κένυας και των παράκτιων κρατών στην ανατολική Αφρική, αυτό είναι ένα πιεστικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί», σημειώνει ο Jiang, επίκουρος καθηγητής στη σχολή κοινωνικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Μακάο και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
«Εάν τα επιχειρήματά μας είναι σωστά και οι θερμοκρασίες της θάλασσας συνεχίσουν να αυξάνονται στο ορατό μέλλον, ο αγώνας κατά της πειρατείας στην ανατολική Αφρική θα γίνει όλο και πιο δύσκολος», ανέφερε η εφημερίδα.
Η πειρατεία κοστίζει στη ναυτιλιακή βιομηχανία 9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και αποτελεί σημαντική απειλή για την ασφάλεια. Περίπου το 90% των παγκόσμιων εμπορευμάτων μεταφέρονται δια θαλάσσης.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας