Σε λίστα παρακολούθησης από μια παγκόσμια υπηρεσία μίσθωσης αεροσκαφών έχει τεθεί η Ινδία με την υπηρεσία να δηλώνει ότι η πρώτη σε πληθυσμό χώρα του κόσμου δεν συμμορφώθηκε με τους διεθνείς κανόνες ανάκτησης αεροσκαφών, αφότου η αεροπορική εταιρεία Go First εξασφάλισε προστασία κατά της πτώχευσης.
Η κίνηση αυτή προήλθε από την Aviation Working Group (AWG), μια οντότητα με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία παρακολουθεί τους νόμους μίσθωσης και χρηματοδότησης για λογαριασμό κατασκευαστών αεροπλάνων και εκμισθωτών. Εκτιμάται δε ότι αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος μίσθωσης για τις ινδικές αεροπορικές εταιρείες και να βλάψει περαιτέρω την εμπιστοσύνη των εκμισθωτών στην τρίτη μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική αγορά στον κόσμο.
Τουρισμός: «Δυνατό» πρώτο τρίμηνο για τις αεροπορικές αφίξεις
Μια τέτοια προοπτική «θα έχει άμεσο και ουσιαστικό αντίκτυπο στις μελλοντικές χρηματοδοτήσεις και μισθώσεις αεροσκαφών σε ινδικές αεροπορικές εταιρείες», επισήμανε η AWG στην Go First σε επιστολή της προς την Go First, η οποία κοινοποιήθηκε επίσης και στον υπουργό Αεροπορίας της Ινδίας.
Εκρηξη στη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια
Η αδυναμία ανάκτησης των αεροπλάνων της Go First έγκαιρα σε μια περίοδο που τα αεροπορικά ταξίδια στην Ινδία γνωρίζουν έκρηξη και εκατοντάδες νέα αεροσκάφη έχουν παραγγελθεί από τοπικούς αερομεταφορείς, οι οποίοι απευθύνονται τακτικά σε εκμισθωτές για να βοηθήσουν στη χρηματοδότηση αγορών αεροπλάνων.
Η Go Airlines υπέβαλε αίτηση πτώχευσης την περασμένη εβδομάδα, κατηγορώντας τους «ελαττωματικούς» κινητήρες Pratt & Whitney (P&W) για την καθήλωση στο έδαφος περίπου των μισών από τα 54 αεροσκάφη της Airbus A320neo. Η P&W, που ανήκει στον όμιλο της Raytheon Technologies απάντησε από τη μεριά της ότι οι ισχυρισμοί της αεροπορικής εταιρείας δεν τεκμηριώνονται με στοιχεία.
Παρέχοντας προστασία, το ινδικό δικαστήριο διέταξε δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων της Go First, παρόλο που ορισμένοι εκμισθωτές είχαν ήδη τερματίσει τις μισθώσεις τους με την αεροπορική εταιρεία και είχαν ζητήσει από την ινδική ρυθμιστική αρχή να ανακτήσουν περισσότερα από 40 αεροπλάνα.
Η αποτυχία διεκπεραίωσης των αιτήσεων διαγραφής για αεροσκάφη με μίσθωση που έληξε πριν από την επιβολή του μέτρου της δέσμευσης, «έχει ως αποτέλεσμα αρνητικές προοπτικές», ανέφερε η AWG στην ανακοίνωση της.
Το υπουργείο Αεροπορίας και η ρυθμιστική αρχή δεν προέβησαν σε κανέναν σχολιασμό.
Οι εκμισθωτές της Go First περιλαμβάνουν τις εταιρείες SMBC Aviation Capital, CDB Aviation’s GY Aviation Leasing, Jackson Square Aviation και Bank of China Aviation.
Στην επιστολή της προς τον διορισμένο από το δικαστήριο διαχειριστή της Go First, η AWG τονίζει ότι η αεροπορική εταιρεία έχει «υποχρέωση» να συντηρήσει τα αεροσκάφη και να διατηρήσει την αξία τους έως ότου οι πιστωτές και οι εκμισθωτές μπορέσουν να τα ανακτήσουν και πάλι.
Η AWG είναι μια μη κερδοσκοπική οντότητα στην οποία προεδρεύουν από κοινού η Airbus και η Boeing. Τα μέλη της περιλαμβάνουν σημαντικούς εκμισθωτές και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όπως η Aircastle, η BOC Aviation, η SMBC Aviation Capital, η Deutsche Bank, η Goldman Sachs και η Morgan Stanley.
Οι αρνητικές προοπτικές της AWG είναι σύμφωνα με αυτό που αποκαλεί δείκτη συμμόρφωσης, ο οποίος εξετάζει εάν οι απαιτήσεις βάσει της Σύμβασης του Κέιπ Τάουν, μια διεθνής συνθήκη για την ανάκτηση αεροπλάνων, πληρούνται στην πράξη.
Η βαθμολογία της Ινδίας μειώθηκε στο 3 από 3,5 νωρίτερα.
Latest News
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια