Ένα ολλανδικό εμπορικό σκαρί που καθελκύστηκε το 1912 επέστρεψε στη θάλασσα σε μια νέα καινοτόμα επιχείρηση μεταφοράς φορτίου. Το «De Tukker», το οποίο λειτουργεί από την ολλανδική startup Eco Clipper, αποτελεί μαι πρωτότυπη ιδέα και είναι μέρος μιας επιχείρησης για μεταφορά φορτίου με τη βοήθεια του ανέμου. Αναχωρώντας από το Άμστερνταμ νωρίτερα σήμερα, η εταιρεία αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή το ιστιοφόρο διασχίζει τον Βισκαϊκό Κόλπο.
Η υπηρεσία προσπαθεί να αναδείξει τη δυνατότητα χρήσης για άλλη μια φορά της ισχύος πανιών για εμπορικά φορτία. Μετά από ανακατασκευή και δοκιμές στη θάλασσα, το «De Tukker» κινείται με τη αρωγή πάνω από 300 τετραγωνικών μέτρων πανιού. Έχει μήκος 40 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει περίπου 70 κυβικά μέτρα ή ισοδύναμο 50 έως 70 τόνων, φορτίου. Διαθέτει καταλύματα για έως και 12 μέλη πληρώματος ή ταξιδιώτες.
Ιστορική σκούνα του 1917 οδηγείται σε διαλυτήριο [εικόνες]
«Μετά από ένα έτος εξειδικευμένης ανακατασκευής από το δικό μας πλήρωμα επισκευής και το πλήρωμα του ναυπηγείου Talsma, με μεγάλη χαρά παρακολούθησα το De Tukker να αποπλέει», δήλωσε ο Jorne Langelaan, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της EcoClipper. «Αυτό είναι το επόμενο βήμα για την επιστροφή στις μεταφορές μεγάλης κλίμακας με ιστιοφόρα».
Ο Langelaan ξεκίνησε την εταιρεία το 2018 με το όραμα να κατασκευάσει ένα σύγχρονο ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο. Η Eco Clipper απέκτησε το πρώτο της πλοίο, τον Ιανουάριο του 2022. Κατασκευάστηκε το 1912 ως «Harle Tiefand», εργάστηκε για πολλά χρόνια ως παράκτιο εμπορικό. Το σκάφος με δύο κατάρτια παροπλίστηκε μετά από ένα ατύχημα το 2011 με τον επόμενο ιδιοκτήτη να σχεδιάζει να το μετατρέψει σε πλωτό σπίτι.
Το πλοίο πήγε στο ναυπηγείο στις αρχές του 2022 για ανακαίνιση όπου ανακαλύφθηκε ότι θα απαιτούνταν πιο εκτεταμένες εργασίες. Η γενική επισκευή περιελάμβανε την αντικατάσταση ολόκληρου του κύτους. Μετά από επτά μήνες ανακατασκευής στο ναυπηγείο Talsma, το De Tukker απέπλευσε ξανά στις 12 Νοεμβρίου 2022. Μεταφέρθηκε σε αγκυροβόλιο στο Museum Harbor Willemsoord όπου ολοκληρώθηκαν πρόσθετες εργασίες.
Το πρώτο φορτίο του είναι σοκολάτα και εν πλω βρίσκονται πέντε μέλη του πληρώματος και πέντε εκπαιδευόμενοι. Κατευθύνεται για το Πόρτο της Πορτογαλίας όπου αναμένεται να φτάσει γύρω στις 13 Μαΐου και να παραλάβει ένα φορτίο με κρασί και ελαιόλαδο.
Η Eco Clipper εργάζεται επίσης πάνω στο όραμά της για ένα νέο πρωτότυπο πλοίο, το EcoClipper500. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα είναι ένα υπερσύγχρονο ιστιοφόρο με τρια κατάρτια και συνολική επιφάνεια πανιών 976 τετραγωνικών μέτρων.
Latest News
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι