Οι ζώνες ελεύθερου εμπορίου (FTZs) στην Κίνα κατέγραψαν ταχεία αύξηση στο εξωτερικό εμπόριο, αλλά και στις επενδύσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορίου.
Η συνολική οικονομική αξία του εξωτερικού εμπορίου στις 21 ζώνες ελεύθερου εμπορίου της Κίνας καταγράφηκε στα 1,8 τρισεκατομμύρια γιουάν (240 δισ. ευρώ) κατά την ίδια περίοδο, με ετήσια αύξηση 6,6%, όπως ανακοίνωσε η εκπρόσωπος του ίδιου υπουργείου Σου Τζουετίνγκ στη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου.
Η Σου δήλωσε ότι το ποσοστό αυτό της αύξησης ήταν κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερο, σε σύγκριση με τις αυξήσεις στο εξωτερικό εμπόριο, αλλά και στις επενδύσεις που καταγράφηκαν σε όλη την κινεζική επικράτεια.
Αυξήθηκαν 8,5% οι εξαγωγές της Κίνας τον Απρίλιο – Οι ανησυχίες για αποπληθωρισμό
Ο δρόμος προς την ανάπτυξη ξανά
Σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής της Κίνας, η οικονομία αναπτύχθηκε κατά 4,5% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του 2023. Αν και αυτό δεν ταιριάζει σχεδόν καθόλου με την ισχυρή ανάπτυξη της περιόδου πριν από την πανδημία, ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς. Και με τις σωστές πολιτικές η Κίνα μπορεί να τα πάει ακόμα καλύτερα. Υπάρχει αρκετή απαισιοδοξία για τις οικονομικές προοπτικές της Κίνας στις μέρες μας, με πολλούς να προειδοποιούν – όχι χωρίς λόγο – ότι η Κίνα έχει εισέλθει σε μια περίοδο αποπληθωρισμού. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 ο δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) της Κίνας αυξήθηκε μόνο κατά 1,3% σε ετήσια βάση – από 1,8% το προηγούμενο τρίμηνο. Πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο δείκτης τιμών παραγωγού της Κίνας (PPI) μειώθηκε κατά 2,5% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο – τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Οπως έμαθε η Κίνα όταν εφάρμοσε πακέτο στήριξης 4 τρισεκατομμυρίων CN¥ (578 δισεκατομμύρια δολάρια) κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008, οι μεγάλες δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση των χρεών της τοπικής κυβέρνησης, υπονομεύοντας τελικά τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
Ωστόσο, αντί να αποθαρρύνει τις κρατικές επενδύσεις σε υποδομές, αυτή η εμπειρία θα πρέπει να παρακινήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να συμμετάσχουν σε πιο προσεκτικό σχεδιασμό που να αποφεύγει τη δημιουργία πρόσθετων «λευκών ελεφάντων». Θα πρέπει επίσης να ωθήσει τις αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση χρηματοδοτεί τις επενδύσεις της.
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο