Ένα ολλανδικό εμπορικό σκαρί που καθελκύστηκε το 1912 επέστρεψε στη θάλασσα σε μια νέα καινοτόμα επιχείρηση μεταφοράς φορτίου. Το «De Tukker», το οποίο λειτουργεί από την ολλανδική startup Eco Clipper, αποτελεί μαι πρωτότυπη ιδέα και είναι μέρος μιας επιχείρησης για μεταφορά φορτίου με τη βοήθεια του ανέμου. Αναχωρώντας από το Άμστερνταμ νωρίτερα σήμερα, η εταιρεία αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή το ιστιοφόρο διασχίζει τον Βισκαϊκό Κόλπο.
Η υπηρεσία προσπαθεί να αναδείξει τη δυνατότητα χρήσης για άλλη μια φορά της ισχύος πανιών για εμπορικά φορτία. Μετά από ανακατασκευή και δοκιμές στη θάλασσα, το «De Tukker» κινείται με τη αρωγή πάνω από 300 τετραγωνικών μέτρων πανιού. Έχει μήκος 40 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει περίπου 70 κυβικά μέτρα ή ισοδύναμο 50 έως 70 τόνων, φορτίου. Διαθέτει καταλύματα για έως και 12 μέλη πληρώματος ή ταξιδιώτες.
Ιστορική σκούνα του 1917 οδηγείται σε διαλυτήριο [εικόνες]
«Μετά από ένα έτος εξειδικευμένης ανακατασκευής από το δικό μας πλήρωμα επισκευής και το πλήρωμα του ναυπηγείου Talsma, με μεγάλη χαρά παρακολούθησα το De Tukker να αποπλέει», δήλωσε ο Jorne Langelaan, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της EcoClipper. «Αυτό είναι το επόμενο βήμα για την επιστροφή στις μεταφορές μεγάλης κλίμακας με ιστιοφόρα».
Ο Langelaan ξεκίνησε την εταιρεία το 2018 με το όραμα να κατασκευάσει ένα σύγχρονο ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο. Η Eco Clipper απέκτησε το πρώτο της πλοίο, τον Ιανουάριο του 2022. Κατασκευάστηκε το 1912 ως «Harle Tiefand», εργάστηκε για πολλά χρόνια ως παράκτιο εμπορικό. Το σκάφος με δύο κατάρτια παροπλίστηκε μετά από ένα ατύχημα το 2011 με τον επόμενο ιδιοκτήτη να σχεδιάζει να το μετατρέψει σε πλωτό σπίτι.
Το πλοίο πήγε στο ναυπηγείο στις αρχές του 2022 για ανακαίνιση όπου ανακαλύφθηκε ότι θα απαιτούνταν πιο εκτεταμένες εργασίες. Η γενική επισκευή περιελάμβανε την αντικατάσταση ολόκληρου του κύτους. Μετά από επτά μήνες ανακατασκευής στο ναυπηγείο Talsma, το De Tukker απέπλευσε ξανά στις 12 Νοεμβρίου 2022. Μεταφέρθηκε σε αγκυροβόλιο στο Museum Harbor Willemsoord όπου ολοκληρώθηκαν πρόσθετες εργασίες.
Το πρώτο φορτίο του είναι σοκολάτα και εν πλω βρίσκονται πέντε μέλη του πληρώματος και πέντε εκπαιδευόμενοι. Κατευθύνεται για το Πόρτο της Πορτογαλίας όπου αναμένεται να φτάσει γύρω στις 13 Μαΐου και να παραλάβει ένα φορτίο με κρασί και ελαιόλαδο.
Η Eco Clipper εργάζεται επίσης πάνω στο όραμά της για ένα νέο πρωτότυπο πλοίο, το EcoClipper500. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα είναι ένα υπερσύγχρονο ιστιοφόρο με τρια κατάρτια και συνολική επιφάνεια πανιών 976 τετραγωνικών μέτρων.
Latest News
Στο Ηράκλειο θα φιλοξενηθεί τον Μάιο του 2025 το Posidonia Sea Tourism Forum
Το γεγονός της βιομηχανίας κρουαζιέρας θα καλύψει θέματα όπως ο υπερτουρισμός και η ανάδειξη νέων προορισμών
Ηλίας Τσακίρης (IUMI): Τέσσερις μεγάλες προκλήσεις για την ναυτασφαλιστική αγορά
Παρουσιάζοντας τις προκλήσεις του κλάδου, ο Ηλίας Τσακίρης δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον
Ρυμουλκήθηκε σε ασφαλή περιοχή το τάνκερ MV Sounion
Το δεξαμενόπλοιο Sunion που εξακολουθεί να καίγεται, περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι, μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου.
Οι 5 θέσεις της ECSA για μια ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία
Όπως τονίζει η ECSA η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας
Ρυμουλκείται σε ασφαλή τοποθεσία το δεξαμενόπλοιο Sounion
Το ελληνόκτητο Sounion ήταν φορτωμένο με περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το Ιράκ πριν χτυπηθεί από τους Χούθι
Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion
Tο ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το Sounion
SOYNION: Συνεχίζεται η προσπάθεια για τη ρυμούλκηση
Προσπάθειες να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή
Η Θεοδώρα Ρήγα εξελέγη Πρόεδρος της MedCruise
Η νέα πρόεδρος της MedCruise είναι γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε
«Ναυμαχία» Στυλιανίδη-πλοιάρχων για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας που επαναβεβαίωσε τη θέλησή του για ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ
Νέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Το «Sounion» παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης,