Μελέτη των εστιών πειρατείας στην ανατολική Αφρική και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας διαπίστωσε ότι η πειρατεία αυξάνεται όταν οι πληθυσμοί των ψαριών μειώνονται και αντίστροφα, όπως αναφέρει ο Guardian.
Η μείωση των αποθεμάτων ψαριών που προκαλείται από την κλιματική κρίση οδηγεί σε αύξηση των πειρατικών επιθέσεων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που εξετάζει δύο εστίες πειρατείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Ναυτιλία: Σε χαμηλό 30 ετών οι πειρατείες – Τα επικίνδυνα νερά
Ένα «σπάνιο φυσικό πείραμα»
Οι θερμότερες θάλασσες έχουν επηρεάσει αρνητικά την αλιεία στην ανατολική Αφρική, μια από τις χειρότερες περιοχές στον κόσμο για πειρατεία. ενώ στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, ένα άλλο hot spot για επιθέσεις, είχε το αντίθετο αποτέλεσμα – οι πληθυσμοί των ψαριών αυξήθηκαν.
Αυτό το φαινόμενο δημιούργησε ένα «σπάνιο φυσικό πείραμα» στο οποίο θα ελεγχθούν οι σχέσεις μεταξύ της κλιματικής κρίσης και του κινδύνου πειρατείας, σύμφωνα με τον Gary LaFree, καθηγητή εγκληματολογίας και ποινικής δικαιοσύνης στο Πανεπιστήμιο του Maryland, και έναν από τους συν-συγγραφείς της εργασίας που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της American Meteorological Society, Weather, Climate, and Society (WCAS).
Ο αντίκτυπος των θερμότερων θαλασσών
«Θέλαμε να δοκιμάσουμε την υπόθεση: αυξάνεται η πειρατεία όταν μειώνεται η παραγωγή ψαριών και μειώνεται όταν αυξάνεται η παραγωγή ψαριών;» είπε ο LaFree. Η απάντηση, ήταν ναι. «Κάναμε μια ανάλυση για να δούμε αν η υποκείμενη θεωρία ήταν στατιστικά σημαντική και είναι».
Η μελέτη, η οποία εξέτασε περισσότερες από 2.000 επιθέσεις στην Ανατολική Αφρική και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας τα τελευταία 20 χρόνια, διαπίστωσε ότι οι τάσεις στην πειρατεία συνδέονται με τον αντίκτυπο των θερμότερων θαλασσών στα αποθέματα ψαριών.
Ψάρια, θάλασσες και πειρατεία
Στην ανατολική Αφρική, όπου οι πληθυσμοί των ψαριών μειώνονται λόγω των θερμότερων θαλασσών, τα ποσοστά πειρατείας έχουν αυξηθεί. Αλλά η αύξηση της θερμοκρασίας της θάλασσας είχε το αντίθετο αποτέλεσμα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Εκεί, οι πληθυσμοί των ψαριών έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά πειρατείας έχουν μειωθεί.
«Σε ένα χρονοδιάγραμμα περίπου 20 ετών, συλλέγουμε στατιστικά σημαντικές, μετρήσιμες διαφορές», δήλωσε ο LaFree. «Έμεινα έκπληκτος από το πόσο γρήγορα συμβαίνουν αυτές οι αλλαγές, ειδικά όταν σκέφτεσαι ότι η κλιματική αλλαγή πιθανότατα θα επιταχυνθεί στο μέλλον».
Προηγούμενες μελέτες που αναφέρονται στο έγγραφο δείχνουν ότι οι ψαράδες, που έχουν ναυτικές δεξιότητες και είναι μερικές από τις φτωχότερες κοινότητες στον κόσμο, γίνονται στόχος εγκληματικών συμμοριώνπου ασχολούνται με την πειρατεία.
Κόστος 9 δισ. στη ναυτιλία
Η σύνδεση μεταξύ της θέρμανσης των θαλασσών, της αλιείας και των πειρατικών επιθέσεων ήταν σημαντική, ακόμη και μετά τον έλεγχο για άλλες επιρροές όπως το οικονομικό άγχος, οι ιδιωτικοί φύλακες στα πλοία και η τοπική πολιτική διαφθορά, είπαν οι συγγραφείς. Έθεσε επίσης ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο βοήθειας των αλιέων.
«Για τις κυβερνήσεις της Σομαλίας και της Κένυας και των παράκτιων κρατών στην ανατολική Αφρική, αυτό είναι ένα πιεστικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί», σημειώνει ο Jiang, επίκουρος καθηγητής στη σχολή κοινωνικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Μακάο και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
«Εάν τα επιχειρήματά μας είναι σωστά και οι θερμοκρασίες της θάλασσας συνεχίσουν να αυξάνονται στο ορατό μέλλον, ο αγώνας κατά της πειρατείας στην ανατολική Αφρική θα γίνει όλο και πιο δύσκολος», ανέφερε η εφημερίδα.
Η πειρατεία κοστίζει στη ναυτιλιακή βιομηχανία 9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και αποτελεί σημαντική απειλή για την ασφάλεια. Περίπου το 90% των παγκόσμιων εμπορευμάτων μεταφέρονται δια θαλάσσης.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας