Ένα ολλανδικό εμπορικό σκαρί που καθελκύστηκε το 1912 επέστρεψε στη θάλασσα σε μια νέα καινοτόμα επιχείρηση μεταφοράς φορτίου. Το «De Tukker», το οποίο λειτουργεί από την ολλανδική startup Eco Clipper, αποτελεί μαι πρωτότυπη ιδέα και είναι μέρος μιας επιχείρησης για μεταφορά φορτίου με τη βοήθεια του ανέμου. Αναχωρώντας από το Άμστερνταμ νωρίτερα σήμερα, η εταιρεία αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή το ιστιοφόρο διασχίζει τον Βισκαϊκό Κόλπο.
Η υπηρεσία προσπαθεί να αναδείξει τη δυνατότητα χρήσης για άλλη μια φορά της ισχύος πανιών για εμπορικά φορτία. Μετά από ανακατασκευή και δοκιμές στη θάλασσα, το «De Tukker» κινείται με τη αρωγή πάνω από 300 τετραγωνικών μέτρων πανιού. Έχει μήκος 40 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει περίπου 70 κυβικά μέτρα ή ισοδύναμο 50 έως 70 τόνων, φορτίου. Διαθέτει καταλύματα για έως και 12 μέλη πληρώματος ή ταξιδιώτες.
Ιστορική σκούνα του 1917 οδηγείται σε διαλυτήριο [εικόνες]
«Μετά από ένα έτος εξειδικευμένης ανακατασκευής από το δικό μας πλήρωμα επισκευής και το πλήρωμα του ναυπηγείου Talsma, με μεγάλη χαρά παρακολούθησα το De Tukker να αποπλέει», δήλωσε ο Jorne Langelaan, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της EcoClipper. «Αυτό είναι το επόμενο βήμα για την επιστροφή στις μεταφορές μεγάλης κλίμακας με ιστιοφόρα».
Ο Langelaan ξεκίνησε την εταιρεία το 2018 με το όραμα να κατασκευάσει ένα σύγχρονο ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο. Η Eco Clipper απέκτησε το πρώτο της πλοίο, τον Ιανουάριο του 2022. Κατασκευάστηκε το 1912 ως «Harle Tiefand», εργάστηκε για πολλά χρόνια ως παράκτιο εμπορικό. Το σκάφος με δύο κατάρτια παροπλίστηκε μετά από ένα ατύχημα το 2011 με τον επόμενο ιδιοκτήτη να σχεδιάζει να το μετατρέψει σε πλωτό σπίτι.
Το πλοίο πήγε στο ναυπηγείο στις αρχές του 2022 για ανακαίνιση όπου ανακαλύφθηκε ότι θα απαιτούνταν πιο εκτεταμένες εργασίες. Η γενική επισκευή περιελάμβανε την αντικατάσταση ολόκληρου του κύτους. Μετά από επτά μήνες ανακατασκευής στο ναυπηγείο Talsma, το De Tukker απέπλευσε ξανά στις 12 Νοεμβρίου 2022. Μεταφέρθηκε σε αγκυροβόλιο στο Museum Harbor Willemsoord όπου ολοκληρώθηκαν πρόσθετες εργασίες.
Το πρώτο φορτίο του είναι σοκολάτα και εν πλω βρίσκονται πέντε μέλη του πληρώματος και πέντε εκπαιδευόμενοι. Κατευθύνεται για το Πόρτο της Πορτογαλίας όπου αναμένεται να φτάσει γύρω στις 13 Μαΐου και να παραλάβει ένα φορτίο με κρασί και ελαιόλαδο.
Η Eco Clipper εργάζεται επίσης πάνω στο όραμά της για ένα νέο πρωτότυπο πλοίο, το EcoClipper500. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα είναι ένα υπερσύγχρονο ιστιοφόρο με τρια κατάρτια και συνολική επιφάνεια πανιών 976 τετραγωνικών μέτρων.
Latest News
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ
Υπογραφή μνημονίου για δράσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου στην εμπορική ναυτιλία
Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι επαφές του με ΙΜΟ και βρετανική κυβέρνηση
Αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς LNG
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές