Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός οχημάτων στον κόσμο, κατασκευάζοντας περισσότερα από 21,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 4,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2021, με συνολική παραγωγή λίγο πάνω από 26 εκατομμύρια οχήματα. Οι μεγαλύτεροι εγχώριοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα (ΒYD, SAIC, FAW, Chang’an, Dongfeng) σημειώνουν μεγάλο αριθμό παραγόμενων αυτοκινήτων κάθε χρόνο, ενώ το τελευταίο διάστημα σχεδιάζουν και την επέλασή τους στην Ευρώπη.
Tesla: Οι αρχές της Κίνας της ζητούν να ανακαλέσει 1,1 εκατ. οχήματα
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο, αν και έχουν σχεδόν μισή παραγωγή από αυτή της Κίνας, κατασκευάζοντας περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 7,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα.
Η δεκάδα
Συνολικά, οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OICA) το 2021 είναι:
- Κίνα (26,08 εκατομμύρια),
- ΗΠΑ (9,17 εκατομμύρια),
- Ιαπωνία (7,85 εκατομμύρια),
- Ινδία (4,40 εκατομμύρια),
- Νότια Κορέα (3,46 εκατομμύρια),
- Γερμανία (3,31 εκατομμύρια),
- Μεξικό (3,15 εκατομμύρια),
- Βραζιλία (2,25 εκατομμύρια),
- Ισπανία (2,10 εκατομμύρια)
- Ταϊλάνδη (1,69 εκατομμύρια)
Πώς χάθηκε η παντοκρατορία των ΗΠΑ
Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, το 1950, οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτό το μερίδιο μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αντικατοπτρίζοντας την απώλεια ανταγωνιστικότητας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στη δεκαετία του 1960, εμφανίστηκαν δύο νέοι σημαντικοί παίκτες στην αυτοκινητοβιομηχανία: Η Ιαπωνία και η Γερμανία. Μέχρι το 1990, αντιπροσώπευαν το 27,4% και το 12,7% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Ιαπωνίας και της Γερμανίας μειώθηκε τα τελευταία χρόνια. Κυρίως λόγω της κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα, η οποία γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη, φτάνοντας το 37,5% της παγκόσμιας παραγωγής το 2021. Ωστόσο, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν ο μεγαλύτερος παραγωγός επαγγελματικών οχημάτων, όπως φορτηγών.
Η κρίση του 2008
Η οικονομική κρίση του 2008 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και τη Γερμανία, με αποτέλεσμα η παραγωγή να πέσει κατακόρυφα. Ωστόσο, η παραγωγή ανέκαμψε με ισχυρή ζήτηση αυτοκινήτων μεταξύ 2005 και 2021, με την Κίνα να αποτελεί τον σημαντικότερο μοχλό της αύξησης της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων.
Από το 2017, η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων βρίσκεται σε πτώση, κυρίως λόγω της πανδημίας, αλλά και πρόσφατα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, με την αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα οι πωλήσεις θα βρουν τον βηματισμό τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας