Ένα ολλανδικό εμπορικό σκαρί που καθελκύστηκε το 1912 επέστρεψε στη θάλασσα σε μια νέα καινοτόμα επιχείρηση μεταφοράς φορτίου. Το «De Tukker», το οποίο λειτουργεί από την ολλανδική startup Eco Clipper, αποτελεί μαι πρωτότυπη ιδέα και είναι μέρος μιας επιχείρησης για μεταφορά φορτίου με τη βοήθεια του ανέμου. Αναχωρώντας από το Άμστερνταμ νωρίτερα σήμερα, η εταιρεία αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή το ιστιοφόρο διασχίζει τον Βισκαϊκό Κόλπο.
Η υπηρεσία προσπαθεί να αναδείξει τη δυνατότητα χρήσης για άλλη μια φορά της ισχύος πανιών για εμπορικά φορτία. Μετά από ανακατασκευή και δοκιμές στη θάλασσα, το «De Tukker» κινείται με τη αρωγή πάνω από 300 τετραγωνικών μέτρων πανιού. Έχει μήκος 40 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει περίπου 70 κυβικά μέτρα ή ισοδύναμο 50 έως 70 τόνων, φορτίου. Διαθέτει καταλύματα για έως και 12 μέλη πληρώματος ή ταξιδιώτες.
Ιστορική σκούνα του 1917 οδηγείται σε διαλυτήριο [εικόνες]
«Μετά από ένα έτος εξειδικευμένης ανακατασκευής από το δικό μας πλήρωμα επισκευής και το πλήρωμα του ναυπηγείου Talsma, με μεγάλη χαρά παρακολούθησα το De Tukker να αποπλέει», δήλωσε ο Jorne Langelaan, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της EcoClipper. «Αυτό είναι το επόμενο βήμα για την επιστροφή στις μεταφορές μεγάλης κλίμακας με ιστιοφόρα».
Ο Langelaan ξεκίνησε την εταιρεία το 2018 με το όραμα να κατασκευάσει ένα σύγχρονο ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο. Η Eco Clipper απέκτησε το πρώτο της πλοίο, τον Ιανουάριο του 2022. Κατασκευάστηκε το 1912 ως «Harle Tiefand», εργάστηκε για πολλά χρόνια ως παράκτιο εμπορικό. Το σκάφος με δύο κατάρτια παροπλίστηκε μετά από ένα ατύχημα το 2011 με τον επόμενο ιδιοκτήτη να σχεδιάζει να το μετατρέψει σε πλωτό σπίτι.
Το πλοίο πήγε στο ναυπηγείο στις αρχές του 2022 για ανακαίνιση όπου ανακαλύφθηκε ότι θα απαιτούνταν πιο εκτεταμένες εργασίες. Η γενική επισκευή περιελάμβανε την αντικατάσταση ολόκληρου του κύτους. Μετά από επτά μήνες ανακατασκευής στο ναυπηγείο Talsma, το De Tukker απέπλευσε ξανά στις 12 Νοεμβρίου 2022. Μεταφέρθηκε σε αγκυροβόλιο στο Museum Harbor Willemsoord όπου ολοκληρώθηκαν πρόσθετες εργασίες.
Το πρώτο φορτίο του είναι σοκολάτα και εν πλω βρίσκονται πέντε μέλη του πληρώματος και πέντε εκπαιδευόμενοι. Κατευθύνεται για το Πόρτο της Πορτογαλίας όπου αναμένεται να φτάσει γύρω στις 13 Μαΐου και να παραλάβει ένα φορτίο με κρασί και ελαιόλαδο.
Η Eco Clipper εργάζεται επίσης πάνω στο όραμά της για ένα νέο πρωτότυπο πλοίο, το EcoClipper500. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα είναι ένα υπερσύγχρονο ιστιοφόρο με τρια κατάρτια και συνολική επιφάνεια πανιών 976 τετραγωνικών μέτρων.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International